وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

سفر با اتوبوس,نکات سفر با اتوبوس,مزایای سفر با اتوبوس

نکات مهم سفر با اتوبوس

 

در جمع هواپیما و قطار و اتومبیل شخصی اتوبوس خیلی حرفی برای گفتن ندارد و بیشتر آن را وسیله‌ای برای سفرهای مقرون به صرفه می‌دانند که خیلی هم با راحتی همراه نیست. و خیلی از افراد نمیدانند برای دانستن یک سری نکات میتوانند سفری خاطره انگیز و به یادماندنی به وسیله سفر با اتوبوس داشته باشند. با ما همراه باشید تا مواردی را که برای داشتن سفری طولانی با اتوبوس لازم است را با هم مرور کنیم.

اتوبوس ها بر اساس کیفیت خدمات:
قبل از سفر با اتوبوس و یا خرید بلیط اتوبوس بهتر است اصلا بدانید اتوبوس ها با هم چه تفاوت هایی دارند و بعد اقدام به خرید بلیط کنید:


اتوبوس معمولی:
ظرفیت این نوع اتوبوس‌ها معمولا بین ۴۰ تا ۴۴ نفر است. صندلی‌ها در ۲ ردیف چیده شده‌اند و در هر ردیف ۴ صندلی وجود دارد؛۲  صندلی در هر ستون.


اتوبوس VIP:
این نوع اتوبوس عموما در ۲ نوع 25 صندلی و ۳۲ صندلی وجود دارند. صندلی‌های این نوع اتوبوس نسبت به اتوبوس معمولی بزرگتر بوده و امکان خواباندن صندلی‌ها تا زاویه حدود 140 درجه (و در برخی موارد بیشتر) برای خواب و استراحت راحت‌تر در اتوبوس وجود دارد. صندلی‌های اتوبوس VIP در ۲ ستون چیده شده اند که در هر ردیف ۳ صندلی وجود دارد؛ ۱ صندلی در یک ستون و ۲ صندلی در ستون دیگر.

 

سفر با اتوبوس,نکات سفر با اتوبوس,مزایای سفر با اتوبوس

مزایای سفر با اتوبوس


موارد پر اهمیت قبل از سفر با اتوبوس:
1- تهیه بلیط اتوبوس:
دیگر از آن زمانی که باید حتما می‌رفتیم ترمینال و بلیط اتوبوس را از آنجا می‌خریدیم گذشته. دوره، دوره تکنولوژی‌ است و از همانجایی که هستیم هم می‌توانیم بلیط اتوبوس‌ مان را بخریم. 

شرکت‌های مسافربری زیادی وجود دارند که در زمینه حمل و نقل و جابجایی مسافران بین شهرهای مختلف شمالی، جنوبی، غربی و شرقی ایران فعالیت می‌کنند.

برخی از شرکت‌ها از سابقه کاری زیادی برخوردار هستند و از بهترین رانندگان و بهترین اتوبوس‌ها برای سفرهای برون شهری استفاده می‌کنند.


راحتی که مسافر هنگام سفر با یک اتوبوس پیشرفته دارد به مراتب بیشتر از راحتی در اتوبوس‌های قدیمی و معمولی خواهد بود. همچنین با توجه به این که رانندگانی مجرب با این شرکت‌های مسافربری همکاری دارند، با آسودگی خاطر می‌توانید سفرهای خود را در هر ساعتی از شبانه روز انجام دهید.

در خرید آنلاین اتوبوس شما می‌توانید شماره صندلی‌تان را روی نقشه‌ای که وب‌سایت به شما نشان می‌دهد، مشخص کنید.

2- بستن چمدان برای سفر با اتوبوس:
حالا که بلیط اتوبوس خود را خریده اید و مجبورید با این وسیله نقلیه سفر کنید. بهتر است که وسایل سفر خود را متناسب با نوع وسیله نقلیه خود انتخاب کنید. اگر چه برداشتن یک کوله پشتی سبک یا چمدان راحت چرخ دار و سبک که حمل و نقل راحت تری برایتان داشته باشد در همه سفر ها مهم است. اما اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهتر است به جز یک چمدان که تمام وسایل خود را در آن گذاشته اید یک ساک یا کیف دستی پر از وسایلی که فکر می کنید در طول سفر مورد نیازتان می شود را با خود به درون اتوبوس ببرید. با این پیش بینی دیگر در طول سفر با اتوبوس نیازی به دسترسی به چمدان خود پیدا نخواهید کرد.
نکته: بهتر است تمام وسایل گران قیمت خود را داخل کیف دستی که با خود به داخل اتوبوس می برید بگذارید.

3- وسایل مورد نیاز برای داخل اتوبوس:
 - یک پتوی مسافرتی: از آنجایی که شب ها معمولا سردتر و خنک تر از طول روز است، داشتن یک پتوی مسافرتی نازک می تواندبسیار به کارتان بیاید.


