وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

اگر بدانید خواص درمانی خیارشور که بیشتر در فست فودها استفاده می کنید چقدر زیاد است قدر این گیاه دارویی را بیشتر می دانید.
امروزه به خصوص در دنیای فست فود ها، خیار شور را مزه و طعم تکمیل کننده سالاد الویه یا ساندویچ می شناسند.
ولی این چاشنی خوشمزه بیش از آن که یک طعم دهنده در کنار غذاهای ما باشد خواص بی شماری دارد به طوری که در طب قدیم به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفته است. خوبی خیارشور این است که همه به جز افرادی که به سدیم حساسیت یا فشار خون بالا دارند، می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
به طور کلی به دو روش خیارشور را تهیه می کنند. با استفاده از حالت تخمیری یا شور خودمان و با استفاده از سرکه یا همان ترشی که در ایران این روش متداول تر است.
مهم نیست به چه روشی تهیه می شود بلکه خواص درمانی خیارشور اهمیت دارد که با این خواص آشنا می شویم.جلوگیری از گرفتگی عضلاتبعد از یک تمرین ورزشی سنگین یا فعالیت بدنی زیاد، بدن آب زیادی با عرق کردن از دست می دهد که به کمبود آب بدن یا دهیدراته شدن منجر می شود و ممکن است باعث گرفتگی عضلات (بیشتر آقایان) شود. هر چند در بین فعالیت های سخت بدنی بهتر است هر چند دقیقه یک بار مقداری آب بنوشیم ولی تحقیقات نشان داده خوردن آب خیارشور بهتر از آب خالص (H2O) عمل می کند.در تحقیقی برای خواص درمانی خیارشور روی دوچرخه سواران طی فعالیت ۳۰ دقیقه ای محققان متوجه شدند پس از ۵ دقیقه فعالیت ۳ درصد آب بدن آن ها دفع شده است که از نظر علمی دهیدراته خفیف محسوب می شود. در فاصله های استراحت به برخی آب خالی و به بعضی از آن ها آب خیارشور داده شد. پس از اتمام فعالیت محققان به صورت الکتریکی ماهیچه های پای دوچرخه سواران را تحریک کردند تا مثل گرفتگی عضلات عمل کند. در افرادی که از آب خیارشور استفاده کرده بودند ۳۷ درصد کمتر گرفتگی عضلانی مشاهده شد.هضم غذاافراد بسیاری از بیماری های گوارشی رنج می برند. به همین دلیل در سال های اخیر توجه ویژه ای به مواد طبیعی درمان کننده مشکلات گوارشی از جمله پروبیوتیک ها شده است. یکی از خواص درمانی خیارشور این است که استفاده کمی از خیارشور یا آب آن به خصوص اگر بیشتر با روش تخمیری درست شده باشد باعث تقویت باکتری های مفید دستگاه گوارش و مشکلات ناشی از باکتری های مضر می شود.منبع آنتی اکسیدانخیارشور دارای دو آنتی اکسیدان نیرومند یعنی ویتامین های C، و E است. ویتامین هایی که مانع از عفونت ناشی از انواع باکتری ها، ویروس ها و انگل ها می شود. آنتی اکسیدان ها با محافظت از مولکول ها، بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در واقع اسیدیته خیارشور عامل جذب بهتر ویتامین ها به بدن می شود.تحقیقات انجام شده نشان داده خیارشور هایی که با سرکه درست می شود به دلیل اسیدی بودن مانع از شکسته شدن مولکول های مواد نشاسته ای شده و در نتیجه بدن نمی تواند آن ها را جذب و وارد جریان خون کند به همین دلیل خیارشور مانع از چاقی می شود.تنظیم قند خوندیابت نوع ۲ شایع ترین بیماری قند است. تحقیقات درباره خواص درمانی خیارشور نشان داده خیارشور یکی از خوراکی هایی است که قند خون را تنظیم می کند و مانع از ابتلا به دیابت می شود. در افراد دیابتی هم باعث می شود تا کنترل بهتری روی قند خون داشته باشند.کاهش کلسترولیکی دیگر از خواص درمانی خیارشور این است که خوردن خیارشور باعث کاهش چربی های مضر خون می شود.رفع سکسکهکشف این خواص درمانی خیارشور این را بیشتر باید مدیون قدیمی ها باشیم تا طب جدید. هنگام سکسکه خوردن یک نصف استکان آب خیارشور سکسکه را برطرف می کند.کاهش دردهای عادت ماهیانهاین بیشتر یک تجربه شخصی است. خیلی از زنان قبل یا با شروع عادت ماهیانه درد دارند که با خوردن کمی خیارشور یا آب آن حالشان بهتر می شود. با توجه به خواص مفید خیارشور بر روی گرفتگی عضلات این تجربه شاید پر بی راه هم نباشد. ولی بعضی از زنان قسم می خورند با خوردن چیزی ترش مثل خیارشور دردهای شان خیلی کم می شود.شاید شما هم دوست داشته باشید خیارشور را خودتان در خانه تهیه کنید. به هر حال چه آن را آماده از بازار بخرید چه خودتان در خانه تهیه کنید از امروز به بعد بدانید نه تنها یک چاشنی که یک داروی گیاهی خوب و خوشمزه در خانه دارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی