وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

امضای لایحه ساختار جدید دولت از سوی ناصرالدین شاه قاجار(1251 ش)
مشیرالدوله، صدراعظم ناصرالدین شاه، در روزهای پایانی اولین سال صدارتش، لایحه ‏ای به ناصرالدین شاه تسلیم و در آن، اصول تشکیلات جدید دولت ایران را پیشنهاد نمود. در مقدمه این لایحه، به منظور اینکه شاه گمان نکند که قصد محدود ساختن اختیاراتش در بین است، نام یکایک تشکیلات دولت ایران را دربار اعظم خواند و با این مقدمه، تشکیلات دولت را که دارای نه وزیر و یک صدراعظم بود، با حدود اختیارات صدراعظم و هر یک از وزیران به تفصیل ذکر کرد. وزارت‏خانه‏ های نه‏ گانه عبارت بودند از: وزارت داخله، خارجه، جنگ، مالیه، عدلیه، علوم، فواید عامه، تجارت و زراعت و دربار. وی با تعیین یک وزیر برای بررسی امور دربار سلطنت، امور دربار نیز را زیرنظر صدراعظم قرار داد. در این هیئت دولت، صدراعظم، برجسته ‏ترین فرد بود. نکته مهم دیگر مسئوولیت وزیران در مقابل صدراعظم و قطع ارتباط مستقیم آنها باشاه است. ناصرالدین شاه، لایحه سپه سالار را پسندید و با امضای آن، بدان اعتبار قانونی بخشید.

در نظرسنجی دانشگاه مریلند مطرح شد

اولین نظرسنجی صورت گرفته پس از ناآرامی‌های اخیر در ایران نشان داد ایرانیان با وجود داشتن مطالبات اقتصادی و معیشتی، همچنان از نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی آن حمایت می‌کنند. 

به گزارش افکارنیوز، نتایج اولین نظرسنجی مرکز IranPoll پس از ناآرامی‌های اخیر در ایران که به سفارش دانشگاه مریلند آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد مردم ایران با وجود داشتن مطالبات اقتصادی و معیشتی همچنان از ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی آن حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی که روز جمعه از سوی مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشگاه مریلند آمریکا منتشر شد، نشان داد تغییر نظام سیاسی ایران یا کاهش سخت‌گیری در اجرای قوانین اسلامی مورد حمایت ایرانیان نیست. این نظرسنجی همچنین نشان داد عموم مردم ایران از سیاست خارجی این کشور در قبال سوریه و عراق راضی هستند و از آن حمایت می‌کنند.

علاوه بر این، در بخش دیگری از این نظرسنجی مشخص شد ۸۵ درصد از ایرانیان نظر کاملا نامساعدی نسبت به دولت آمریکا دارند و تنها کمتر از یک درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نظرشان نسبت به آمریکا کاملا مثبت و رضایتمندانه بود.

این نظرسنجی که در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۴ ژانویه انجام شد نشان داد ۶۹ درصد از ایرانیان شرایط اقتصادی را نامناسب می‌دانند. از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر موافق این بودند که دولت باید اقدامات بیشتری را برای مبارزه با فساد و جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی انجام دهد.

همچنین تعداد زیادی همچنان نسبت به جلوگیری از افزایش قیمت بنزین و جبران ورشکستگی موسسات مالی تاکید داشتند.

با این حال، تنها ۴/۹ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که نظام سیاسی ایران نیازمند تغییرات اساسی است و فقط ۸/۸ درصد باور داشتند که باید پول کمتری در کشورشان صرف برنامه موشکی شود.

از میان شرکت‌کنندگان همچنین تنها ۲۲/۷ درصد معتقد بودند که دولت نباید درباره اجرای قوانین اسلامی سختگیری کند و فقط ۲۱/۵ درصد با کمک ایران به سوریه و عراق موافق نبودند. تعداد افرادی که معتقد بودند درگیر شدن در عراق و سوریه تامین‌کننده منافع ملی ایران نیست نیز تنها ۱۷/۲ درصد برآورد شد.

همچنین نتایج این نظرسنجی حاکی از رضایت مردم از نحوه برخورد مقامات ایرانی در این اعتراضات بود و تقریبا دو سوم مشارکت کنندگان مداخله نیروهای پلیس در این اعتراضات را مناسب ارزیابی کردند.

هر چند ترامپ و بسیاری از مقامات آمریکایی در طول این اعتراضات بارها از اعتراض کنندگان حمایت کرد و حتی ترامپ در طول ۳ روز ۵ بار پست توییتری درباره این اعتراضات منتشر کرد و با حمایت از اعتراض کنندگان به انتقاد از دولت ایران پرداخت، اما این نظرسنجی نشان داد که ۴۸ درصد ایرانیان معتقدند که اظهارنظرات مقامات و رئیس جمهور آمریکا هیچ تاثیری بر این اعترضات نداشته است.

نتاج این نظرسنجی همچنین نشان داد که بی‌اعتمادی گسترده‌ای نسبت به آمریکا در میان عموم مردم ایران وجود دارد.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، بسیاری از ایرانیان سیاست‌های ترامپ نسبت به ایران را خصمانه توصیف کردند. با این حال ایرانیان میان مردم آمریکا و دولت آمریکا تفاوت قائل بودند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی