وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

تهران – ایرنا – قانونگذاران آمریکایی از طرح خود به منظور استفاده از یک قانون چند دهه ای برای رای گیری سنا در خصوص خروج ایالات متحده از یک مناقشه خارجی رونمایی کردند. هدف از این طرح خارج کردن آمریکا از جنگ یمن است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رویترز، سناتور جمهوریخواه «مایک لی»، سناتور مستقل «برنی سندرز» و سناتور دموکرات «کریس مورفی» گفتند که تلاش خواهند کرد تا از بندی در «قانون اختیارات جنگی 1973» استفاده کنند که به هر سناتوری اجازه می دهد تا قطعنامه ای در خصوص خروج نیروهای مسلح آمریکا از مناقشه هایی که مجوز کنگره را ندارد، ارائه کنند.
اقدام این سناتورهای تازه ترین پرده از نزاع میان کنگره و کاخ سفید در مورد اختیار عمل در مناقشه های نظامی است.
سندرز در یک کنفرانس خبری گفت: ما معتقدیم که از آنجایی که کنگره اعلان جنگ نکرده یا مجوز استفاده از نیروی نظامی را صادر نکرده است، این جنگ (در یمن) مغایر قانون اساسی و فاقد مجوز است.
قانونگذاران آمریکایی در سال های اخیر استدلال کرده اند که کنگره اختیارات نظامی بسیار زیادی را به کاخ سفید واگذار کرده است.
طبق قانون اساسی کنگره آمریکا، کنگره، نه رئیس جمهوری، اختیار اعلان جنگ را دارد. اما اختلافات بر میزان کنترلی که هر یک از آنها می توانند بر پنتاگون داشته باشند، تلاش ها برای تصویب اختیارات و مجوزهای جدید جنگی را مختل کرده است.
روسای جمهوری دموکرات و جمهوریخواه همواره گفته اند که مجوزی که سال 2001 در مورد مبارزه با القاعده و شاخه هایش صادر شد، جنگ افغانستان و نبرد با داعش در سوریه را توجیه می کند.
اما مشاورانی در کنگره می گویند که این مجوز در مورد یمن صدق نمی کند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
نیروهای آمریکایی در این جنگ به سوخت رسانی به هواپیماهای ائتلاف عربی و ارائه برخی اطلاعات جاسوسی مبادرت ورزیده است.
شبک**9423**

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی