وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

مارمولک-خانگی

شاید شما هم جز آن دسته افرادی باشید که مارمولک ها را دوست ندارید و یا از آنها می ترسید و دلتان نمی خواهد که مارمولک ها اطراف خانه تان بخزند و پرسه بزنند.
اگر دنبال راهی هستید تا بتوانید این موجودات را از خانه دور کنید پس به خواندن ادامه دهید.
قبل از هر چیز باید بدانید که مارمولک های خانگی سمی نبوده و تمامی مطالبی که راجع به سمی بودن مارمولک و یا مسمومیت به علت خوردن غذا یا نوشیدنی که دم مارمولک در آن وجود داشته است، شایعه ای بیش نبوده. مارمولک هایی که اغلب در خانه ها مشاهده می شوند علاوه بر این که خطرناک نیستند حتی برای محیط زیست مفید بوده و به حفظ تعادل طبیعت هم کمک می کنند. حتی اخیرا در برخی کشورهای خارجی از آنها برای کنترل آفات به جای سموم شیمیایی در مزارع و مکانهایی که محصولات کشاورزی وجود دارد نیز استفاده می شود.

پس با دانستن این موضوع بهتر است با آنها مهربانتر بوده و برای دور کردنشان از خانه مان آنها را از بین نبریم. بهترین راه برای جلوگیری از ورود آنها به خانه، پیدا کردن دلیل وردوشان است.

دلایل وجود مارمولک در خانه:
اگر تعداد زیادی حشرات کوچک و سوسک در خانه باشد، سر و کله مارمولک ها پیدا می شود چرا که موارد ذکر شده غذای مارمولک هاست.
اگر آشپزخانه کثیف و ظروف نشسته دارید، آلودگی ها باعث جذب حشرات و در نتیجه مارمولک ها می شود.
مارمولک ها اغلب در مکان های تاریک مثل پشت کمد لباس، قفسه ظروف، مبلمان و ... پنهان می شوند. اگر این مکان ها را مرتب تمیز نکنید پس مارمولک ها مکانی برای پنهان شدن در خانه شما دارند.

راههای طبیعی برای دور نگه داشتن مارمولک
استفاده از سموم شیمایی علاوه بر مضر بودن برای انسان و طبیعت و لایه اوزون باعث یک مرگ دردناک برای مارمولک هم می شود پس بهتر است برای این منظور از راههای طبیعی استفاده کنید.

1. پوست تخم مرغ
یکی از راهایی که می تواند مارمولک ها را زا خانه دور نگه دراد استفاده از پوست تخم مرغ است. بوی تخم مرغ مارمولک ها را دفع می کند. پس از شکستن تخم مرغ پوست آن را نگه دارید و در اطراف خانه مخصوصا درها و پنجره ها پخش کنید.

2. سیر و پیاز
مارمولک ها از بوی سیر و همچنین پیاز متنفرند. آویزان کردن سیر و پیاز در اطراف خانه باعث جلوگیری از ورود آنها به خانه می شود. همچنین می توانید آب سیر یا پیاز را در محل عبور مارمولک ها اسپری کنید.

3. اسپری فلفل
با مخلوط کردن پودر فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز و آب و اسپری کردن آن اطراف خانه می توانید خانه را در مقابل هجوم مارمولک ها محافظت کنید.

4. نفتالین
معمولا از نفتالین برای دور نگه داشتن بید و برخی حشرات استفاده می شد اکنون مشخص شده است که نفتالین برای مارمولک ها هم کاربرد دارد آنها از بوی تند نفتالین بیزارند. برای دور نگه داشتن آنها از خانه می توانید قرص های نفتالین را در قفسه ها و طبقات قرار دهید.

5. پر
پرندگان شکارچیان طبیعی مارمولک ها هستند. مقداری پر اطراف خانه آویزان کنید حتی می توانید با آنها آویزهای زیبایی درست کنید و به دیوار آویزان کنید. مارمولک های خانگی با دیدن پرها ترسیده به آن محل نزدیک نمی شوند زیرا فکر می کنند که در آن منطقه پرنده وجود دارد.  

6. گربه خانگی
گربه های خانگی علاوه بر اینکه علاقه دارند موش بگیرند به گرفتن مارمولک ها هم علاقه مند هستند. پس اگر در خانه گربه دارید دیگر نباید نگران مارمولک ها باشید.

همچنین می توانید با درز گیری شکاف های اطراف خانه از ورود آنها به خانه جلوگیری کنید.
و در آخر اگر مارمولکی وارد خانه شما شد یا مارمولکی را روی دیوار دیدید سعی کنید بدون صدمه زدن به مارمولک، او را گرفته و از خانه بیرون بیاندازید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی