وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

تاج الدینی

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: حضور حداکثری نشانه‎ اعتماد مردم به نظام خواهد بود.

سید محمدرضا میر تاج‎الدینی در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‎های رای، پشتیبانی از حاکمیت را نشان می‎دهد و دشمنان نیز فرصت طمع و حمله به کشور را پیدا نمی‎کنند. همچنین شرکت حداکثری مردم در انتخابات نقشه‏‌های دشمنان و مخالفان را نقش بر آب کرده و آنان را در عمل به نقشه‏‌های خود عقیم می‎کند، حضور مردم یک حضور تشریفاتی نبوده و بلکه یک حضور جدی و واقعی است. 

وی با بیان این‌که «رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها ضروری است»، گفت: انتخابات کشور ما الگویی از انتخابات یک کشور اسلامی است که دنیا نیز نظاره‎گر این انتخابات است، در فرهنگ غربی ارزش‎های اخلاقی فدای تبلیغات انتخاباتی می‎شود و هیچ محدودیتی برای تبلیغات وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: دروغ بستن به هم، تهمت، وعده‎های دورغین یا اغواکننده و تخریب دیگران جایی در فرهنگ اسلامی ندارد و البته رسانه‎ها نیز در این میان بی‎تاثیر نیستند و باید به رسالت خود عمل کنند. 

این فعال سیاسی درباره اهمیت شوراها نیز بیان کرد: هر چه اعضای شورا قوی‌تر، متعهدتر و متخصص در امور شهری باشند، مدیریت شهری نیز به همان مقدار به نحو احسن انجام خواهد شد. شوراها باید از جناح‎بازی، قوم و خویش‌بازی، زد و بند اجتناب کنند و همچنین شوراها باید در انتخاب شهرداران نیز طبق اصل شایسته‌سالاری عمل کنند و این نیز در صورتی تحقق می‎یابد که اعضای شورا شایسته و متعهد باشند. 

وی گفت: شوراها محلی برای خدمت به مردم به شمار می‎آیند و نباید شورا را محلی برای تحقق و پیگیری خواسته‎های شخصی و یا انگیزه‎های شخصی در نظر گرفت. خدمت به مردم و به خصوص محرومان باید در رأس نیات قرار گیرد. شوراها به نوعی واگذاری امور مردم به خودشان را محقق کرده است و به عنوان یک پارلمان محلی و نمایندگان مردم در این پارلمان به مدیریت امور شهری می‌پردازند و این نیز تاثیر به سزایی در توسعه‎ی شهرها و روستاها دارد. 

وی افزود: وظایف شوراها، در قانون نیز مشخص شده است، تصمیم‎گیری در خصوص توسعه‎ی شهری، ساخت‎ و ساز در شهر و روستا، تعیین شهردارها، بودجه‎ی شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداران از جمله وظایف شوراها به عنوان نمایندگان مردم در این پارلمان است. 

میر تاج‎الدینی در پاسخ به این‌که اگر مردم در انتخاب فرد اصلح به خصوص در انتخابات شوراها سهل‌انگاری کنند، چه می‎شود؟ گفت: سهل انگاری مردم در این انتخاب تبعات منفی فراوانی را در پی خواهد داشت؛ چنانکه در برخی شهرها، اختلاف شوراها و یا اشکالاتی که پیش آمده بود، سبب شد مدت زیادی کارهای مردم در شهر و روستاها ناقص بماند. در مجموع تبعات بد سهل‌انگاری دامن خود مردم را خواهد گرفت. 

 وی تاکید کرد: مردم باید از حق خود به نحو احسن استفاده کرده و دست به انتخاب آگاهانه زده و افراد با ایمان، متخصص و خادم و دلسوز را انتخاب کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی