وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

 
در این تحقیقات ۶ درصد موش های نر در برابر اشعه هایی قرار گرفتند که موبایل ها در مقادیر بیشتر منتشر می کنند. قلب این موش ها به نوعی سرطان به نام schwannoma مبتلا شد. البته مولفان این دو تحقیق هشدار می دهند به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود میزان و نوع استفاده افراد عادی از موبایل خطر ابتلا به سرطان را می افزاید یا خیر.
نتایج اولیه دو تحقیق بزرگ نشان داده اشعه های موبایل خطر ابتلا به برخی سرطان ها را در موش ها زیاد می کند.
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نتایج اولیه دو تحقیق بزرگ و جدید سازمان ملی سلامت آمریکا نشان می دهد اشعه های موبایل خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را می افزاید.


در این تحقیقات ۶ درصد موش های نر در برابر اشعه هایی قرار گرفتند که موبایل ها در مقادیر بیشتر منتشر می کنند. قلب این موش ها به نوعی سرطان به نام schwannoma مبتلا شد.
البته مولفان این دو تحقیق هشدار می دهند به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود میزان و نوع استفاده افراد عادی از موبایل خطر ابتلا به سرطان را می افزاید یا خیر.
درهر حال طی دو سال گذشته محققان برنامه سم شناسی ملی از این سازمان، موش ها را در برابر سطوح مختلفی از اشعه های موبایل قرار دادند. در ۲۰۱۶ میلادی محققان اطلاعات اولیه تحقیق را منتشر کردند و درباره ارتباط احتمالی میان اشعه های موبایل و سرطان هشدار دادند. همین تحقیق و انتشار نتایج آن سبب شد ایالت کالیفرنیا سال گذشته درباره استفاده از موبایل هشدار دهد.
موبایل و دستگاه های بی سیم دیگر هنگام اتصال به شبکه و انتقال اطلاعات مقادیر کمی از اشعه های مایکرویو را منتشر می کنند.این انرژی مانند اشعه مافوق بنفش یا اشعه ایکس قدرتمند نیست اما تحقیقات جدید نشان می دهند قرار گرفتن مداوم در برابر میزان بالای اشعه های مایکرویو برای سلامتی مضر است.در این تحقیق دانشمندان موش ها را روزانه ۱۸ ساعت در برابر سطح بالایی از اشعه ها قرار دادند( ۱۰ دقیقه انتشار اشعه در سطح بالا و سپس ۱۰ دقیقه بدون انتشار اشعه).
بیشترین میزان ضرر اشعه ها هنگامی است که سیگنال های شبکه ضعیف است و فرد قصد دارد تماس برقرار کند یا زمانی که مقادیر کلانی از اطلاعات منتقل می شود. به گفته دانشمندان این روند نوسانی سبب می شود خطر دستگاه ها برای سلامت انسان افزایش یابد.
*مهر
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی