وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

شهرهایی در دنیا وجود دارند که قوانین عجیبی در آن ها رعایت می شود و همین موضوع سبب شده تا نام آن ها در جهان مطرح باشد. شهری که می خواهیم درباره آن شرح دهیم در کشور نروژ قرار دارد و به دلیل شرایط آب و هوایی که در آن حکم فرماست اگر کسی فوت کند حق دفن در زمین های این شهر را ندارد، به عبارتی مردن در این شهر ممنوع است و هیچ جسدی در آن دفن نمی شود. نام این شهر لانگیرباین (Longyearbyen) بوده و در جزایر سوالبارد نروژ قرار دارد. در ادامه همراه الی گشت باشید تا بیشتر درباره این شهر نروژی که که مردن در آن ممنوع است خدمتتان شرح دهیم.

شهر لانگیرباین

آب و هوای شهر لانگیرباین

آب و هوای این شهر ترکیبی از آب و هوای قطب شمال و جریان های شمال آتلانتیک است. متوسط دمای هوا در تابستان بین ۳ تا ۷ درجه ی سانتی گراد و در زمستان کمترین دمای هوا منفی ۱۵ درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است. همواره هوا سرد بود و برف را بر روی کوه ها و زمین های شهر لانگیرباین در جزیره ی سالبارد مشاهده خواهید کرد.

در سال ۲۰۱۶ هم نیز در شمال سیبری بیماری به اسم سیاه زخم شیوع پیدا کرد و منجر به کشته شدن یک پسر و بستری شدن نود تن دیگر نیز شد و همچنین ۲۳۰۰ گوزن شمالی به دلیل همین بیماری از بین رفتند. جالب است بدانید که آخرین بار این بیماری در سال ۱۹۴۱ در این منطقه رخ داده بود و در سال ۲۰۱۶ زمانی که آب از روی جسد یخ زده ی آن گوزن مریض که به دلیل سیاه زخم تلف شده بوده مجدد این ویروس وحشتناک در محیط پخش شد و منجر به کشته شدن ۲۳۰۰ گوزن دیگر شد. بنابراین اصل در شهر لانگیرباین به منظور جلوگیری از همچنین اتقافی سعی در وضع چنین قانونی نمودند.

شهر مردن ممنوع

مسئولین شهر لانگیرباین با دانش بر این موضوع و این که نمی خواستند چنین اتفاقی برای کشور نروژ رخ دهد قانونی مبنی بر مردن ممنوع را در این شهر وضع کردند و تا اجسادی که بیمار بوده اند با آب شدن جسدشان بیماری های آن ها در محیط پخش نشود و فاجعه انسانی رخ ندهد.

به تازگی محققان با بررسی های که بر روی اجساد این شهر انجام داده اند متوجه شدند که در ریه ی یکی از قربانیان آنفولانزای اسپانیایی میکروبی از سال ۱۹۱۸ تاکنون به صورت یخ زده باقی مانده است و این می تواند وحشتناک ترین اتفاقی باشد که باید جلوی آن گرفته شود.

لانگیرباین

با این که بعید است آب شدن یخ جسدها موجب شیوع دوباره‌ی آنفولانزای اسپانیایی در لانگیرباین شود، با این حال گروهی از دانشمندان که در سال ۱۹۸۸ روی این ویروس مطالعه می‌کردند تصمیم گرفتند هیچ ریسکی نکنند. آنان وقتی از اجساد این شهر نمونه تهیه می‌کردند، لباس فضانوردی پوشیده بودند و سعی می‌کردند نمونه‌ها پیش از آب شدن به مرکز تحقیقاتی در آمریکا برسد.

هنوز معلوم نیست ویروس‌ها و باکتری‌های بدن مردگان چه تأثیراتی می‌تواند روی بدن زندگان داشته باشد (این موضوع در مورد سیاه‌زخم بسیار مشکل‌سازتر می‌باشد چرا که این ویروس هاگ‌هایی را به وجود می‌آورد که تا یک قرن دوام می‌آورند) ولی با همه‌ی این حرف‌ها این شهر در سال ۱۹۵۰ تصمیم گرفت که قید همه‌چیز را بزند و مرگ‌ومیر و دفن را غیرقانونی اعلام کند.

مردن هنوز در لانگیرباین ممنوع است، تا ساکنین دیگر این شهر در معرض خطر بیماری‌های مردگان قرار نگیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی