وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

تراز: جابر بن عبدالله انصارى از پیامبر اکرم (ص) پرسید: آیا شیعه در زمان غیبت از فیوضات امام زمان (عج) بر خوردار مى شوند؟ فرمود: آرى، قسم به پروردگارى که مرا به پیامبرى برانگیخت از وى نفع مى برند و از نور ولایتش کسب نور مى کنند، همچنان که از خورشید استفاده مى کنند...
تراز: جابر بن عبدالله انصارى از پیامبر اکرم (ص) پرسید: آیا شیعه در زمان غیبت از فیوضات امام زمان (عج) بر خوردار مى شوند؟ فرمود: آرى، قسم به پروردگارى که مرا به پیامبرى برانگیخت از وى نفع مى برند و از نور ولایتش کسب نور مى کنند، همچنان که از خورشید استفاده مى کنند...

عالی نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ترازنظام آفرینش در حدوث و بقا، وامدار وجود پر برکت انسان کامل است و به واسطه اوست که فیض الهی نصیب عالم و آدم می شود و از همین روست که در زیارت «جامعه کبیره» درباره اهل بیت علیهم السلام که پس از پیامبراکرم (ص) مصادیق بارز انسان کامل هستند، آمده:

«بکم فتح الله و بکم یختم و بکم ینزل الغیث، و بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض و بکم ینفس الهم و یکشف الضر» یعنی عالم با حقیقت وجود شما گشوده شده و با شما ختم می گردد؛ به خاطر شما باران فرو می ریزد و به واسطه شما آسمان از ریزش باران به زمین باز می ماند و با توسل به شما گرفتاری ها و مشکلات برطرف می شوند.

حافظ شیرازی، این معارف زیبا را در کلام نغزش چنین خطاب به اهل بیت گفته است:
از رهگذر خاک سر کوی شما بود              هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد
و در عصر کنونی، وجود مبارک حضرت مهدی (عج) قبله دل ها و واسطه فیض الهی بر عالم و آدم است . لذا در دعای نورانی «ندبه» از او به «سبب اتصال آسمان و زمین» یاد شده و چنین آمده است: «أین السبب المتصل بین الارض و السماء» و در دعای «عدیله » نیز درباره آن حضرت آمده:
«ثم الحجة الخلف القائم المنتظر المهدی المرجی الذی ببقائه بقیت الدنیا و بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء»
«پس از یازده امام - که یاد شد - امام و حجت دوازهم قائم منتظر مهدی است که امیدها به اوست و به واسطه او دنیا باقی و برقرار می باشد و به برکت وجود او مردم روزی دریافت می کنند و در سایه وجود او آسمان و زمین بر قرارند.»
                                                                                        *****
سه نکته:
* آمریکا و ۱+۵ هم روزی خور امام زمان (عج) هستند!
وقتی می فرماید "بیمنه رزق الوری" یعنی همه عالم از شیعه و سنی و حتی کفار و منافقین به برکت وجود نازنین حضرت حجت ابن الحسن (عج) روزی می خورند. یعنی هرچه هست از دنیا و آخرت و مادیات و معنویات بر در این خانه است. یعنی آمریکا و ۱+۵ هم به برکت این آقا روزی می خورند! (البته فهم این موضوع نیاز به معرفت و البته تامل بسیار دارد) با این وجود چطور می شود که ما گاهی گمان کنیم تحریم و امثال آن می تواند روزی ما را کم یا زیاد کند!؟ مگر روزی رسان خدا و واسطه فیض هم امام زمان (عج) نیست؟ آیا چنین تفکری شرک محسوب نمی شود؟
 
** ما قرص نان ز گندم شهر تو می خوریم
چه زیبا سروده اند که:
ما قرص نان ز گندم شهر تو می خوریم
چرخد ز آسیاب شما روزگار ما
 
و سعدی شیرین سخن نیز می گوید:
کس ندانم که در این شهر گرفتار تو نیست
هیچ بازار چنین گرم که بازار تو نیست
 
*** چگونه از وجود حضرت بهره می بریم؟
حضرت مهدی (عج) نقش خورشید را در زندگی بشریت و عالم تکوین دارد که همه مردم از وجود آن حضرت بهره می گیرند و به سبب حجت خدا زمین محفوظ است و خدا رحمت خود را در جامعه نازل می کند. 
جابر بن عبدالله انصارى از پیامبر اکرم (ص) پرسید: آیا شیعه در زمان غیبت از فیوضات امام زمان (عج) بر خوردار مى شوند؟ فرمود: «آرى، قسم به پروردگارى که مرا به پیامبرى برانگیخت از وى نفع مى برند و از نور ولایتش کسب نور مى کنند، همچنان که از خورشید استفاده مى کنند هنگامى که در پشت ابرها قرار بگیرد». (کمال الدین، ج ۱ ص ۲۵۳)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی