وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

نتیجه تصویری برای سقط جنین

درصد بسیاری زیادی از موارد سقط جنین به مشکلات تصادفی ژنتیکی مربوط میشود که مانع رشد جنین میشود. متخصصان کالجی در نیویورک میگویند خبر خوب این است که درصد زیادی از زنانی که تجربه سقط جنین داشته‌اند بعدها میتوانند بارداری موفقی داشته باشند.

علل ژنتیک سقط جنین

براساس آمار منتشر شده حدود یک بارداری از هر 5 بارداری به سقط جنین می‌انجامد و معمولا این اتفاق در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌افتد. اما این آمار میتواند تا 50 درصد نیز افزایش پیدا کند.

براساس آزمایش انجام شده روی زنان 3 روز پیش از قاعدگی‌شان مشخص شد حدود نیمی از تخمک‌های بارور شده نمیتوانند به بارداری سالم برسند. در بسیاری از موارد زنان حتی نمیدانند باردار هستند.

20 درصد  از سقط جنین‌ها در زنانی است که از بارداری خود آگاهند و بعد از مشخص شدن بارداری و حتی سونوگرافی اتفاق می افتد.

بیشتر زنانی که سقط جنین را تجربه میکنند یک یا دو بارداری را از دست میدهند. حدود 60 درصد موارد دلیل سقط جنین آنیوپلوئیدی است به این معنا که جنین دارای تعداد کروموزوم غیرطبیعی است.

برخی ناهنجاریهای کروموزومی قابل زنده ماند هستند برای مثال کودکان مبتلا به سندرم داون که به جای داشتن دو کرومووزم 21، 3 کروموزم دارند. اما به گفته محققان بسیاری از اختلالات کروموزومی کشنده بوده و منجر به سقط جنین میشوند.

سن بالا و سقط جنین به دلایل ژنتیکی

براساس تحقیق محققان دانشگاه استنفورد مشکلات ژنتیک در زنان بالای 35 سال 80 درصد موارد سقط جنین را شامل میشود. حدود 5 درصد از زنان سقط جنین مکرر دارند. در بیشتر این موارد هم علت اصلی پزشکی است. ممکن است مشکل ساختاری در رحم وجود داشته باشد مانند یک دیواره غیرطبیعی یا سپتوم یا فیبروئید. مشکلات تیروئید، اختلالات هورمونی و اختلالات لخته شدن خون میتواند از دیگر موارد سقط جنین باشد.

سقط جنین قابل درمان است

خبر خوب این است که بسیاری از علل سقط جنین قابل درمان هستند و بارداری معمولا امکانپذیر است. زنی که 35 سال دارد و سه بار سقط جنین داشته است هنوز 70 درصد احتمال دارد باردار شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی