وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت فرسوده از 4 هزار هکتار تا 12 هزار هکتار در تهران برآورد شده است و با توجه به اینکه خطر زلزله تهران را تهدید می‌کند باید هر چه سریعتر نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام شود.

خبرگزاری فارس: 4 تا 12 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد/ خطر زلزله تهران را تهدید می‌کند

عالی نیوز به نقل از گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه ضمن تبریک 9 اردیبهشت ماه روز شوراها و میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: در 9 اردیبهشت حضرت امام (ره) فرمانی صادر کردند که بر اساس آن شوراها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: روز 9 اردیبهشت روز شوراهاست و شوراها مدیریت محلی هستند که از حکومت مرکزی و سیاست‌های کلی جدا بوده و به صورت مستقل در مسیر سیاست‌های نظام و دولت مدیریت محلی را بر عهده دارند.

چمران افزود: در قرآن و روایات زیادی در ارتباط با شوراها مطالبی مطرح شده است و سنت پیامبر نیز بر مشورت و شوراها بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در قانون اساسی نیز 7 بند و هفت ماده در مورد شوراها وجود دارد و اصل 100 تا 106 قانون نیز در مورد شوراها توضیحاتی را ارائه کرده است.

چمران خاطرنشان کرد: در قانون نیز مجلس در سال 61، 75 و 82 در خصوص شوراها قانون کاملی را تدوین کردند.

وی گفت: با همدلی و هم‌زبانی با دولت شوراها می‌تواند بین خود و شهرداران رابطه‌ ایجاد کنند تا خدمتگزاری به مردم افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با ایجاد شوراها در تهران تحول خوبی ایجاد شده است و در دوره سوم و چهارم شوراها شاهد این تحولات عظیم هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش ما برای برنامه 5 ساله دوم شهرداری و چشم‌انداز 20 ساله برای شهر تهران است تا شهری آبادتر و بدون آلودگی‌های زیست محیطی و سایر ناهنجاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

چمران با تأکید بر اینکه شهر تهران پر از مشکلات متعددی است که باید اصلاح شود، گفت: اصلاح این مشکلات تنها بر عهده شوراها و شهرداری نیست و باید یک عزم ملی و حاکمیتی برای حل معضلات این کلانشهر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت و تفکر ما بر مبنای مدیریت جهادی است، گفت: در برنامه‌هایی که در کوتاه‌ترین مدت انجام شد اقتصاد مقاومتی و شرایط سخت اقتصادی وجود داشت ولی با تمام این موانع پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح حمل‌ونقل عمومی و استفاده بیشتر مردم از مترو و اتوبوس در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته است.

چمران یادآور شد: اقدامات گسترده‌ای در زیر زمین شهر تهران برای توسعه مترو صورت گرفته است که سرعت ساخت مترو و تونل‌ها از سرعت جهانی آن نیز بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اتوبوسرانی نیز تا جایی که بتوانیم و خیابان‌های شهر گنجایش داشته باشد توسعه خواهیم داشت ولی در هر دو اقدام مترو و اتوبوسرانی نیازمند همکاری‌های دولت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گسترش فضای سبز عمومی اظهار داشت: نسبت به سالهای گذشته فضای سبز عمومی در شهر تهران گسترش یافته است تا جایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز برای هر نفر 2 مترمربع بود که در سال 84 به 8.5 مترمربع و هم اکنون به 15.5 مترمربع افزایش یافته است که به دنبال آن هستیم پیش از استاندارد که 15 مترمربع برای هر نفر است پیش برویم و به 17.5 مترمربع برسیم.

چمران درباره بافت فرسوده شهر تهران گفت: بافت‌های فرسوده بسیاری در شهر تهران وجود دارد که در مقابل زلزله مقاومتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه شهر تهران بسیار زلزله‌خیز است، گفت: در شمال و جنوب تهران گسل‌ داریم و زلزله خطری است که همیشه شهر تهران را تهدید می‌کند بنابراین باید نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری که از 4 هزار هکتار تا 12 هزار هکتار برآورد شده است هر چه سریعتر اقدام کنیم.

ادامه دارد ...