روستائیان این ناحیه به خاطر در امان ماندن از شدت گرما در تابستان و سرما در زمستان، تصمیم به ساخت خانه‌های خود در زیر زمین کرده‌اند. اگر به سوی تونس می‌روید و کمی هم ماجراجو هستید پیشنهاد می‌کنیم که از روستای Haddej دیدن کنید، این روستا را روی نقشه‌ی گوگل به راحتی خواهید یافت.

سبک و سیاق معماری خانه‌ها در این روستا بسیار شگفت‌انگیز است و شکل آمفی تئاترهای دوران روم باستان را در ذهن‌ها تدایی می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید در سال 1977 میلادی بخشی از فیلم مشهور جنگ ستارگان را نیز در اطراف همین روستا فیلم‌برداری کردند و از همان زمان این منطقه در نزد گردشگران شناخته شده گشت.

به گزارش رویترز تعداد کمی از خانه‌های این روستای زیبا هنوز سکنه دارند و اغلب آنها ویران شده‌اند یا رو به تخریب هستند. فقر مهمترین عاملی است که سبب شده تا مردم تونس از این روستا کوچ کنند. متاسفانه تنها چند خانواده در این روستای منحصربه‌فرد باقی مانده‌اند. اهالی این روستا به خبرنگارها گفته‌اند که روحشان با خانه‌ها گره خورده و آنها جای دیگری برای رفتن ندارند. با لست‌سکند همراه باشید تا تصاویری از این روستای خارق‌العاده را تماشا کنیم.

روستای زیرزمینی تونس

1-اینجا خانه‌ی آقای محمدی است، او 36 سال دارد. او به خبرنگار گفت که قصد ندارد خانه‌ی خود را ترک کند. ترک کردن خانه برای او مانند دور انداختن تمامی زندگی اوست. این تصویر در 4 فوریه سال 2018 به ثبت رسیده است.

روستای زیرزمینی تونس

2-در تصویر بالا می‌توانید چشم اندازی کلی از این روستای دور افتاده در تونس را ببینید.

روستای زیرزمینی تونس

3-این عکس احلام چهار ساله را نشان می‌دهد که از دیوار پایین می‌آید تا به مخفیگاه کوچک مورد علاقه‌اش برسد.

روستای زیرزمینی تونس

4-گربه‌ای که در این عکس به دوربین خیره شده هم از معدود ساکنان باقی‌مانده‌ی روستاست.

روستای زیرزمینی تونس

5-گردشگران جمع شدند تا تماشاگر زندگی خانم محمدی باشند، آنها گاهی اطراف خانه‌ی او جمع می‌شوند. بد نیست بدانید که تنها راه درآمد مردم این روستا گردشگران و کشاورزی (کاشت زیتون) است. از بعد از ساخت فیلم جنگ ستارگان، گردشگران به این ناحیه علاقه‌مند شده‌اند.

روستای زیرزمینی تونس

6-در این عکس سمر و لطیفه را می‌بینید که در حال پاک کردن لوبیا هستند؛ آنها به ترتیب 18 و 38 سال دارند. در گوشه‌ی تصویر هم برادرشان در حال تماشای تلویزیون است.

روستای زیرزمینی تونس

7-مصطفی پنجاه و چهار ساله که یک کشاورز تونسی است در حیاط خانه‌ای سوژه‌ی عکاس رویترز شد.

روستای زیرزمینی تونس

8-اینجا خانم محمدی و دو فرزندش را می‌بینید. مادر بعد از تمیز کردن خانه در حال صحبت با بچه‌هاست.

روستای زیرزمینی تونس

9-کمی آن طرف‌تر از روستا خانمی به همراه دخترش در حالی که سوار بر الاغ بودند، در قاب تصویر عکاس قرار گرفتند.

روستای زیرزمینی تونس

10-این عکس خانمی 43 ساله را نشان می‌دهد که در حال هدایت الاغ به سمت خانه است. او می‌گوید که دوست دارد به صورت مدرن زندگی کند اما آن قدر پول ندارد که بتواند در شهر خانه‌ای بسازد و به همین خاطر هنوز در روستا باقی مانده است. او در ادامه‌ی حرف‌هایش گفت که آنها باید آب را از چاه بردارند. اهالی این روستا نمی‌توانند پنل خورشیدی داشته باشند زیرا هیچ کدام به اندازه‌ی خرید پنل خورشیدی پول ندارند.

نظر شما درباره‌ی این روستا چیست؟ آیا در ایران روستای مشابهی می‌شناسید که آن را به ما معرفی کنید؟

منبع: theatlantic.com