وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با هفته نامه طلوع به سوالاتی پیرامون جایگاه سید حسن خمینی و علت "علامه خواندن" ایشان، پاسخ داد.
علامه یعنی کسی که زیاد می‌داند و حسن آقا هم خیلی می‌داند!
عالی نیوز به نقل از گزارش بلاغ :در متن این پرسش و پاسخ آمده است:

هفته نامه طلوع: بعد از اینکه حضرتعالی برای ایشان از لقب "علامه" استفاده کردید، در برخی رسانه های دلواپس واکنش‌هایی در پی داشت و بعضی وقت‌ها به شکل تمسخرآمیزی بود*. نظرات در مورد این واکنش ها چیست؟

هاشمی رفسنجانی: این به این خاطر است که نمی دانند معنای کلمه علامه چیست. الان زید و عمرو همه آیت الله هستند! (با خنده) علامه خیلی پایین تر است. علامه یعنی کسی که زیاد می داند و حسن آقا خیلی می داند و انسان بسیار خوش استعدادی است و شبیه استعدادهای امام را دارد و اهل کار کردن است. در قم درس خارج می گوید و شاگردهای خوبی دارد. انسان کوچکی نیست که علامه برایش زیاد باشد. من نمی دانم چه معنایی از علامه می فهمند که حساسیت نشان می دهند.

هفته نامه طلوع: یک طبقه بندی کرده بودند که علامه را بالاتر از آیت الله قرار داده بودند؟

هاشمی رفسنجانی: اینگونه نیست. آیت الله از همه بالاتر است. الان اینگونه شده است و یکدفعه آیت الله می شویم. وقتی انقلاب پیروز شد و ترور شده بودم، برای اولین بار در روزنامه دیدم که برای من آیت الله می گویند. من اعلام کردم و گفتم که من راضی نیستم. شما می خواهید مرا بالا بیاورید، آیات را پایین می آورید. آیت الله متعلق به انسانهای خیلی ممتاز کشور است. قبلاً اینگونه نبود که لقب آیت الله را به هر کسی بگویند!
* با اندکی تغییر : اصل سؤال هفته نامه در برخی رسانه های دلواپس واکنش هایی و بعضی وقت ها شکل تمسخر آمیزی داشت.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی