وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

جهان > آمریکای‌ شمالی - پرونده حقوق بشری آمریکا به‌ویژه بعد از وقایع اخیر و خشونت پلیس و کشته شدن چند شهروند سیاهپوست، امروز در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بررسی می‌شود.

عالی نیوز به نقل از همشهری آنلاین: این، بخشی از بررسی دوره‌ای وضعیت حقوق بشر کشورهای عضو این شوراست که هر 4 سال یک‌بار صورت می‌گیرد.آمریکا که همواره از مدعیان حقوق بشر در همه کشورهای جهان است و در جلسات شورای حقوق بشر در ژنو همواره با پرونده‌ و سند ومدرک کشورهای مختلف را در این‌باره به پرسش می‌گیرد، اکنون خود باید در مقابل پرسش‌های مشابه قرار گیرد. ازجمله پرسش‌هایی که در نشست امروز درباره وضعیت حقوق بشر آمریکا مطرح خواهد شد، علاوه بر خشونت و بدرفتاری پلیس با سیاهپوستان و قتل آنها، وضعیت وخیم زندان‌ها و بدرفتاری بامهاجران، حکم اعدام و حبس انفرادی است.

شنود و جاسوسی از شهروندان توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از دیگر موارد نقض حقوق بشر در پرونده واشنگتن است.
مورد دیگری که آمریکا امروز باید در شورای حقوق بشر در ژنو به آن پاسخ بگوید، شکنجه مظنونان توسط سیا است. همزمان دیروز به مناسبت روز مادر آمریکا، هزاران نفر از مادران آمریکایی با تظاهرات در واشنگتن و مقابل ساختمان کنگره، با مادران جوانانی که در خشونت پلیس آمریکا جان خود را از دست داده‌اند اعلام همبستگی کردند.

در این تظاهرات که تظاهرات میلیونی مادران نام داشت، شرکت‌کنندگان بعد از کنگره، به سراغ ساختمان وزارت دادگستری آمریکا رفتند و خواستار اصلاحات در رفتار و ساختار پلیس شدند.دیروز همچنین 2 مظنون به قتل 2 افسر پلیس در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا دستگیر شدند. این سومین مورد از شلیک به نیروهای پلیس در آمریکاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی