وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

fast-food-pizza-hamburger-fat-unhealthy

دانشمندان باکتری معده را از موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند را به موش‌های سالم منتقل کردند و شاهد تغییر رفتارشان در جهت منفی بودند. رفتارهایی مانند اضطراب و حافظه‌ی ضعیف. این یافته‌ها نشان می‌دهند که چاقی مفرط علاوه بر مشکلات قلبی و سکته‌ی مغزی، ممکن است سلامت روانی افراد را نیز به خطر بیندازد.



چندین مدت است که میکروبیولوژیست‌ها می‌دانند که رژیم‌های غذایی متفاوت، فلورای معده (تریلیون‌ها سلول باکتری که درون بدن زندگی و به عملکرد سالم بدن کمک می‌کنند) متفاوت ایجاد می‌کند. محققان در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا معتقدند که رژیم غذایی پرچرب جانداران معده و روده را هشیار می‌کند که ممکن است این تاثیر منجر به رفتار منفی شود. دانشمندان برای آزمایش این فرضیه، برای موش‌ها رژیم غذایی پرچرب تدارک دیدند و سپس بعد از مدتی باکتری معده را به موش‌هایی که رژیم غذایی معمولی داشتند منتقل کردند. آنها، حتی در غیاب چاقی مفرط،  متوجه هشدارهای رفتاری و شناختی میکروبیوم مربوط به چاقی مفرط شدند.

obesity

موش‌ها اختلالات رفتاری متعددی از جمله اضطراب شدید، حافظه‌ی ضعیف و رفتار مکرر از خود نشان دادند. هم چنین از مشکلات فیزیولوژیکی نیز پرده برداشته شد، مشکلاتی از قبیل نفوذپذیری روده و نشانه‌های التهاب. در مغز نیز نشانه‌هایی از التهاب مشاهده شد که بیانگر تحریک رفتار نامنظم توسط این باکتری‌ها است. تمام این مسائل نشانگر مشکلات سلامت روانی مرتبط با چاقی مفرط هستند که مستقل از تاثیرات فیزیولوژیکی‌ای است که چاقی مفرط معمولا در میزبانش ایجاد می‌کند.

دکتر جان کریستال، ویراستار روانپزشکی بیولوژیک در این باره می‌گوید:

“این مطالعه بیان می‌کند که رژیم‌های غذایی پرچرب با ایجاد اختلال در رابطه‌ی همزیگری میان انسان‌ها و میکروارگانیزم‌هایی که دستگاه گوارش را اشغال کرده‌اند، بر سلامت مغز تاثیر می‌گذارند.”