وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از گزارش جماران، روسها همواره در زمینه تولید تجهیزات نظامی بزرگترینها را ساخته اند. از بزگترین بمب افکن (توپولوف 160) و جنگنده (میگ31) جهان گرفته تا بزرگترین زیردریایی (کلاس تایفون)، همگی ساخت روسها هستند. طبق عادت روسها، بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان نیز ساخت مردان شرق ولگا است.
 

بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان (+عکس)

 
میل26  یک هلیکوپتر حمل‌ونقل چندمنظوره است که  با 40 متر طول و حداکثر وزن 56 تنی خود بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین هلیکوپتر تولید شده جهان می‌باشد. میل26 اولین هلیکوپتر مجهز به روتورهای 8 پره با قدرت 11400 اسب بخار می‌باشد که توان حمل 20 تن بار یا 90 سرباز را جهت ماموریت‌های نظامی و غیرنظامی به آن می‌دهد.

اولین پیش‌نمونه این هلیکوپتر در دسامبر 1977 ساخته شده و تا سال 2015 حدود 310 فروند آن تحویل مشتریان شده است.
 

بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان (+عکس)

 از رکوردهای جالب این غول روسی می‌توان به جابجا کردن انواع هواپیما و هلیکوپترهای آسیب دیده، نفربرهای زرهی، ژنراتورهای برق چند تنی و سرعت 295 کیلومتر بر ساعتی آن اشاره کرد.

استفاده از میل26 تنها مختص به امور نظامی نبوده و این بالگرد توانا همواره در فجایع طبیعی در خدمت دولتها و سازمان ملل بوده است.

با روند کنونی استفاده از پهپادها و کوچک شدن هواگردها به احتمال زیاد میل26 رکورد بزرگترین هلیکوپتر تاریخ را برای دهه ها در اختیار خود خواهد داشت.

منبع: خرداد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی