وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

با توجه به شیوع کمبود ید و افزایش بیماری های کم کاری تیروئید، حدود بیش از دو دهه است که وزارت بهداشت به ایرانیان توصیه می کند که نمک های یددار استفاده نمایند

چرا نمک یددار از نمک دریا بهتر است؟

متاسفانه آنچه که باعث شد توجه مردم به نمک دریا بیش از نمک یددار شود، تبلیغاتی بود که در حیطه نمک یددار و بی اثر بودن آن برای بدن ایجاد شد. منشاء این تبلیغات از آنجا نشات گرفت که دو عامل نگهداری ناصحیح نمک یددار و نحوه غلط استفاده از آن در طبخ باعث از بین رفتن ید نمک می شود.

 نمک دریا یا نمک یددارنمک دریا یا نمک یددار

راه صحیح استفاده از نمک یددار

اولین نکته در مورد نمک های یددار، توجه به نگهداری آن در منزل می باشد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای حفظ ید، نمک در ظروف تیره رنگ و دور از نور نگهداری شود تا میزان ید موجود در آن کاهش پیدا نکند. حال اگر نمک یددار در نمکدان های روشن قرار گیرند، طبیعتا میزان ید آنها کاهش خواهد یافت.

ملاحظه دوم در مورد نمک یددار، نحوه استفاده آن در زمان پخت می باشد. ید موجود در نمک در صورتی که در مواجه با حرارت بالا قرار گیرد، تجزیه شده و از بین می رود. برای پیشگیری از این مشکل توصیه متخصصان تغذیه اضافه کردن نمک یددار در انتهای زمان طبخ می باشد تا از تجزیه ید موجود در نمک پیشگیری شود.


چرا نمک دریا مانند نمک یددار سودمند نیست؟

حقیقت امر آن است که به هیچ عنوان با نمک دریا نمی توان بروز مشکلات تیروئیدی را درمان کرد. به علاوه این که مصرف نمک دریا می تواند میزان حجم فلزات سنگین را در بدن افزایش دهد. در ضمن نمک دریا به هیچ عنوان نمی تواند در پیشگیری از بروز فشار خون در بدن موثر باشد.


توصیه موکد متخصصان تغذیه

برای پیشگیری از مشکلات تیروئید، نمک یددار بخرید، آن را در ظروف دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. در زمان طبخ  غذا همیشه از مقادیر بسیار کم آن و فقط در انتهای طبخ استفاده نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی