عالی نیوز به نقل از رهروان ولایت: وقتی صحبت از آخر الزمان می شود به مدد احادیث و روایات معصومین علیهم السلام می توان این دوره را به خوبی ترسیم نمود.
با دیدن کلام ائمه هدی صلوات الله علیهم چهره مردان و زنان آخر الزمان دیده می شود.
دوره ای که «مردان به مردان اکتفاء مى کنند و زنان به زنان (همجنس بازی) و همانطورى که پدر و اهل خانواده نسبت به دختر غیرت به خرج مى دهند نسبت به پسر نیز غیرت به خرج مى دهند، دوره ای که اولاد زنا فراوان گردد و طلاق زیاد شود، مردان به زنان شباهت پیدا کنند و زنان به مردان شبیه شوند، زنان بر مرکب ها سوار شوند پس لعنت خدا بر این گروه از امت من باد ...» [۱]
این گوشه ای از بیانات حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله وسلم از توصیف آخرالزمان بود.
و در روایتی دیگر حضرت امیر علیه السلام زنان آخر الزمان را اینگونه توصیف می کند:
«در آخرالزمان و نزدیک شدن زمان موعود (قیامت یا زمان ظهور حضرت مهدى علیه السّلام ) که بدترین زمانهاست، زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و عریان بیرون آمده خودنمائى مى کنند، از دین خارج مى شوند و در فتنه ها داخل مى شوند و به شهوت رانى روى مى آورند و در لذات جوئی ها شتابانند، حرام هاى الهى را حلال مى کنند و در جهنم همیشه خواهند ماند.» [۲]
محور اساسی این جملات به زنان باز می گردد، زنانی که فضیلت آنها این است که: «أن لا یرین الرّجال ولا یراهنَّ الرّجال»[۳] نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند. قرآن فلسفه این عظمت را اینگونه بیان می کند: « ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ [احزاب۵۹] این (حجاب) براى آنکه شناخته شوند و مورد اذیت قرار نگیرند»
زنی که اگر این سختی حجاب را به خود بدهد و چشمان هرزه را به دنبال خود نکشاند، از آسیب های جدی بدحجابی که بخشی از آن در کلام معصومین صلوات الله علیهم است، جلو گیری می کند.
اما در مقابل زنی مسلمانی که منزلت خود را عشوه و طنازی و دور کردن پوشش و حجاب و شهوت رانی و شباهت خود به مردان می داند و هر روز آیه های قرآن را زیر پا می گذارد و با احکام الهی به مقابله می پردازد، بسیار طبیعی است که در این دوره طلاق زیاد شود و فرزندان زنا افزایش یابند و زن قبله شهوت پرستان سست ایمان شود.
زنی که باید مایه آرامش شوهر باشد، مایه نا آرامی جامعه ای شده است. زنی که با ازدواج، نصف ایمان شوهرش را حفظ می کند؛ ایمان صدها نفر را به باد می دهد. زنی(مادر) که بهشت زیرپای اوست، جهنمی را برای خود و کسانی که دنباله رو او هستند برپا می کند.
به تعبیر قرآن «أَرَضِیتُم بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ قَلِیلٌ [توبه۳۸] آیا به جاى آخرت به زندگى دنیا دل خوش کردهاید متاع زندگى دنیا در برابر آخرت جز اندکى نیست.»
کسی که می گوید زمان حجاب گذشته است و هرجور دلم بخواهد لباس می پوشم و می گردم توجه ندارد که این گفتار او چه تبعاتی را در پی دارد.
بالاتر اینکه از این نکته غافل است که به تعبیر آیت الله جوادی: «تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرفنظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است.
حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش میباشد، همه اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق اللَّه مطرح است و خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلّم رقّت باشد و پیام عاطفه بیاورد، اگر جامعه ای این درس رقّت و عاطفه را ترک نمودند و به دنبال غریزه و شهوت رفتند به همان فسادی مبتلا میشوند که در غرب ظهور کرده است.
لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم، از این که قرآن کریم میگوید هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم میشود عصمت زن، حقاللَّه است و به هیچ کسی ارتباط ندارد.
قهراً همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصاً خود زن امین امانت الهی هستند. زن به عنوان امین حق اللَّه از نظر قرآن مطرح است یعنی این مقام را و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و فرموده: این حق مرا تو به عنوان امانت حفظ کن.» [۴]
این مقام همان زنی است که قرآن از او یاد کرده است و زنان و دخترانی که امروز بر روی خون صدها هزار شهید پا می گذارند، همان هایی هستند که رسول خدا پیش بینی آن را کرده بودند و لعنت خود را نثار آنها کرده اند.
- - - - - - - - -
پی نوشت
[۱] شیخ حر عاملی، جهاد النفس وسائل الشیعة / ترجمه صحت، ص: ۲۳۶
[۲] رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّینِ دَاخِلَاتٌ فِی الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِدَات/من لا یحضره الفقیه ؛ ج۳ ؛ ص۳۹۰
[۳] بحارالانوار، ج۱۰۳، ص۲۳۸
[۴] زن در آینه جلال جمال/ آیت الله جوادی آملی/ص۴۳۷