- بالشت های مسافرتی: داشتن یک بالشت کوچک گزینه خوبی برای داشتن خوابی راحت در اتوبوس است. امروزه حتی بالشت هایی بادی با طرح ها و رنگ های مختلف را پیدا می کنید که می تواند به راحتی کوچک و جمع شده و در کیفتان قرار بگیرد.


- داشتن بطری آب معدنی: میتوانید برای احتیاط  یک بطری آب معدنی کوچک با خود همراه داشته باشید. هر چند داخل بسیاری از اتوبوس ها آب معدنی توزیع میشود ولی کار از مهم کاری عیب نمیکند.


- لباس های راحتی: یادتان باشد که برای ساعت های طولانی شاید ۱۰ ساعت مجبور باشید که در صندلی اتوبوس بنشینید. بنابراین پوشیدن لباس راحتی می تواند به راحتی بیشتر شما کمک کند.


- داشتن خوراکی:  طولانی بودن زمان سفر با اتوبوس نیز می تواند شما را خسته کند. میتوانید همراه خود آجیل و یا ساندویچ های سرد به همراه داشته باشید که اگر اتوبوس نتوانست در طول سفر جایی توقف کند این خوراکی را بخورید.


- سرگرمی داشتن: در هر حال در سفرهای طولانی با اتوبوس خسته خواهید شد. زمان برایتان به کندی می گذرد و شما را کلافه می کند. در این جور مواقع بودن بازی یا سرگرمی به شما کمک می کند تا گذر زمان را فراموش کنید. اگر تبلت یا گوشی هوشمند دارید با آن ها بازی کنید.

4- زمان رسیدن به پایانه مسافربری
حتما در هنگام تهیه بلیط هم از پایانه‌ای که باید به آن بروید مطمئن شوید و هم مسیر و زمان رسیدن به آن را در نظر بگیرید تا به موقع به اتوبوس برسید. طوری برنامه ریزی کنید که حداقل نیم ساعت قبل از زمان حرکت اتوبوس در پایانه مسافربرری حضور داشته باشید تا با خیال راحت سوار اتوبوس شوید و سفرتان را آغاز کنید.

 

سفر با اتوبوس,نکات سفر با اتوبوس,مزایای سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس


موارد پر اهمیت در حین سفر با اتوبوس:
1- امنیت در اتوبوس
مراقبت از کیف پول، کارت‌های اعتباری و اشیای مهم در سفر امری اجتناب‌ناپذیر است؛ 

2-ابزار آرامش در سفر با اتوبوس
 در محیط اتوبوس ممکن است صدای فیلم، موسیقی، صحبت کردن مسافران با یکدیگر و حتی خروپف آن‌ها آسایش شما را سلب کند؛ برای رهایی از این نوع صداها پیشنهاد می‌کنیم هدفون خود را به همراه داشته باشید.

3- مراقب آرامش دیگران باشید
داخل اتوبوس به هیچ عنوان بلند صحبت نکنید  و یا برای گوش دادن به موسیقی حتما از هدفون استفاده کنید

4- تنقلات پر سر و صدا، به قیمت اعصاب همسفرانتان:
بهتر است در سفر شبانه با اتوبوس از صرف خوراکی‌هایی مثل چیپس، پفک و تخمه که خوردن آن‌ها همراه با سر و صداست صرف نظر کنید. اگر هم اینها تنقلات محبوب شما هستند بهتر است قبل از ساعت ۱۱ شب آن‌ها ر ا میل کنید تا بغل دستی‌تان با صدای تخمه شکستن شما بدخواب نشود.

5- اتوبوس جای کفش درآوردن نیست
در سفرهای طولانی با اتوبوس به ویژه در فصل تابستان هیچ یک از ما دوست نداریم برای چندین ساعت پاهایمان را در کفش حبس کنیم؛ اما تصورش را بکنید که همه مسافران تصمیم بگیرند این کار را بکنند پس چه اتفاقی می‌افتد؟ تمام اتوبوس پر می‌شود از بوی نامطبوع کفش که تقریبا نشستن در اتوبوس و ادامه سفر را غیر ممکن می‌کند.

6- هنگام توقف اتوبوس پیاده شوید:
هنگامی که اتوبوس توقف کرد سعی کنید بهتر است شما هم پیاده شوید تا یک هوایی عوض کنید اگر کودک به همراه دارید حتما باید این کار را انجام بدهید به خاطر اینکه کودکان نمیتوانند مدت زمان زیادی را در فضای بسته بمانند

مزایای سفر با اتوبوس:
1- اتوبوس‌ها همیشه در دسترس هستند.
2- در پایانه‌های اتوبوس زمانی از دست نخواهید داد.
3- بلیط خود را آسان کنسل می‌کنید.
4- سفر با اتوبوس به دلیل مقرون به صرفه بودن روشی برای پس انداز است
5- از مناظر لذت ببرید
6- میتوانید در طول سفر کارهای عقب افتاده خود را انجام دهید

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی