وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

وزیر بهداشت در خصوص حواشی ایجاد شده طی روزهای اخیر گفت: اگر سخنان من موجب رنجش خاطر، سوء تعبیر و دل‌شکستگی جوانان و نوجوانان پاکباخته و عاشق اهل بیت شده است، از یکایک این عزیزان دلجویی و اعلام می‌کنم مطلقا چنین ذهنیتی وجود ندارد که خدایی نکرده بخواهیم به روضه سیدالشهدا (ع) نگاه متفاوتی داشته باشیم.

وزیر بهداشت: از یکایک عاشقان اهل‌بیت دلجویی می‌کنم

گروه سلامت خبرگزاری فارس- چند روز قبل اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت در سالن همایش بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. در این مراسم وزیر بهداشت در سخنرانی خود به موضوعاتی نظیر فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان در کنترل بیماری‌های واگیر و مداوای مصدومان ناشی از حادثه سیل اخیر اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش به تشریح دستاوردهای وزارت بهداشت در زمینه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، افزودن دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی در سال آینده، اجرای طرح پایلوت مدارس عاری از پوسیدگی در استان اردبیل و کنترل و مدیریت هزینه‌ها در طرح تحول سلامت پرداخت.

وزیر بهداشت در این مراسم به دغدغه‌هایش در زمینه توجه ویژه به سالمندان در کشور پرداخت و توضیح داد: سالمندان ما با سالمندان سایر کشورهای دنیا متفاوتند؛ آنها سالمندانی هستند که جوانی نکرده پیر شدند، چرا که در زمانی که می توانستند خلق ثروت کنند، زیرساخت برایشان آماده نکردیم و امروز دارند به زمان سرباری سنی هم می‌رسند و این بسیار دوران غم انگیزی است.

پس از این صحبت‌ها وزیر بهداشت به موضوع  سلامت روان در جامعه پرداخت و از نقش رسانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه نشاط آفرینی در جامعه سخن گفت و تاکید کرد که برای رسیدن به یک جامعه شاد نیازمند همکاری بین بخشی هستیم که این بخش از سخنان وزیر بهداشت طی روزهای اخیر حواشی در فضای مجازی ایجاد کرده و عده‌ای به انتقاد از این موضوع پرداختند. همین موضوع باعث شد تا وزیر بهداشت به توضیحاتی در این زمینه بپردازد و وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برخی با کج سلیقگی سعی در ایجاد فضای غم و اندوه در جامعه دارند و سعی می‌کنند صحبت‌های بنده را با برداشتی نادرست منتشر کنند.

*خودمان را درگیر حواشی نکرده‌ایم

انتقادها و اظهار نظرهای مختلف در فضای مجازی و رسانه‌ها باعث شد تا برای شنیدن توضیحات وزیر بهداشت راهی ساختمان وزارت بهداشت شویم، پس از ورودمان به دفتر وزیر و استقبال وی از خبرنگاران، نمکی در خصوص دغدغه‌های این روزهایش و حواشی اخیر توضیحاتی را ارائه داد، که بخشی از این گپ‌و‌گفت صمیمی با خبرنگار فارس را در ادامه می‌خوانید:

سعید نمکی وزیر بهداشت، درخصوص اتفاقات و حواشی روزهای اخیر توضیح می‌دهد: ما خودمان را به دلیل اقدامات بر زمین مانده در وزارت بهداشت درگیر حواشی نکرده‌ایم، تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشمنان ما مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است و ما شبانه روز در حال تلاش برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای هموطنان هستیم و تمام دغدغه ما در این روزها سلامت مردم است و همواره تلاش می‌کنیم از حواشی دور باشیم، پیگیری مشکلات مردم مهم‌ترین دغدغه من در این روزها است.

نمکی در ادامه صحبتش به موضوعات مطرح شده در نشست دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: در آن جلسه به مشکلات دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور اشاره شد و در ادامه در خصوص شیوع افسردگی در جامعه و اثرات آن بر شیوع اعتیاد، طلاق و خشونت‌، آسیب‌های اجتماعی، شیوع بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی صحبت‌هایی مطرح شد. همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرموده‌اند ما باید تلاش کنیم به جامعه نشاط تزریق کرده و جامعه را شاداب کنیم، در دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاد اندیشی تشکیل دهیم و تلاش خود را برای مفرح کردن جامعه به کار گیریم.

*قرار نیست در بین شیعیان نا امیدی و یأس رشد کند

وزیر بهداشت ادامه می‌دهد: در آن جلسه مطرح شد که برای ایجاد راه‌های امید و نشاط باید از راه‌های مختلف استفاده کرد که یکی از آن‌ها فرهنگ ناب تشیع است. ما در مذهب شیعه امیدمان به وجود حضرت مهدی (عج) است، به عنوان یکی از فرح‌بخش ترین عناصری که در هیچ یک از مکاتب وجود ندارد. ما در اوج غصه‌ها، گرفتاری‌ها و تنگدستی‌ها دلمان به وجود نازنین امام دوازدهم (عج) خوش است و امید داریم که با آمدنش این جمع را تعدیل و تلطیف کرده و مهربانی و عدالت را در جامعه حکم‌فرما کند.

وی در ادامه شعری که در وضف حضرت صاحب‌الزمان (عج) سروده است اشاره کرد و قسمتی از این شعر را برایمان خواند: «در این سیاهی شب‌های سرد بی فانوس - هنوز دل به طلوع تو بسته‌ام خورشید».

نمکی با بیان اینکه من در این جلسه به موضوع توجه به سالمندان پرداختم و به اهمیت توجه به سلامت سالمندان اشاره کردم توضیح می‌دهد: ما درحال روبه رو شدن با یک جمعیت سالمند هستیم و من به عنوان وزیر بهداشت مکلفم به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کنم که سلامت سالمندان توجه کنند، من در این خصوص توضیح دادم «ما باید از ظرفیت ناب شیعه استفاده کنیم، در تشیع امید به آینده و آمدن یک منجی و ناجی به عنوان یک امر قطعی مورد توجه ما قرار دارد و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم». قرار نیست در بین شیعیان ناامیدی و یأس رشد کند و این مردمی که به روز طلایی ظهور اعتقاد دارند دچار سردرگمی و ناامیدی شوند به همین دلیل گفتم « سعی کنید جبر را تعدیل و تلطیف کنید، امید به جامعه پمپاژ کنید و از ظرفیت هنرمندان و رسانه‌ها استفاده کنید»

*از صحبت‌های من تصوری اشتباه شد

وزیر بهداشت در ادامه به حواشی ایجاد شده اشاره می‌کند و می‌گوید: ممکن است از سخنان من سوء تعبیری به وجود آمده باشد یا به هرحال تصوری اشتباه از صحبت‌های من شده باشد و عده‌ای تصور کنند که من گفته‌ام« روضه سیدالشهدا (ع) تاثیری در شیوع افسردگی داشته باشد». من متولد کاشان هستم و در زمان کودکی و وقتی شیر مادر را خوردیم، در مجلس امام حسین (ع) اشک‌های ما روی صورتمان ریخته است و از بچگی منزل ما محفلی برای روضه حضرت اباعبدالله (ع) بوده و فرحبخش‌ترین ایام در زمانی بوده که در روضه امام حسین (ع) بوده‌ام و با مراسم حسینی بزرگ شده‌ایم. اینکه فرح‌بخشی بکاء در مجلس امام سوم شیعیان را بخواهیم نفی کنیم درست نیست و هرگز چنین چیزی نبوده است.

*از مردم جامعه دلجویی می‌کنم

نمکی توضیح می‌دهد: بحث ما این بود که در کنار پاسداشت مراسم عزای حضرت سیدالشهدا (ع)، به میلاد ائمه نیز توجه شود، با برگزاری مراسم شادی در اعیاد مذهبی نشاط را در جامعه به وجود آوریم؛ اعیاد غدیر و قربان در راهند و باید از این اعیاد برای ایجاد جو شادمان اجتماعی برای کاهش ناهنجاری‌ها استفاده کرد. جوانان ما در این مرز و بوم عاشق اهل بیت (ع) هستند و مقصود من در آن جسله این بود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه باید برای سوق دادن جامعه به سمت نشاط تلاش کنیم گفت: اگر در این بین سخنان من موجب رنجش خاطر، سوء تعبیر و دل‌شکستگی جوانان و نوجوانان پاکباخته و عاشق اهل بیت شده است از یکایک این عزیزان دلجویی و اعلام می‌کنم«مطلقا چنین ذهنیتی وجود ندارد که خدایی نکرده بخواهیم به روضه سیدالشهدا(ع) نگاه متفاوتی داشته باشیم». مجاهدت‌های حضرت سیدالشهدا(ع) همواره سرلوحه اقدامات ما دوست‌داران اهل بیت (ع) بوده است، عشق امام حسین (ع) از ما جدا نیست و این سوء تعبیرها ما را از این عشق دور نمی‌کند و جوانان شیعه نیز این را نمی‌پذیرند که عاشق اهل بیت (ع) بخواهد به ساحت مقدس امام حسین (ع) اسائه ادب کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی