وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از ایرنا- بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش آموزان بویژه درباره مبارزه با استکبار به عنوان یک حرکت منطقی و دارای پشتوانه علمی و تاکید معظم له برضرورت و دوری از ساده انگاری و غفلت از دشمنی آمریکا، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش ایرنا، در همین زمینه روز سه شنبه پایگاه خبری «المانیتور» نوشت: «آیت الله علی خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) در جمع دانشجویان ایرانی گفت ، ایران علیه استکبار می جنگد.»
رهبر عالی ایران اظهارکرد: «مصدق برای جنگ با انگلیس، به آمریکا تکیه کرد واین خوش بینی، ساده انگاری وغفلت، زمینه را برای کودتای موفقیت آمیز آمریکا آماده کرد.»
آیت الله خامنه ای همچنین به همه کسانی که طرفدار رابطه ای بهتر با آمریکا هستند، یادآور شد: «بعضی ها باید این را درک کنند که دوستی ورابطه با آمریکا به دشمنی ها و توطئه های آمریکا پایان نخواهد داد.»
این پایگاه خبری آمریکایی با پرداختن به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران در آستانه سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران که اولین سالگرد پس از امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ محسوب می شود، به ایرانی ها هشدار داد که به آمریکا تکیه نکنند.
المانیتور خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی حتی مقام های دولت ایران نیز می گویند که اقدامات آمریکا در ایران نباید به دست فراموشی سپرده شود.
پایگاه خبری آمریکایی «ورلد نت دیلی/ WND» نیز با بازتاب بیانات روز سه شنبه معظم له، در این خصوص نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز سه شنبه در پیامی تاکید کردند شعار مرگ بر آمریکا که در سراسر خاورمیانه شنیده می شود، به آن تیرگی و بدی که به نظر می رسد نیست و در واقع به معنای مرگ بر سیاست آمریکاست.
ورلد نت دیلی به نقل از سخنان رهبر عالی ایران اضافه کرد: منظور این شعار، مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه منظور مرگ بر سیاست ها واستکبار آمریکا است.
به نوشته این پایگاه خبری آمریکایی، آیت الله خامنه ای در آستانه سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران و آن بحران در سال 1979 (1358)، در دیدار با دانشجویان ایرانی به تشریح این شعار پرداختند.
شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز با بازتاب بیانات روز سه شنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش آموزان، نوشت: «رهبر عالی ایران در آستانه سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران (4 نوامبر 1979) با بیان اینکه منظور از شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه منظور، مرگ بر سیاست های آمریکا است گفتند این شعار مطابق با قانون اساسی ایران است.»
این شبکه خبری آمریکایی یادآور شد: پیش از این نیز حسن روحانی در شهریور ماه و در گفت وگو با برنامه پرمخاطب 60 دقیقه شبکه تلویزیونی «سی بی اس» آمریکا گفته بود که شعار «مرگ بر آمریکا» که در ایران سرداده می شود، خطاب به مردم آمریکا نیست و مردم ایران به مردم آمریکا احترام می گذارند.
فاکس نیوز افزود: این در حالی است که در نخستین 13 آبان پس از توافق هسته ای، بحث شعار «مرگ بر آمریکا» در فضای سیاسی ایران جنجالی شده و روز یکشنبه نیز 192 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای تاکید کردند که این شعار نماد جمهوری اسلامی ایران است و کنار گذاشته نخواهد شد.
*** واکنش دیگر رسانه جهان
روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس نیز با بازتاب بیانات معظم له واشاره به اینکه در آستانه سالگرد بحران سفارت آمریکا رهبر عالی ایران گفت ، منظور از شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران، مرگ بر سیاست ها و استکبار آمریکا است، از قول رهبر معظم انقلاب نوشت: شعار مرگ بر آمریکا توام با دلیل وعقلانیت است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، شعار مرگ بر آمریکا، شعاری است که در همه جا، از مدارس گرفته تا مراسم نماز جمعه و بیلبوردهای شهر، رایج و متداول است و رهبر عالی ایران روز سه شنبه در این خصوص آشکارا اعلام کرد که این ترجیع بند به این زودی از فرهنگ سیاسی جمهوری اسلامی ایران کنار گذاشته نخواهد شد.
گاردین افزود: آیت الله خامنه ای در این سخنان نشان داد از «شیطان بزرگ» خشنود نیست و اصرار دارد که توافقنامه هسته ای به معنای عادی شدن رابطه ایران و آمریکا نیست.
پایگاه های خبری رادیوهای فارسی زبان فرانسه وفردا نیز بیانات روز سه شنبه معظم له در دیدار دانشجویان و دانش آموزان را بازتاب دادند.
رادیو فرانسه با بیان اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران دشمنی ایران و آمریکا را دارای پشتوانه علمی دانست، نوشت: آیت الله علی خامنه ای روز سه شنبه 12 آبان به مناسبت روز 13 آبان سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، دشمنی حکومت این کشور با استکبار را از پشتوانه علمی برخوردار دانست و اظهار داشتند که برخلاف حرف های برخی ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست.
این رسانه افزود: رهبر جمهوری اسلامی همچنین بدون ذکر نام جان کری وزیر امورخارجه آمریکا، گفت «یکی از مسئولان آمریکایی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی گریه کرده است؛ عده ای ساده لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بی دریغ و کمک های بی وقفه ی آمریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم کش صهیونیستی و حمایت آنها از جنایاتی که در حق مردم یمن می شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می کند.»
پایگاه خبری رادیو فردا نیز دربازتاب بیانات معظم له نوشت:آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با تاکید بر دشمن بودن آمریکا گفتند که «اشتباه مصدق پس از ملی شدن صنعت نفت، تکیه و اعتماد و امید به آمریکا بود.»
رهبر جمهوری اسلامی روز سه شنبه 12 آبان در دیدار دانشجویان و دانش آموزان همچنین از اینکه بعضی ها دشمن را فراموش می کنند، انتقاد کرده و اظهار داشته اند که «اینکه امام مکرر فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، برای همین بود.»
آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب همچنین با دفاع مجدد از شعار «مرگ بر آمریکا» گفتند که این «شعار ملت ایران دارای پشتوانه قوی و عقلانی است اما معلوم است که مراد از این شعار، مرگ بر ملت آمریکا نیست.»
به نوشته این رسانه، رهبر جمهوری اسلامی اعتقاد دارند که دشمنی آمریکا با ایران ادامه دارد و با توافق هسته ای پایان نمی پذیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی