وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

پارس بررسی می کند:

گفتمان رهبری رعایت حق الناس است . ایشان همان کاری که در سال 88 انجام دادند همان کار در حفظ رای هفت دهم درصدی آقای روحانی بود.

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تذکر رهبری نسبت به اعتراضات و مخالفت با رای مردم فصل جدیدی را نشان داد. این تذکر هرچند به سالهایی چون 76، 84 و 88 اشاره داشت، اما نام بردن از انتخابات 92 که طرف مقابل آقای روحانی مشخص هستند نشان می دهد رهبری تذکر جدی ای نسبت به گذشته و آینده دارد. متاسفانه با همه درست بودن بخش قابل توجهی از انتقادها به دولت یازدهم و ناکارآمدی های ان و مشکلات مختلف اقتصادی و عدم برنامه ریزی صحیح نسبت به حل مسائل داخلی و خارجی، گروهی از حق عبور کرده و تیغ نقد را کنار گذاشته و تبر به دست دنبال زدن ریشه یِ اعتماد ملی هستند. 

اگر بپذیریم این گروه قصدی ندارند و بر جهل دنبال رفتاری هستند که به تصورشان راه درست است باید بپذیریم انحرافی در جریانِ نیروهای انقلابی در حال شکل گیری است که خطر آن کمتر از فتنه 88 نیست . این جریان به دنبال بر هم زدن اعتماد عمومی است.

کافی است مروری بر یادداشت ها و حتی نشست هایی که در سال 92 تا 93 برگزار شد داشته باشیم. گروهی رسما از رئیس جمهور و دولت مستقر با عنوان رئیس جمهورشان، رئیس جمهور ما نیست و یا غیره استفاده میکردند که رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی نسبت به این موضوع تذکر جدی دادند. ایشان با توجه به این موضوع فرمودند: « هیچ قدرت و غلبه‌اى در مکتب امام که از تغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست. در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، اما اقتدارِ برخاسته‌ى از اختیار مردم و انتخاب مردم» البته باید این را توجه کنیم گفتمان رهبری رعایت حق الناس است . ایشان همان کاری که در سال 88 انجام دادند همان کار در حفظ رای هفت دهم درصدی آقای روحانی بود.

سخنرانی معظم له در اولین روز فروردین 1396 در حرم امام رضا علیه السلام فارغ از مسائل اقتصادی و تببین گفتمان سال و نگاه به اقتصاد مقاومتی در بردارنده نکاتی چون « مخالفت با واقعیت»، « اعتماد به مردم» و از همه مهمتر «واقع بینی عقلایی » است. رهبری با ذکر دستاوردهای انقلاب به دنبال امید آفرینی ای بود که کمتر حال و احوال آن دیده می شود. ناکارآمدی دولت در موضوعات اقتصادی موجب شد تا نیروهای انقلابی با انتقاد از شخص رئیس دولت کار را به جایی برسانند که یک بیننده نا آشنا به مسائل سیاسی و اقتصادی چیزی جز سیاهی از فضای کشور نمی بیند و گاهی این نقد ها اساس انقلاب و دستاوردهای نظام را زیر سوال می برد. در واقع اولین پیام رهبری معظم انقلاب «خوب دیدن و درست دیدن » بود. مسئله که این روزها کمتر در جریان انقلابی دیده می شود. رهبری ضمن انتقاد به مشکلات و نارسایی ها به دنبال  دیدن نقاط مثبت هم هستند. جمع بندی صحیح و آموزش نقد منصفانه امروز در بیانات رهبری قابل حس بود.

آنچه در ذیل بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در حرم با تذکر به مناسبت رای مردم در برابر تغلب عده ای مطرح کردند، نکته مهمی چون رئیس جمهورِ همه ملت است. در واقع رهبری این مسئله را مورد بازخوانی قرار دادند که همه امکانات بایستی به کمک رئیس جمهوری بیاید تا دولت در فعالیت خود موفق تر عمل کند. ضمن آنکه مطالبه عمومی و نقد هم بایستی وجود داشته باشد و همه آحاد نسبت به مطالبه نارسایی ها و حل آن عزم توجه ویژه کنند.   

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی