وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

"در آن زمان در نجف تاکسی رایج نبود ولی تعدادی محدود بنزهای گازوییلی کرایه‌ای با نام "ابوخمسه" وجود داشت، امام حاضر نبودند سوار این اتومبیل‌های کرایه‌ای شوند..."

وسیله نقلیه امام خمینی در نجف چه بود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از تبعید در سال 43، مدتی در بورسای ترکیه بودند و بعد از آن به عراق و نجف اشرف تبعید شدند و تا سال 57 در این کشور اقامت داشتند. از جمله برنامه‌های ایشان در نجف علاوه بر رسیدگی به امور نهضت اسلامی و مراجعه انقلابیون ساکن کشور به نجف، تدریس خارج فقه و اصول، نماز جماعت و زیارت حرم امیرالمونین(ع) بود.

  • بیشتر بخوانید

تعجب یک خبرنگار آمریکایی از جماران؛ "این خانه، ملک امام‌ خمینی نیست"

متن زیر خاطره‌ای از حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان از اعضای اصلی دفتر حضرت امام(ره) و شاگرد ایشان در نجف درباره وسیله نقلیه امام در نجف است که در کتاب "در سایه آفتاب" نقل شده است:

حضرت امام(ره) در نجف بطور معمول روزانه دست‌کم چهاربار برای نماز جماعت ظهر در مسجد شیخ انصاری و نماز مغرب در مدرسه آیت‌الله بروجردی و شبها برای تشرف به حرم حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام) و در ایام تحصیل برای درس در مسجد شیخ انصاری از منزل بیرون می‌آمدند و مجموعاً هشت‌بار مسافت بین این اماکن و خانه را پیاده طی می‌کردند و در سالهای اول، گاهگاهی که برای دید و بازدید به مسافرتهای دورتر می‌رفتند از درشکه که ارزان‌ترین وسیله نقلیه نجف بود استفاده می‌کردند.

در آن زمان در نجف تاکسی رایج نبود، ولی تعدادی محدود بنزهای گازوییلی کرایه‌ای با نام "ابوخمسه" وجود داشت که برای یک تا پنج نفر مسافر را داخل شهر ربع دینار، معادل پنجاه ریال در آن زمان، کرایه دریافت می‌کردند که از کرایه درشکه گران‌تر بود و به همین دلیل امام حاضر نبودند سوار این اتومبیل‌های کرایه‌ای شوند و حتی اصرار دیگران هم در این باره نتوانست روش امام را تغییر دهد...

حضرت امام(ره) همچنین برای مسافرت به کربلا که سالی چندبار به مناسبت زیارت‌های مخصوص امام حسین(علیه السلام) انجام می‌گرفت، از همان اتومبیل‌های کرایه‌ای ابوخمسه استفاده می‌کردند. این در حالی بود که امام اصرار دوستان عاشق به خصوص برخی کویتی‌ها را که می‌خواستند اتومبیل شخصی به ایشان اهدا کنند، هرگز نپذیرفتند.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی