وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

خانواده اولین و مهم‌ترین واحد اجتماعی است که در رشد و پرورش کودکان نقش بسزا و مهمی دارد و اگر خانواده در انجام وظایف خود کوتاهی نمایند. کودکان در معرض تهدیدات جدی قرار می‌گیرد. روند افزایش استفاده کودکان از وسایلی از قبیل گوشی همراه، تبلت و رایانه نقش خانواده را برای جلوگیری از تهدیدات این‌گونه وسایل پررنگ‌تر می‌نمایند. در ادامه توصیه‌هایی برای استفاده از کودکان 10 تا 12 سال به اطلاع خوانندگان رسانده می‌شود.  
  • برخی محدودیت‌ها را بر روی ابزار مورد استفاده فرزندانتان از قبیل گوشی موبایل، تبلت، لب تاپ و کنسول بازی، قبل از این که آن‌ها برای اولین بار از آن وسیله استفاده نمایید، اعمال کنید.
  • به فرزندان خود بگویید که در خارج از خانه مراقب گوشی تلفن و ابزار دیگر از خطر سرقت و گم شدن باشند.
  • بحث و گفتگو با فرزندتان در مورد به اشتراک و ارسال مطالب آنلاین؛ زیرا نظرات نوشته شده و یا عکس و فیلم‌های منتشر شده در اینترنت، یا به عبارتی ردیابی دیجیتال توسط هر کسی قابل رؤیت می‌باشد و قابل حذف نیز نمی‌باشد.
  • با فرزندان خود در مورد محتوای مطالبی که در اینترنت مشاهده می‌کنند صحبت کنید. آن‌ها به فراخور سن خود کنجکاو هستند و این کنجکاوی زیاد باعث می‌شود که به دنبال مطالب جدید باشند و آن را در اینترنت جستجو می‌کنند که نیاز است آگاهی لازم در مورد به آن‌ها داده شود.
  • به خاطر داشته باشید که برخی شبکه‌های اجتماعی بزرگ و معروف نیز برای عضویت افراد محدودیت سنی 13 سال را قرار داده‌اند و شما نباید تسلیم فشار فرزندتان شوید و باید با والدین دوستان و همچنین مدرسه آن‌ها صحبت کنید و در برابر این رفتار آن‌ها ایستادگی کنید.
  • به کودکان توضیح دهید که فضای اینترنت باعث نمی‌شود که آن‌ها ناشناس و تحت حمایت باقی بمانند و نباید این‌گونه فکر کنند، هر کاری را که رو در رو نمی‌توانند انجام دهند می‌توانند آن را در فضای مجازی و اینترنت انجام دهند.