وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

عالی نیوز به نقل از سایت خبری 9 صبح : بافتنی بافتن به کاهش علائم اضطراب، استرس و افسردگی کمک می کند.

در ادامه 6 مزیت باور نکردنی بافتنی بافتن عنوان می شوند:

1. بافتنی بافتن نوعی مدیتیشن و مراقبه است

بافتنی بافتن ریتمی از حرکت های تکراری دست را ایجاد می کند که در عین افزایش مهارت های عملی، حافظه را درگیر می کند. حرکات تکراری دست و نظم دانه های بافته شده و حرکت میله ها نوعی آرامش را در ذهن ایجاد می کند که مزایای آن مشابه مراقبه یا مدیتیشن است.

2. کاهش علائم اضطراب، استرس و افسردگی

حرکات ریتمیک و حس تمرکزی که در حین بافتنی ایجاد می شود، ذهن را از افکار استرس آور، اضطراب و افسردگی منحرف می کند. بافتنی بافتن معمولاً در حالت نشسته انجام می شود و به همین دلیل است که در این حالت ضربان قلب و فشار خون بعد از چند دقیقه بافتن کاهش می یابد. بنابراین اگر دچار استرس یا افسردگی هستید با با فتنی علائم را کاهش دهید.

3. بهبود عملکرد بدن

از آنجاییکه بافندگی کلیه بخش های مغز مانند لوب پیشانی (که عمل پردازش پاداش، توجه و برنامه ریزی را به عهده دارد)، لوب آهیانه (که دسته اطلاعات حسی و جهت یابی فضایی را پردازش می کند)، لوب اکسیپیتال(که اطلاعات بصری را پردازش می کند)، لوب تمپورال(که در ذخیره سازی خاطرات، تفسیر زبان و معنا درگیر می شود) و مخچه(که مختصات دقیق و زمان حرکت را پردازش می کند) را درگیر می کند. به همین دلیل از بافتنی بافتن برای بهبود عملکرد افرادی که مبتلا به پارکینسون هستند بهره برده می شود. بافتن بافتنی نه تنها در بهبود مهارت های حرکتی موثر است، بلکه در انحراف سازی علائم درد نیز تاثیر دارد.

4. روند زوال عقل را کند می کند

علاوه بر بهبود عملکرد حرکتی و خلق و خوی، بافتنی در تحریک مغز و سلامت آن موثر است. هرچه مغز انسان فعال تر باشد، روند پیری و کند شدن ذهن به تعویق می افتند. به گزارش کلینیک مایو، سالمندانی که به ساخت صنایع دستی (از جمله بافندگی) می پردازند حدود 30 تا 50 درصد کمتر به "اختلال خفیف شناختی" مبتلا می شوند.

5. جلوگیری از آرتروز و التهاب تاندون

برای داشتن بدنی سالم مفاصل باید در حرکت و فعالیت باشند. به گفته ی دکتر بارون، هر چه انگشتان در حرکت باشند، غضروف های دست قوی تر می شوند. بافندگی بهتر از تایپ کردن است، زیرا فشاری بر روی انگشتان دست ایجاد نمی کند و عوارض بعدب ندارد. آیا دچار آرتروز هستید؟ دکتر بارون توصیه می کند دست ها را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس با میله ی کلفت تر بافتنی ببافید.

6. به خود افتخار می کنید

بافتنی بافتن هنری است که هرکسی در آن مهارت ندارد. حالا که از مزایای بافتنی بافتن مطلع هستید خوب است در وقت های اضافه کمی به این هنر بپردازید. اگر بافتنی را نیاموخته اید، منابعی آموزشی متعددی در اینترنت روش های انواع بافت را آموزش می دهند.


منبع: LifeHack


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی