وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

چشم

محققان توانستند با استفاده از قطره چشمی زردچوبه، بیماری گلوکوم (آب سیاه) را درمان کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که مشتقاتی از زردچوبه می‌تواند به عنوان قطره چشمی برای درمان بیماری گلوکوم در مراحل اولیه استفاده شود.

محققان انگلیسی اظهار کردند: با افزودن عصاره زردچوبه به قطره‌های چشمی توانسته‌اند بیماری گلوکوم در موش‌ها را درمان کنند.

در مقاله جدیدی که در Scientific Reportsارائه شده است، محققان عنوان کردند که کورکومین می‌تواند به طور مستقیم به پشت چشم برای درمان بیماری نفوذ کند تا علائم اولیه گلوکوم کاهش یابد.

کورکومین ترکیبی است که می‌تواند برای تشخیص و درمان نارسایی‌های عصبی بیماری‌های چشمی و مغزی مانند گلوکوم و آلزایمر استفاده شود و به میلیون‌ها نفر کمک کند.

گلوکوم نوعی بیماری چشمی است که بیش از ۶۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و منجر به کوری غیرقابل برگشت در یک دهم از این افراد خواهد ‌شد.

پیش از این محققان دریافتند که سلول‌های عصبی شبکیه را می‌توان با مصرف خوراکی درمان کرد، اما عوارض جانبی گوارشی در این صورت دیده می‌شود، پس به دنبال روشی برای استفاده مستقیم از کورکومین برای درمان بیماری چشمی بودند.

با گذشت زمان، ابتلا به بیماری‌هایی مانند گلوکوم و آلزایمر به طور پیوسته در حال افزایش است و محققان امیدوارند بتوانند با این یافته‌ها به بیماران بسیاری کمک کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی