وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

محقق ایرانی دستگاهی کوچک و قابل حمل ابداع کرده است که زخم را با گاز ازن درمان می کند.

 ابداع شدن دستگاه درمان زخم با ازن توسط یک ایرانی   در حال حاضر از خاصیت باکتری کشی گاز ازن برای درمان زخم‌های قدیمی مانند زخم‌های پوستی در افراد مبتلا به دیابت استفاده می‌شود.

محقق ایرانی دستگاه درمان زخم با ازن ابداع کرد

به طور معمول بیماران باید به کلینیک‌های بهداشتی مراجعه کنند تا متخصصان زخم‌هایی مقاوم به آنتی بیوتیک را با گاز ازن درمان کنند. اما بیمارانی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند، محدودیت‌های حرکتی دارند و در مناطقی هستند که متخصصان کمی وجود دارد، از این رو برای دستیابی به این شیوه درمانی با چالش روبرو می‌شوند.

در همین راستا رحیمی و گروهش در دانشگاه پوردو نمونه اولیه یک سیستم قابل حمل و قابل پوشیدن را ابداع کرده‌اند. این سیستم شامل یک وصله با قابلیت تنفس است که به طور موقت روی زخم می چسبد. وصله مذکور به وسیله یک شلنگ سیلیکونی به دستگاهی متصل است که روی کمر بیمار بسته می‌شود و گاز ازن تولید می‌کند. این دستگاه با باتری کار می‌کند.

رحیمی در این باره می‌گوید: گاز ازن به پوست زخم منتقل می‌شود و به طور هدفمند به درمان آن کمک می‌کند. بیماران می‌توانند در خانه از این دستگاه استفاده کنند.

قرار است به زودی سیستم مذکور روی حیوانات آزمایش شود. پس از آن نیز آزمایش بالینی آغاز می‌شود.

پژوهش در ژورنال«Frontiers in Bioengineering and Biotechnology» منتشر شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی