وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 50 درصد بدحجابی زنان جامعه، تقصیر مردان است اما بانوان مجوز ندارند که به دلیل این بی توجهی، سهم خودشان را ادا نکنند.

«حسن بنیانیان» امروز پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به هفدهم دی ماه سالروز اجرای فرمان کشف حجاب به دستور رضاشاه پهلوی در سال 1314 افزود: همواره تغییر رفتارها در جامعه از 2 منشا درونی و بیرونی سرچشمه می گیرد؛ اگر هر دو آنها همزمان دیده نشود موفقیت های ما کمتر می شود.

برای نمونه اگر در تریبون های مختلف مانند مدارس، خانواده و دانشگاه فلسفه حجاب را برای زنان و دختران به خوبی تبیین کنیم و افراد از درون اعتقاد داشته باشند که پوشش بسیار ارزشمند است اما در خیابان افراد بدحجاب زودتر گزینش شوند و جامعه این زنان را بیشتر تشویق کند، نسلی را خواهیم داشت که به حجاب اعتقاد دارند اما در رفتار آنها ظاهر نمی شود.

وی اضافه کرد: اگر به طور مستقیم درباره حجاب حرف می زنیم و در مدارس با استفاده از ابراز هنری این مفهوم را جا می اندازیم وقتی دختر یا زن جوان ما به فروشگاه می آید نباید فروشنده دختر بدحجاب را بیشتر تحویل گیرد؛ بلکه باید همه نسبت به حجاب و عفاف به همه احترام بگذارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه مردان چگونه در بدحجابی و تضعیف حجاب نقش ایفا می کنند باید دیده شود.

بنیانیان ادامه داد: مقوله حجاب و پوشش و عفاف باید از درون خانواده، دبستان، دبیرستان و دانشگاه با کار فرهنگی عمیق نهادینه شود و میوه آن را در رفتار بچینیم. اگر در مدارس به دختر دبیرستانی چادر و پوشش اجباری را تحمیل کنیم نه تنها گرایش دینی آن را تقویت نمی کنیم بلکه آنان را از دین زده می کنیم. این جمله بسیار حساس است که امیدوارم در این زمینه سوء تفاهم پیش نیاید.

وی ادامه داد: آنچه امروز در برخی مدارس و دانشگاه ها صورت می گیرد که به جای کار فرهنگی اصیل، با ابزار اجبار بر دختران و زنان تحمیل می شود که اگر چادر نداشته باشی اخراج می شود اینها بلندمدت و آرام آرام نسبت به اصل دین انزجار ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر دستگاه های فرهنگی مانند خانواده، مدرسه، دانشگاه و سازمان های اجرایی وظایف فرهنگی خودشان را انجام دهند و آنجا که درمان اساسی نیاز است صورت گیرد ما برای سطح کلی جامعه باید قانون مبارزه با بدحجابی را به تصویب برسانیم؛ آنگاه نیروی انتظامی فقط با 4 تا 5 درصد جامعه روبرو می شود.

معتقدیم جای کار فرهنگی عمیق و اصیل در دستگاه های فرهنگی ما خالی مانده و همه بار روی دوش نیروی انتظامی است».

به گفته وی، ما باید در سطح عمومی جامعه قانون بسیار محکمی درباره حجاب و عفاف داشته باشیم و از نیروی انتظامی انتظار داشته باشیم با قاطعیت توام با احترام در مورد افرادی عمل کنند که از خط قرمز عبور می کنند.

وی تاکید کرد برخورد قانونی در موضوع حجاب مانند مسکنی می ماند که پزشک ناچار است به مریض بدهد تا آرامش پیدا کند. اصل دارو این است که درون خانواده فلسفه حجاب به زیبایی تدوین شود و دختر از سن پنج سالگی با این مفاهیم آشنا شود و مدرسه ای داشته باشیم با کمک هنر و اعتقاد به حجاب شکل گیرد و همه جوانان در دانشگاه آنچنان آموزش ببینند که به مبلغ دینی تبدیل شوند.

بنیانیان ادامه داد: فرهنگ سیاست زده یعنی اینکه شما مدیر یک مدرسه باشید و برای اینکه به شما امتیاز دهند و مدیر نمونه شوید، به تغییر باورهای دانش آموزان کاری نداشته باشید و به زور بچه ها را به نمازخانه بیاورید و عکس به آموزش و پرورش بفرستید؛ در حالی که باید برای تقویت آرام آرام مسائل دینی از همه ظرفیت دانش آموزان بهره بگیرید.

وی اضافه کرد: وقتی از وزرا سوال می شود برای اصلاح فرهنگ وزارتخانه چه کارهایی انجام داده اید می گویند یک روحانی داریم که کارها را انجام می دهد؛ در حالی که این فقط پنج درصد قضیه است. اگر با این نگاه مسائل فرهنگی را ببینید تا چه حدی می توانید به مشکلات فائق بیایید؟

این مقام فرهنگی تصریح کرد: اگر روابط جنسی از خانواده به جامعه بیاید دختران متدین و عفیف اولین قربانیان آن هستند.

وی خطاب به مسوولان کشور گفت: از دین خدا خرج نکنید و این جمله را تکرار نکنید که چرا باید روی چند تار مو حساسیت نشان داد، این برای جمع آوری رای است و در این رای برکت نخواهد بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی