وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

در این کره خاکی همیشه عجایبی وجود دارد که با شنیدنشان متعجب می شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در این کره خاکی همیشه عجایبی وجود دارد که با شنیدنشان متعجب می شوید. مثلا آیا می دانستید هر انسانی می‌تواند در طول حیات خود ۴٫۵ بار دور کره زمین راه برود؟ تعجب کردید نه؟ حتی اگر از علم آمار و ارقام خوشتان نیاید هم شک نکنید این مطلب شما را با مسایل گوناگونی آشنا می کند که آگاهی در موردشان خالی از لطف نیست، پس تا انتهای این مطالب  همراهمان باشید.

 _ روزانه یک هزار و ۷۰۰ نفر در ایالت متحده میلیونر می‌شوند

آمار عجیب و غریب در جهان که شما را شگفت زده می‌کند

بر اساس آمار رسمی در کشور آمریکا  بیشتر از ۸ میلیون خانواده زندگی می‌کنند که در سال بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند و این درآمد جزو جواهرات و املاک این افراد نیست. به این نتیجه می رسیم که در جهان بیش از تصور ما میلیونر وجود دارد، به طوری که فقط در کشور آمریکا، ۱۷۰۰ نفر در هر روز به دسته میلیونرها می پیوندند.

 

2_ دانمارک سخت‌کوش‌ترین مادران جهان را دارد

82 درصد مادران دانمارکی و کمتر از 50 درصد مادران یونانی در بیرون از خانه کار می‌کنند. این آمار جهانی لقب سخت‌کوش‌ترین مادران جهان را به زنان دانمارکی داده است.

 

3_ مک‌دونالد در هر ثانیه ۷۵ عدد برگر به فروش می‌رساند

آمار عجیب و غریب در جهان که شما را شگفت زده می‌کند

وقتی نام همبرگر و یا چیزبرگر به میان می آید، ناخودآگاه همه به یاد مشهور ترین برند جهان یعنی مک دونالد می افتند. رستوران های زنجیره‌ای مک‌دونالد روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد و جالب است بدانید در هر ثانیه ۷۵ برگر در جهان به فروش می‌رساند.

 

4_ هر انسانی می‌تواند در طول حیات خود ۴٫۵ بار دور کره زمین راه برود

با در نظر گرفتن عمر متوسط ۸۰ سال برای یک فرد و اینکه می‌تواند ۷ هزار و ۵۰۰ قدم در یک روز بردارد، دانشمندان محاسبه کرده‌اند که هر فرد قادر است ۱۸۰ هزار کیلومتر را در طول این 80 سال طی کند. یعنی هر کسی در زندگی می‌تواند ۴٫۵ بار دور کره‌زمین راه برود.

 

5_ «مری» و «جیمز» رکورد نام گذاری درکشورهای غربی را دارند

آمار عجیب و غریب در جهان که شما را شگفت زده می‌کند

در طی 100 سال گذشته یعنی از سال‌های ۱۹۱۷ تا ۲۰۱۶ میلادی در اروپا بیشترین نام‌ گذاری برای نوزادان پسر جیمز و مری برای دختر بوده است به طوری که امروزه در میان مردان حدودا ۵ میلیون پسر نامشان جیمز است و ۳٫۵ میلیون دختر نیز مری نام گرفته‌اند.

 

6_ تعداد ستاره‌های راه‌شیری کمتر از درختان روی زمین است

آمار عجیب و غریب در جهان که شما را شگفت زده می‌کند

بر اساس گزارش آمار رسمی جهان حدودا  ۳ تریلیون درخت در کره‌خاکی روییده است و تعداد ستارگان حدود ۴۰۰ میلیارد است یعنی، تعداد درختانی که روی زمین زندگی می‌کنند بسیار بیشتر از ستاره‌های راه‌شیری است.

 

7_ جمعیت بنگلادش بیشتر از کشور پهناور روسیه است

آمار عجیب و غریب در جهان که شما را شگفت زده می‌کند

مساحت کشور بنگلادش ۱۱۶ هزار بار کوچک‌تر از کشور روسیه است و این در حالی‌است که بنگلادش حدود ۲۰ میلیون شهروند بیشتر از روسیه دارد.

 

8_ جمعیت جهان ۲۲ مرتبه بیشتر از گذشته رشد داشته است

جمعیت کره زمین در 1000 سال گذشته یعنی در سال‌های ۱۰۰۰ تا دو هزار ۲۲ مرتبه بیشتر از هزاره‌های قبلی رشد کرده است. بر اساس آمار جهانی در سال ۱۰۰۰ جمعیت جهان ۲۷۵ میلیون نفر بوده است، در حالی که در سال 2۰۰۰ این جمعیت به ۶ میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۶ هزار و ۹۸۹ رسیده است.

 

9_ جمهوری خلق چین به ‌عنوان «جمهوری طلایی» شناخته می شود

آمار عجیب و غریب در جهان که شما را شگفت زده می‌کند

بر اساس گزارش محققان روزانه ۴۴۰ تن طلا در کشور چین طلا استخراج می شود. یعنی این کشور آسیایی رکورد دار داشتن طلا در جهان است.

 

10_ بیشتر نوزادان روزهای پنج‌شنبه به دنیا می آیند

دانشمندان متوجه شده اند که کمترین آمار تولد نوزادان مربوط به روزهای شنبه‌ با ۱۰ درصد و بیشترین آن مربوط به روزهای پنج‌شنبه با ۱۲٫۸ درصد است. دوشنبه نیز با آمار ۱۱ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی