وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

آرزوی اجرای نظام ریاستی به جای پارلمانی بر باد رفت
گروه بین‌الملل: حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه، در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد اما اکثریت پارلمان را از دست داد و نمی تواند به تنهایی و بدون ائتلاف دولت را تشکیل دهد.
نتیجه تصویری برای ترکیه نقشه

عالی نیوز به نقل از گزارش العربیه، حزب اسلامگرای «عدالت و توسعه» که رهبری آن را رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بر عهده دارد، 295 کرسی از 550 کرسی پارلمان ترکیه را که حدود 41درصد پارلمان است، از آن خود کرد. این در حالی است که حزب کُرد ملل دموکرات 78 کرسی یعنی در حدود 12.5 درصد پارلمان را به دست آورد

مراد کاریالجین یک مسئول بلندپایه در حزب اپوزیسیون ملت جمهوری خواه ترکیه گفت: «نتایج انتخابات روز یکشنبه نشان از مخالفت رای دهندگان با تلاش رجب طیب اردوغان برای افزایش اختیارات خود و دست یابی به نظام ریاست جمهوری دارد.» کاریالجین که در استانبول با خبرنگاران سخن می گفت افزود: «رای دهندگان آشکارا به نظام ریاست جمهوری نه گفتند.»

گمانه زنی ها از امکان دست یابی حزب ملل دموکرات به بیش از 10درصد آرا حکایت داشت؛ مساله ای که برای این حزب امکان راهیابی به پارلمان را فراهم می کند. حزب اسلامگرای عدالت و توسعه که از 13 سال پیش در ترکیه حاکم است، امیدوار بود بتواند با پیروزی بزرگ در انتخابات، قدرت رجب طیب اردوغان را مستحکم کند.

حدود 54 میلیون نفر در ترکیه صلاحیت رای دادن دارند. همه گمانه زنی ها از پیروزی حزب عدالت توسعه که از سال 2002 در همه رای گیری ها پیروز شده بود، حکایت داشت. اما این بار حجم این پیروزی برای اردوغان سرنوشت ساز بود. انفجار مرگباری که جمعه در جنوب شرق ترکیه، محلی که اکثر ساکنان آن کُرد هستند روی داد، باعش شد نظرها بر حزب کُرد ملل دموکرات دوخته شود که برای نخستین بار سعی در ورود به پارلمان داشت. اردوغان بسیار تلاش کرد به جنگ مسلحانه 30 ساله دولت مرکزی ترکیه با کُردها خاتمه دهد و در این راه موفقیت هایی هم کسب کرد.

آرزوی نظام ریاستی

اردوغان تلاش می کرد حزب عدالت و توسعه بتواند اکثریت مطلب پارلمان را به دست آورد تا اختیارات رئیس جمهوری را افزایش دهد. او می گفت که ریاست جمهوری همچون نظام آمریکا، برای استحکام نفوذ منطقه ای و موفقیت های اقتصادی ترکیه که عضو پیمان ناتو است، ضروری است. اردوغان شنبه در یک تجمع انتخاباتی در اقلیم ارداهان در شمال شرق ترکیه گفت: «می گویند چنانچه اردوغان روز یکشنبه به خواسته خود دست یابد، به شخصی تبدیل خواهد شد که هیچ چیز نمی تواند در برابرش بایستد. منظور آن ها این است که هیچ کس نمی تواند ترکیه را باز ایستاند.

با وجود این که قانون اساسی ترکیه از رئیس جمهوری می خواهد از مانورهای حزبی دور شود، اما اردوغان در بسیاری از تجمع های انتخاباتی حاضر شد. او همچون احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه، بارها از احزاب اپوزیسیون به شدت انتقاد کرد. این دو مرد انتخابات روز یکشنبه را، برگزیدن یکی از دو گزینه «ترکیه جدید» یا «بازگشت به تاریخ مملو از دولت های ائتلافی کوتاه مدت همراه با بی ثباتی اقتصادی و کودتاهای نظامی» توصیف کردند.

نظرات (۱)

ابن عباس (رض) : معاویة حمار است !

 

http://al-shia.blog.ir/post/255

 

http://nedayeshia.com/276/.html

 

http://saduq.net/?p=1095

 

غزالی (حجة الاسلام اهل سنت) : ابوحنیفه نه مجتهد بود و نه زبان عربی بلد بود و نه چیزی از حدیث می دانست !

 

http://al-shia.blog.ir/post/254

 

http://nedayeshia.com/275/.html

 

http://saduq.net/?p=1088

 

ابو عثمان صابونی (از علمای اهل سنت) و سفر برای زیارت قبر پیامبر + تحریف کتاب صابونی به دست وهابیون

 

http://al-shia.blog.ir/post/253

 

http://nedayeshia.com/274/.html

 

http://saduq.net/?p=1055

 

تحریف و دستبرد در کتاب " المعجم المختص بالمحدثین " ذهبی

 

http://al-shia.blog.ir/post/252

 

http://nedayeshia.com/273/.html

 

http://saduq.net/?p=1049

 

تحریف و دستبرد در کتاب " ذیل تاریخ الاسلام " ذهبی

 

http://al-shia.blog.ir/post/251

 

http://nedayeshia.com/272/.html

 

http://saduq.net/?p=1041

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی