وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

والیبال ایران بعد از 1964 که نخستین‌بار در المپیک حاضر شده‌بود امروز طلسم 52 ساله المپیکی نشدنش را شکست و مسافر ریو شد.

بعد از 52 سال٬ دیگر المپیک ریو رویا نیستعالی نیوز به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما: والیبال از سال 1964 بصورت رسمی به بازی‌های المپیک افزوده شد و تیم ملی ایران بدون برگزاری مسابقات انتخابی نخسین بار حضور در این رقابت‌ها را در توکیو تجربه کرد که در آن مسابقات محمد شریف زاده که هنوز در قید حیات است٬ کاپیتان تیم ملی ایران بود. 

از آن زمان به بعد برای حضور در المپیک مسابقات انتخابی برگزار می‌شد که در هیچ یک از آن‌ها تیم ایران نتوانست جواز حضور را به دست آورد. 

52 سال از نخستین حضور ایران در المپیک می‌گذرد و والیبال ایران در حسرت راهیابی به المپیک ازطریق مسابقات انتخابی المپیک بود که امروز این رویا به حقیقت پیوست و بلندقامتان ایران شاهکاری دیگر خلق کردند. 

با وجود اینکه در این بازی ملی‌پوشان کشورمان که در یک قدمی المپیک قرار داشتند اما با آرامش و قدرت بالاتری نسبت به بازی قبل کار را دنبال کردند و موفق به برد در ست چهارم شدند و اجازه ندادند کار به اما و اگر برای بازی فردا مقابل ونزوئلا بکشد.

*** ست نخست

در این بازی همان طور که پیش بینی می شد لهستانی‌ها از آن جهت که صعودش به المپیک قطعی شده بود٬ با ترکیب ذخیره وارد میدان شده بود.

سعید معروف٬ محمد موسوی٬ عادل غلامی٬ فرهاد قائمی٬ میلاد عبادی پور٬ شهرام محمودی و فرهاد ظریف ترکیب تیم ایران را تشکیل دادند. در تیم لهستان هم فابیان درژیزگا٬ پیوتر نواکوفسکی٬ متئوش بینیک٬ داوید کونارسکی٬ آرتور شالپوک٬ پیوتر گاتسک و رافال بوشک بازی کردند.

فرهاد قائمی که پیش از شروع این رقابت‌ها حضورش در ترکیب تیم در هاله‌ای از ابهام بود از بازی دوم به بعد در ارنج اصلی به جای مجتبی میرزاجانپور قرار گرفت این موضوع اهمیت دریافت را برای اجرای هر چه بهتر تاکتیک‌ها برای رائول لوزاو نشان می‌داد.

سفیدپوشان لهستان در این بازی با قدرت کار خود را آغاز کردند و می‌خواستند با حفظ اختلاف امتیاز به عنوان تیم برنده در این بازی تشریفاتی میدان را ترک کنند.

تغییر 90 درصدی ترکیب تیم لهستان (به جز لیبرو) باعث شد تا همه آنالیز و شناختی که بازیکنان ایران از این تیم داشتند نقش بر آب بشود و کار کادر فنی سخت‌تر شد چرا که در جریان بازی کار آنالیز را انجام دادند.

توپ‌گیری بازیکنان ایران در این دیدار مقابل اسپک‌های بازیکنان لهستان تا حدودی دچار مشکل شد. امتیازآوری پایاپای تیم ایران مقابل لهستانی که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه‌اش دارد حاکی از آن است که سرمه‌ای پوشان ایران برای برد مصمم هستند.

حضور بازیکنان جایگزین لهستان در این بازی امروز به معنای این نیست که آن‌ها ضعیف هستند تنها شالپوک 21 ساله کم تجربه است و دیگر والیبالیست‌های این تیم جزو مدعیان و بازیکنان قدرتمند هستند اما خطاهای فردی آن‌ها زیاد است.

انگیزه بلندقامتان تیم ایران بر خطاهای فردی حریف چیره شد و در ست نخست از حریف پیش افتادند. نوی مشجری و مهرداد مهران‌پور آنالیزورهای تیم ملی ایران به خوبی در جریان بازی آنالیز فنی دقیق خود را از بازیکنان حریف در اختیار رائول لوزانو قرار دادند.

خوشبختانه امروز وضعیت دریافت بازیکنان ایران مقابل سرویس‌های لهستان به خوبی انجام شد و سعید معروف توانست برنامه‌های تاکتیکی‌اش را با دیگر بازیکان برای امتیازآوری به مرحله اجرا درآورد.

با وجود اینکه تیم ایران در دقایق پایانی ست نخست پنج امتیاز از حریف پیش بود رائول لوزانو باز هم از 2 تعویضه معروف خود استفاده و با بهره‌گیری از مهدوی خط دفاعی مقابل تور را بلندتر کرد و آمدن میرزاجانپور هم رحیه تهاجمی ایران را تقویت کرد.

*** ست دوم

نتیجه این بازی برای لوزانو که از سال 2005 تا 2008 سکاندار تیم ملی لهستان را برعهده داشت هم حیثیتی بود و می‌خواست هوش و قدرت فنی‌اش را به آن‌ها ثابت کند.

حضور کورک در دقایق پایانی ست نخست هشدار این را داد که این احتمال می‌رود آنتیگا در ادامه بازی از نفرات اصلی و قدرتمند خود را استفاده خواهد کرد٬ چرا که خطاهای فردی آن‌ها زیاد بود و تنها علت آن این بود که این ترکیب تا به حال در مسابقت انتخابی المپیک کنار هم بازی نکرده بودند.

بلندقامتان کشورمان با علم به این که تیم لهستان قدرتمند و خطر ناک است بازی را تمرکز بالاتری دنبال کردند اگر چه اهمیت برد در این بازی سرنوشت رویای 52 ساله ایران را روشن می کرد اما آرامش خاص بازیکنان ایران محسوس بود.

حملات لهستانی‌ها در این بازی از دو سوی آنتن و منطقه چهار زیاد بود که خوشبختانه بازیکنان ایران به خوبی کار دفاع را انجام دادند اما درژیکا پاسور لهستانی‌ها تنوع توپرسانی خود را تغییر داد و از مناطق دیگر زمین کار حمله را انجام داد. از آن جا که مشکل توپگیری ایرانی‌ها برطرف شده بود بازیکنان سرویس‌های کنترلی برای امتیازآوری بهتر زدند.

بازیکنان ایران حفظ اختلاف امتیاز برتر را در دستور کار داشتند چرا که لهستانی‌ها خطرناک بودند و اگر در کسب پوئن به تساوی می‌رسیدن به طور حتم سفیدپوشان درصدد جبران برمی‌آمدند آن‌ها به خوبی میزان خطاهای خود را کاهش دادند.

شاگردان لوزانو به خوبی در اینبازی سرویس های خود را با سرعت بالا و خطای کم زدند و این موضوع نقش به سزایی در امتیازآوری داشت فرهاد قائمی در ست دوم 2 امتیاز مستقیم را از سرویس گرفت.

*** ست سوم

شاگردان لوزانو مصمم شده بودند تا در این بازی کار را تمام کنند و متقیم بدون اما و اگر به ریو راه پیدا کنند در مقابل لهستانی‌ها هم در این ست به خود آمدند و ملی‌پوشان کشورمان بری به پایان رساندن تکلیف المپیکی شدن خود وارد زمین شدند و مقبل تلاش‌های حریف به خوبی قد علم کردند.

امتیازات به صورت پایاپای پیش می‌رفت سفیدپوشان لهستان نمی‌خواستند در این ست نتیجه را واگذار کنند. سرویس‌های خوب میلاد عبادی‌پور در این ست از بازی به خوبی برای ایران امتیازآوری کرد.

در این بازی سرعت کار تیم ایران بیشتر شد و دقت بازیکنان لهستان در زمانی که سرویس‌های موجی ایرن زده می‌شد از 2 دریافت استفاده می‌کردند تا مشکل شالپوک جوان پوشیده شود.

آمدن فرهاد ظریف در دقایق حساس بازی می‌توانست مشکل توپ‌گیری ایران در دقایق پایانی راهیابی به المپیک را برطرف کند. دفاع روی تور میلاد عبادی‌پور و محمد موسوی در این بازی مانع از امتیازآوری بازیکنان لهستان شدند.

لهستانی‌ها در ست سوم تیم ایران را تا حدودی تحت فشار قرار دادند این نوع بازی بعد از تغییراتی که آنتیگا در ترکیب تیمش داد٬ به وجود آورد. لوزانو با گرفتن وقت استراحت نکات فنی را به شاگردانش گوشزد کرد.

در این ست لاموش وکورک با آمدن خود به زمین نتیجه را به نفع خود تغییر دادند.

*** ست چهارم

در این ست حمزه زرینی به جای فرهاد قائمی وارد زمین شد٬ شروع طوفانی تیم ایران به علت استفاده از ارنج خوب و دفاع قدرتمند باعث شد تا بازیکنان چهار امتیاز از حریف پیش افتند. قامت بلند لهستانی‌ها که در والیبال جهان به آسمان خراش معروف هستند کار دفاع را برای تیم ایران سخت کرده بود.

سرویس‌های خوب عادل غلامی در این ست به کمک تیم ایران آمد٬ امروز شهرام محمودی به خوبی با آبشارهایش برای ایران امتیازآوری کرد و مرندی هم با دریافت‌‌هایش مانع از کسب پوئن در طول دیدار شد.

آنتیگا در این ست از بازی با تویض‌های خود به دنبال بازگرداندن شاگردانش به بازی بود اما بلندقامتان کشورمان عزم خود را برای برد و المپیکی شدن جزم کرده بودند البته بازی سرعتی و استفاده از پایپ‌زن‌های تیم برد ایران را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کرد. هیچ یک از بازیکنان تیم لهستان نمی‌خواستند که به راحتی نتیجه را واگذار کنند و از کوچکترین فرصت برای امتیازآوری بهره بردند.

فرهاد قائمی در این ست به جای زرینی وارد زمین شد با اسپک‌های خود مقابل دفاع بلندقامتان لهستان برای ایران کسب پوئن کرد. بازی پایاپای ایران و لهستان حساسیت کار را برای شاگردان لوزانو بیشتر کرده بود٬ آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواستند در این ست نتیجه بازی را واگذار کند.

یادداشت: انسیه ورزنده

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی