وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

برخی از نوشیدنی های پرطرفدار در شب امتحان مشکل زا هستند.

قهوه

عالی نیوز به نقل از گزارش جی پلاس، پژوهشگران به افرادی که باید برای امتحانات درسی خودشان را آماده کنند هشدار می‌دهند به هیچ وجه از قهوه برای رفع خستگی و خواب آلودگی در شب‌های قبل از امتحان استفاده نکنند.

گفتنی است، بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه براندیس خواب می‌تواند یک عامل بسیار مهم برای تقویت حافظه و به خاطر سپاری آموخته باشد و مغز به خواب برای جای‌دهی دقیق مطالب جدید در بخش‌های مختلف حافظه نیاز دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، مصرف قهوه می‌تواند سبب اثر گذاری بر غده هیپوکامپ مغز و تخریب فرآیند ذخیره سازی حافظه در آن شود.

پژوهشگران در عوض به افراد توصیه می‌کنند، در شب‌های امتحان تنها یک مرور اجمالی بر روی مطالب درسی انجام دهند و از نوشیدنی‌های گرم، میوه و سبزیجات تازه، پروتئین و دانه‌های آجیل استفاده می‌کنند.

مصرف قهوه و یا چای به میزان زیاد در این شرایط سبب بروز استرس، خستگی، افسردگی، کاهش تمرکز، سرگیجه و در نهایت کسب نمره ضعیف درسی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی