وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

 

 به گزارش سرویس سیاسی تقدم، نقشه شوم "تجزیه ایران از درون" از همان ابتدای پیروزی انقلاب به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های مقابله با جمهوری اسلامی در دستور کار حکومت ایالات متحده به ویژه در میان اعضای حزب جمهوری خواه و جناح تندرو آن (نئوکان ها) قرار داشته است.

 طی سال های اخیر و به دنبال ناامیدی دولت امریکا از سایر شیوه های براندازی جمهوری اسلامی، این روش دوباره سرلوحه قرار گرفته است تا از راه تحریک اقلیت های دینی و قومی، مبارزه با جمهوری اسلامی را دنبال کنند.

 در این میان، بخش فارسی صدای امریکا (VOApnn) که بودجه خود را مستقیما از دولت ایالات متحده دریافت می کند، مأموریتی محوری را عهده دار می باشد.

 مدارک افشا شده توسط "ویکی لیکس" (wikileaks) نشان می دهد که دولت های امریکا و اسرائیل برای ایجاد شکاف قومی در ایران، از امکانات صدای امریکا استفاده کرده اند.

بر پایه اسناد ویکی لیکس، "مئیر داگان" (رئیس وقت موساد) در جلسه آگوست 2007 با سفیر امریکا در سرزمین های اشغالی، یکی از اهداف مهم دولت متبوع خود را "بی ثبات کردن ایران از طریق ایجاد بحران های قومیتی" اعلام کرده است.

 داگان در جلسه مورد اشاره گفته بود: «با دامن زدن به اختلافات قومی، می توان جمهوری اسلامی را تضعیف کرد... با تمرکز بر هویت نژادی اقلیت های قومی، می توان حکومت ایران را تغییر داد... این مهم است که با متمرکز کردن کشورهای عربی بر روی تهدید ایران، یک روش منطقه ای برای برخورد با جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.»

 

مئیر داگان

 

 در این نشست، مئیرداگان نقش تلویزیون صدای امریکا در ضربه زدن به قلب ایران را "حیاتی" دانست و خواستار افزایش تعداد فرستنده های این شبکه شد.

 بنا بر آنچه ویکی لیکس برملا کرده، رئیس وقت موساد همچنین افزوده است: «در خصوص تضعیف وحدت ملی ایران، علاوه بر همکاری با کشورهای عربی، باید از ظرفیت های جمهوری آذربایجان نیز استفاده کرد. ایجاد بی ثباتی در ایران از طریق بحران بین اقلیت ها میسر است و این یک "فرصت استثنائی" برای اسرائیل و ایالات متحده امریکا به شمار می رود.»

 به گزارش تقدم، تعداد مشخصی از مجریان دوره دیده بخش فارسی صدای امریکا به عنوان عوامل اجرای این طرح شیطانی برگزیده شده اند، که در میان آن ها نقش محوری به "سیامک دهقان پور" -مجری برنامه افق- واگذار شده است.

 

سیامک دهقان پور

 

 دهقان پور که دوره آموزشی خود را در سرویس های امنیتی گذرانده، طی سال های گذشته تلاش هایی را در جهت ایجاد برخی تغییرات در بخش فارسی و تولید محتوا با هدف تحریک اقوام ایرانی آغاز کرده است.

 صدای امریکا برای پیشگیری از حساسیت های احتمالی، تجزیه طلبان و وابستگان به گروهک های تروریستی را با تعابیری مانند "فعال حقوق بشر" ، "هویت طلب" و "کنشگر مدنی" معرفی می کند!

 این شبکه آشکارا از مهمانان و به اصطلاح کارشناسان مدعو خود تقاضا می کند که از "شوونیسم فارس" و تحقیر قومیت ها در ایران و توسط حکومت جمهوری اسلامی سخن به میان آورند!

 انعکاس گسترده کنفرانس تجزیه طلبان پان ترک (30مارس2013) در صدای امریکا با عناوینی همچون "انعکاس وحشت جمهوری اسلامی ایران از برگزاری کنفرانس جبهه‌ آزادی ملی‌ آذربایجان جنوبی(گاماج)"  یا "تشکیل و آغاز به فعالیت گسترده و منسجم جبهه‌ آزادی ملی‌ آذربایجان جنوبی(گاماج)" گواه دیگری بر سیاست های شوم این شبکه می باشد.

 

 

ضیاء صدرالأشرافی

 

 "دالغا خاتین اوغلو" و "ضیاء صدرالأشرافی" از چهره های فعال در زمینه پان ترکیسم هستند که تریبون رسانه دولتی امریکا در اختیارشان نهاده شده است.

 سیامک دهقان پور با دعوت از افراد غیرمتخصص و دارای تعصبات واپسگرایانه قومی-مذهبی به عنوان کارشناس، می کوشد از طریق ارائه اطلاعات نادرست، ناکافی و گاه تبلیغ دیدگاه‌های قوم گرایانه و ضدملی، تحرکات تجزیه طلبان را هدایت کند.

 در یکی از نمونه های سابق، مدیران این شبکه با دادن تریبون به گروهک تروریستی موسوم به "جندالله" و مصاحبه با سرکرده شرور آن (عبدالمالک ریگی) رسما این سیاست مداخله جویانه را پیاده کردند.

پس از دستگیری و اعدام ریگی در اواخر سال 1388، گردانندگان صدای امریکا همچنان به حمایت از باقیمانده های این گروهک خرابکار و تجزیه طلب ادامه دادند و در این راستا از هیچ تلاشی برای نشان دادن چهره ای آزادیخواه و پاکیزه از تروریست های جنایت پیشه فروگذار نکردند.

 

مصاحبه صدای امریکا با ریگی معدوم

 

 اما پوشش گسترده اخبار مربوط به فعالیت های گروهک "جیش العدل" و دعوت از سرپل های رسانه ای این گروهک تروریستی تجزیه طلب در خارج از کشور -که به طور چشمگیری همزمان با ماجرای گروگانگیری 5 مرزبان ایرانی در مرز سراوان افزایش یافت- از تازه ترین شیطنت های رسانه دولتی امریکاست.

 تلویزیون فارسی صدای امریکا با فرصت طلبی و سوءاستفاده از حواشی این ماجرا سعی کرد ماهیت جنایتکار جیش العدل را بپوشاند؛ تا جایی که یکی از به اصطلاح کارشناسان برنامه افق، تحرکات تروریستی گروهک هایی مثل جیش العدل را در راستای "فعالیت های حقوق بشری" قلمداد نمود!

 

 

محمد حسین بُر

 

 همچنین پس از سفر استانی رئیس جمهور کشورمان به سیستان و بلوچستان، سیامک دهقان پور میزگردی را با حضور "محمد حسین بُر" (فعال تجزیه طلب بلوچ) و"الکس وطنخواه" (تحلیلگر نظامی انستیتو خاورمیانه امریکا که پیش تر در صدای امریکا جنایات گروه های تروریستی جندالشیطان و جیش العدل را در راستای اهداف حقوق بشری خوانده بود) تشکیل داد.

 در این میزگرد که قرار بود به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بپردازد، موضوع کاملا به حاشیه رفت و برنامه سازان صدای امریکا بر حمایت رسانه ای خود از جیش العدل و حامیان معنوی این گروهک تروریستی در سیستان و بلوچستان تمرکز کردند.

 در برنامه یادشده، "محمد حسین بُر" یکی از سرپل های رسانه ای این جریان در خارج از کشور، بدون اشاره به جنایت های مسبوق به سابقه گروهک موسوم به جیش العدل -از جمله به شهادت رساندن 14 مرزبان جمهوری اسلامی در آبان ماه سال گذشته- مدعی شد فعالیت های آنان در جهت دفاع از حقوق اهل سنت و مردم بلوچ است!

 پوشش گسترده اخبار مربوط به کنفرانس کردها در عراق -در سال گذشته میلادی- و پخش گزارشات متنوع از این کنفرانس و پرداختن بیش از اندازه به آرمان موهوم «کردستان بزرگ» نیز از دیگر اقدامات صدای امریکا طی ماه های اخیر بوده است.

 

عبدالله مهتدی

 

"عبدالله مهتدی" از رهبران گروهک جنایتکار «کومله» نیز جزو چهره های شاخص تجزیه طلب کرد می باشد که حضوری پررنگ در شبکه صدای امریکا دارد و در عین شگفتی، از حقوق بشر دم می زند!

 در این میان نباید از حمایت رسانه دولتی امریکا از گروهک های تروریستی وابسته به برخی کشورهای عربی غافل شد.

از مطرح ترین تجزیه طلبان عرب دعوت شده به صدای امریکا، فردی بنام "یوسف عزیزی بنی طرف" می باشد که به بهانه استیفای حقوق خلق عرب، بارها از تحرکات خونین گروهک های تروریستی در استان خوزستان حمایت کرده است.

 

یوسف عزیزی بنی طرف

 

 از دیگر شواهد آشکار حمایت صدای امریکا از گروهک های تروریستی، حضور مستمر وابستگان سازمان منافقین در این شبکه دولتی است.

 یکی از افرادی که با عنوان عضو شورای ملی مقاومت در رسانه‌های ضدانقلاب ظاهر می‌شود، "علیرضا جعفرزاده" است. وی یکی از اعضای قدیمی گروهک رجوی است که پس از نفوذ در شبکه امریکایی فاکس نیوز (Foxnews) به عنوان کارمند، مأموریت‌ ورود به عرصه رسانه‌ای و رایزنی برای جلب حمایت از منافقین در بنگاه های رسانه ای ایالات متحده را دنبال می کند.

 

علیرضا جعفرزاده

 

 جعفرزاده که از طریق پرداخت رشوه های فراوان توانسته با خبرنگاران و عوامل ایرانی رسانه‌های فارسی زبان نیز ارتباط برقرار کند، از رهگذر رابطه صمیمانه با سیامک دهقان پور، موفق شده به صدای امریکا نیز راه یابد.

 دیگر نماینده سازمان منافقین که تحت عنوان کارشناس، حضوری مداوم در تلویزیون فارسی صدای امریکا دارد، "حسن داعی" است که توهین بی شرمانه وی در یکی از برنامه های افق به مردم ایران، اعتراضات گسترده ای را در پی داشت.

 

 

 نامبرده پس از مدتی ممنوع التصویری، مجددا به این شبکه بازگشته است.