وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

شعر درباره روز پدر , شعر حافظ درباره پدر

شعر درباره پدر

ای صمیمی ای بر انگشتر نگین

ای پدر ای همدم تنهاییم

آشنایی با غم تنهاییم

***

ای طنین نام تو بر گوش من

ای پناه گریه ی خاموش من

همچو باران مهربان بر من ببار

ای که هستی مثل ابر نو بهار

***

در صداقت برتر از آیینه ای

 در رفاقت باده ای بی کینه ای

 ای سپیدار بلند و بی پایدار

می برم نام تو را با افتخار

***

هر چه دارم از تو دارم ای پدر

ای که هستی نور چشم و تاج سر

رحمت بارانی روشن تبار

مهربانی از مانده یادگار

***

ای پدر بوی شقایق می دهی

عاشقی را یاد عاشق می دهی

با تو سبزم ،گل بهارم ، ای پدر

 هر چه دارم از تو دارم ای پدر

 ***

پدر ای وجودم از تو

قدرت و توان گرفته

ای که از دم نفس هات

هستی من جان گرفته

***

پدر ای که از تو جاری

 خون زندگی تو رگ هام

 ای که از نور دو چشمت

 نور زندگی به چشمام

***

پدر ، پیچ و خم راهم

نمی خوام بی راهه باشه

گل سرخ آرزوهام

توی فکر غنچه باشه

***

شب بود و ماه و اختر و شمع و من و خیال

خواب از سرم به نغمه مرغی پریده بود

در گوشه اتاق فرو رفته در سکوت

 رویای عمر رفته مرا پیش دیده بود

***

در عالم خیال به چشم آمدم پدر

کز رنج چون کمان قد سروش خمیده بود

موی سیاه او شده بود اندکی سپید

گویی سپیده از افق شب دمیده بود

***

چون سایه ی رب بر سر ما سایه پدر بود

 بر سایه ی رب در صحف همسایه پدر بود

 ایزد چو بفرمود که او رب صغیر است

 در دفتر عشق آیه و سرمایه پدر بود

***

پدر بشنو این حرف فرزند خویش

عزیز و گرامی و دلبند خویش

تویی مایه ی بود و پیدایشم

 کنارت به ناز و به آسایشم

 پدر تکیه گاه وجود منی

 تو سرمایه ی هست و بود منی

***

پدر جان قسم بجان عزیزات که هیج گاه

یاد شکوه مند تو  از دل نمی رود

تا دامن کفن نکشم زیر پای خاک

نقشی تو هم دمی ز مقابل نمی رود

***

ای تکیه گاه محکم من ، ای پدر جان

ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان

ای نام زیبایت همیشه اعتبارم

خدمت به تو در همه حال ، هست افتخارم

***

میان شب مهِ تابان پدر بود

برای غصه ها درمان پدر بود

 ترک بر روی انگشتش فراوان

برای لقمه های نان پدر بود

***

پدر کوه غم و سنگ صبورم

به شب ها گریه ی پنهان پدر بود

به قلبم حک شده نامش همیشه

نشانِ  رحمت یزدان پدر بود

***

 پدر زجر و پدر اشک و پدر آه

عزیز و مونس شایان پدر بود

برای شادی کودک همیشه

گذشت از شادیش آسان ، پدر بود

***

علی الگوی او در زندگانی

همیشه مظهر ایمان پدر بود

به من آموخت او در اولین بار

کلام و آیه ی قرآن پدر بود

 

گردآوری:بخش فرهنگ و هنر بیتوته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی