وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید نفوذ ایران در خاورمیانه رو به رشد است و آمریکا باید برای مقابله با این نفوذ روزافزون، روی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و اسرائیل حساب کند.

بازخبر / رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید نفوذ ایران در خاورمیانه رو به رشد است و آمریکا باید برای مقابله با این نفوذ روزافزون، روی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و اسرائیل حساب کند.

«مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا امروز در جلسه پرسش و پاسخی که در یک اندیشکده در واشنگتن برگزار شده بود، در خصوص نفوذ ایران در خاورمیانه و نگرانی آمریکایی‌ها از این بابت، سخن گفت.

بخشی از سوالات به ایران و نحوه تعامل اطلاعاتی‌های دولت ترامپ با این کشور اختصاص داشت.

پمپئو در خصوص ایران و برجام، همان مواضعی را داشت که قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید، به عنوان یک نماینده ضدبرجام در مجلس آمریکا داشت.

مایک پمپئو در خصوص سیا و برجام گفت: «در این خصوص کار زیادی انجام می‌دهیم و بررسی می‌کنیم حوزه‌هایی را که ایرانیان (به مفاد برجام) پایبند هستند و حوزه‌هایی که شاید پایبند نباشند. ما باید حواسمان به متن برجام و حرف‌هایی که در خصوص سایت های اعلام‌شده و سایت‌های اعلام‌نشده (هسته‌ای ایران) زده شده و میزان دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به آنها باشیم.»

رئیس سیا در جای دیگری از سوال و جواب به بحث «ایران و نفوذ در خاورمیانه» رسید.

پمپئو گفت: «ایران در حال پیشروی است، چه در حوزه افزایش ظرفیت موشکی حزب‌الله و چه با افزایش قدرت در موصل از طریق شبه‌نظامیان شیعه. آنها همچنین از حوثی‌ها برای شلیک موشک به عربستان حمایت می‌کنند.»

مایک پمپئو بین بحث قبلی یعنی برجام و بحث فعلی‌اش هم رابطه‌ای ایجاد کرد و گفت: «فهرست عصیان‌گری‌های ایران بعد از امضای برجام، به صورت چشمگیری طولانی‌تر شده است.»

پمپئو که ایران را عصیان‌گر خوانده بود، در توضیح علت اتخاذ چنین موضعی گفت: «هلال شیعی در شرف کامل شدن است و این به نفع آمریکا نیست.»

مجری برنامه پرسید: «برای مقابله با ایران چه برنامه‌ای دارید؟»

رئیس سیا پاسخ داد: «اول باید مطمئن شویم که شرکای ما که دارایی‌های باارزش ایالات‌متحده هستند، به ما کمک می‌کنند. مثلاً اماراتی‌ها، اسرائیل یا دیگر دولت‌های خلیج (فارس)؛ این کشورها ثروت و ظرفیت عظیمی دارند برای دسترسی به جاهایی که آمریکا همیشه به آن دسترسی ندارد.»

پمپئو در انتها مدعی شد که اروپایی‌ها هم از جانب اقدامات ایران احساس خطر می‌کنند و برای مقابله با تهران، به آمریکا کمک خواهند کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی