چمدان: اسکیرمانتاس استریمایتیس که بلیت یک‌طرفه‌ای برای ۱۶ مارس به مقصد شهر برگامو در شمال ایتالیا خریده بود هرگز فکر نمی‌کرد که تنها مسافر این پرواز باشد.

اما این مرد لیتوانیایی که با هدف اسکی‌ کردن از ویلنیوس به برگامو سوار هواپیما شد از اینکه فهمید تمام هواپیمای بویینگ ۸۰۰-۷۳۷ با گنجابش ۱۸۹ صندلی را در اختیار دارد، شگفت‌زده شد. تنها همسفران او در این پرواز دو خلبان و پنج خدمه پرواز بودند.

وقتی استریمایتیس به کانتر چک‌این رسید و کارت پروازش را گرفت، مسئول کانتر به او گفت که خدمه هواپیما منتظر او هستند. این مرد لیتوانیایی بسیار تعجب کرد زیرا مطمئن بود که هنوز وقت زیادی تا پرواز مانده است. آژانس مسافری نوواتوراس که این تور اسکی را برای استریمایتیس برنامه‌ریزی کرده بود در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تراول تایید کرد که این پرواز را برای مسیر برگامو به ویلنیوس چارتر کرده بود اما از آنجا که در پروازهای چارتر، هواپیما اجازه ندارد کاملا خالی به مقصد بازگردد این آژانس یک بلیت یک‌طرفه برای مسیر برگشت برای فروش عرضه کرد. استریمایتیس این بلیت را خرید و این‌گونه سفری منحصربه‌فرد و غیرواقعی را تجربه کرد.

او در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تراول می‌گوید: «خدمه پرواز در ابتدا بسیار سردرگم به‌نظر می‌رسیدند شاید این نوع پرواز برای آنها هم تجربه جدیدی بود. اما بعد، مهماندار برای من تمام نکات ایمنی پیش‌ از پرواز را گفت و سپس من، کل ۲ ساعت سفر را با نوشتن و سلفی‌ گرفتن با صندلی‌های خالی سرگرم شدم. سکوتی که بر هواپیما حاکم بود بسیار غیرعادی بود اما باعث شد من تمام روز لبخند بزنم.»

استریمایتیس در ادامه می‌گوید: «وقتی هواپیما در فرودگاه بین‌المللی اوریو آل سریو در برگامو فرود آمد خلبان من را آقای مسافر صدا زد. خدمه پرواز هم در طول سفر با من بسیار مهربان بودند و من مطمئن‌ام که این پرواز برایشان بسیار آسان بود.»

این اولین‌ بار نیست که هواپیمایی فقط با یک مسافر پرواز می‌کند. سال ۲۰۱۷ هم کارون گریو تنها مسافر پروازی از گلاسگو به کرت بود.