وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

آیا حبس نفس باعث افزایش قدرت می‌شود؟
به گزارش ایسنا، مجله دانستنی‌ها نوشت: «حبس نفس از منظر ماهیچه‌سازی در پرده دیافراگم یا قلب تاثیری ندارد.
با این همه تحقیق‌ها نشان داده است نگه داشتن نفس هنگام تمرین ورزش‌های خاصی همانند وزنه‌برداری باعث بهبود توانایی ماهیچه‌ها در غلبه بر فشارهای شدید و کوتاه‌مدت می‌شود.

ساز و کار این مساله ناشی از افزایش تراکم بی‌کربنات در خون است که به خنثی‌سازی اسید لاکتیک تولیدی هنگام انجام تمرین‌های بی‌هوازی کمک‌ می‌کند. به جای این که یک دم عمیق بکشید و هوا را در شش‌ها نگه دارید، لازم است ابتدا یک بازدم عادی انجام دهید و سپس در حالی که شش‌هایتان خالی است، نفس‌تان را حبس کنید.

البته این کار خطرات خود را دارد. نتیجه تحقیقی که سال ۱۳۸۸ انجام شد، نشان داد، غواصانی که معمولا نفس‌شان را برای چند دقیقه نگاه می‌دارند، دچار افزایش سطح پروتئینی به نام S۱۰۰B در خون خود می‌شوند که نشانه‌ای از صدمه‌های مغزی درازمدت است.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی