وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از حوزه/ اگر می خواهیم فرزندان ما درست تربیت شوند، باید آنها را به نماز و مسجد علاقه مند کنیم، در این صورت در زمینه تربیت آنان مشکلی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام حامد شاه بیکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، مهمترین فلسفه وجود نماز را شکر عملی دانست و اظهار کرد: نماز اصل و اساس پیوند و پل ارتباطی بین مخلوق و خالق است.

وی، نماز را مهم ترین عمل ظاهری دین دانست و افزود: باید در نماز خشوع وخضوع داشته باشیم تا تاثیرتربیتی  در زندگیمان گذاشته و با این اعمال و رفتار و عبودیت، فرزندان ما  نیز راه و رسم عبودیت را فرا بگیرند.

این محقق حوزوی ادامه داد: اگر می خواهیم فرزندان ما درست تربیت شوند، باید آنها را به نماز و مسجد علاقه مند کنیم، در این صورت در زمینه تربیت آنان مشکلی نخواهیم داشت.

امام جمعه خوسف افزود: هر کس در امر نماز سستی و سهل انگاری کند، خداوند برکت را از عمر و رزق و روزی اش می گیرد و سیمای صالحین را از چهره اش محو می کند و برایش بهره ای از دعای صالحین نخواهد نوشت.

وی در ادامه سبک شمردن نماز را زیان بار دانست و افزود: این عمل باعث می شود که کارهای مسلمان بدون پاداش بماند، دعایش مستجاب نشود و خداوند قبرش را تنگ و تاریک  گرداند.

حجت الاسلام شاه بیگی در خصوص تعریف  نمازگزار واقعی عنوان کرد: خداوند تنها به آنانی که چندبار در شبانه ‌روز روبه قبله خم و راست می‌شوند، نمازگزار نمی‌گوید، بلکه نمازگزار باید ارتباط با خدا  در رفتارش تاثیر داشته و دیگران را با رفتار خود به نماز دعوت کند.

این محقق حوزوی تاکید کرد: اگر قرار است فردی را به ‌سوی نماز دعوت کنیم باید برای به نتیجه رسیدن، از قبل زمینه‌سازی کرده و او را آماده نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت دوری از افراط و تفریط، خاطرنشان کرد: برخی چنان در دعوت به نماز سخت‌گیر هستند که افراد را از نماز فراری می دهند، برخی دیگر چنان بی‌خیال که گویی نماز امری مستحبی است، نه واجب.

  امام جمعه خوسف بیان کرد: نماز اگر با حضور قلب و توجه کامل به محتوی و فلسفه آن ادا شود، نه تنها یکی از مهمترین فرائض دینی است، بلکه محور تمامی فرائض دیگر و باعث تقویت آن ها است.

وی در پایان تصریح کرد: کسی که نماز را اقامه می کند، ارتباط قلبی خود را با توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت مستحکم تر می کند، یعنی در واقع هر روز که نماز می خواند، موحدتر می شود، قیامت را بیشتر باور می کند، علاوه بر آن، نماز باعث اصلاح رفتار او می شود و او را از فحشا و منکر باز می دارد.

انتهای پیام