وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از  گزارش جام نیوز:، قدیمی‌ترین درخت بریتانیا 5000 سال سن دارد. این درخت از گونه سرخدار اروپای باستان است و در پرتشایر اسکاتلند قرار دارد. صدها سال است که جنسیت این درخت به دلیل تولید گرده، «نر» ثبت شده است اما در یک پدیده نادر و غیرمعمول، این درخت شروع به زدن جوانه‌هایی قرمز رنگ کرده است که نشان می‌دهد بخشی از این درخت در حال تغییر جنسیت است.

 

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، مکس کلمن، گیاه‌شناس بریتانیایی که وجود دانه‌های قرمز روی درخت را کشف کرده است، می‌گوید: «این پدیده می‌تواند براثر استرس‌های محیط‌زیستی برای درخت به وجود آمده باشد. به هر حال، این مورد بسیار نادر و غیرمعمول و کمی هم غیرقابل درک است».

 

وی می‌افزاید: «به نظر می‌آید که این تغییر جنسیت به دلیل ایجاد تعادل میان ترکیبات هورمونی به وجود آمده است. یکی از دلایل دیگری که برای این پدیده می‌توان آورد، استرس محیطی به درخت است».

 

 

این درخت در سلامتی کامل به سر می‌برد اما کلمن قصد دارد تا تغییرات بیشتری در آن پیدا کند.

 

این درخت پیر در حیاط یک کلیسای قدیمی قرار دارد و به دلیل اینکه چوب مرکزش با گذشت زمان پوسیده است، تخمین سن دقیق آن تقریبا غیرمیسر است، ولی دانشمندان با مقایسه سایز کنونی با ابعادی که در دهه 1700 اندازه‌گیری شده بوده، سن آن را تخمین می‌زنند.

 

 

کلمن می‌گوید: «سرخداران معمولا یا نر هستند یا ماده و تعیین جنسیت آنها در فصل پاییز و زمستان راحت‌تر است. درختان سرخدار نر ساختارهای کوچک کروی دارند که زمانی که به بلوغ می‌رسند به شکل توده‌هایی از گرده در فضا آزاد می‌شوند. ماده این درختان نیز از فصل پاییز تا زمستان جوانه‌هایی به رنگ قرمز روشن می‌زنند».

 

وی می‌افزاید: «زمانی که جوانه‌های قرمز رنگ روی این درخت پیر دیدم، شوکه شده بودم زیرا شواهد نشان می‌داد که بخش‌های دیگر درخت نر هستند».

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی