وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

مورخ مشهور، ابن قتیبه دینوری به برخی از این گونه مراسم‌ها اشاره کرده و گزارش می‌دهد که شیعیان نخستین در روز عاشورا با گریه و نوحه خوانی بر امام علی و فرزندانش در اطراف قبور مبارکشان گرد می‌آمدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، براساس اسناد معتبر تاریخی، مختار بن یوسف ثقفی که رهبری «توابین» را بر عهده گرفته و شعار «یا لثارات الحسین» را سر داده بود، نخستین کسی است که سوگواره‌ای در روز عاشورا به مناسبت یادمان حسین بن علی (علیهاالسلام) در خانه خود در کوفه برگزار نمود و همچنین برخی نوحه سرایان را برای خواندن مصیبت‌های حسین بن علی (علیه السلام) به خیابان‌های کوفه گسیل می‌داشت. (ابن قتیبه، الامامة والسیاسة، ج. ۲، ص. ۱۳۰).

هدف اصلی از این مراسم‌ها تحریک مسلمانان به تقویت همت و انگیزه شان درمبارزه با امویان و گرفتن انتقام از کشندگان امام حسین (علیه السلام) بود.

مورخ مشهور، ابن قتیبه دینوری به برخی از این گونه مراسم‌ها اشاره کرده و گزارش می‌دهد که شیعیان نخستین در روز عاشورا با گریه و زاری و نوحه خوانی بر امام علی و فرزندانش در اطراف قبور مبارکشان گرد می‌آمدند.

(کتاب تراژدی کربلا صص ۵۲-۵۳)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی