وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

آقازاده ای متفاوت در سپهر سیاست ایران
علی مطهری به واسطه پدر شهیدش ایت‌الله مطهری وارد فضای سیاسی کشور شد و بسیاری او را به جای علی مطهری، فرزند مطهری خطاب می‌کردند و بر این باور بودند وی تمام اعتبارش را از پدرش بدست آورده است و خود به تنهایی دارای شخصیت مستقلی نیست

به گزارش تیک، ماجرای بازی ایران و کره در روز تاسوعا و اعتراض برخی از روحانیون و چهره‌های سیاسی باعث شد تا بازهم نام علی مطهری در سپهر سیاست ایران بدرخشد. در حالی که بسیاری از نمایندگان مجلس و اعضای دولت در برابر این اعتراض‌ها سکوت کردند بازهم این علی مطهری بود که به عنوان نماینده مردم وارد صحنه شد و از مردم و رعایت اخلاق اسلامی توسط آنها در روز تاسوعا و در ورزشگاه آزادی دفاع کرد.

او در پاسخ به سخنان آیت‌الله یزدی یکی از معترضین به این بازی گفته بود:« اینجانب جناب عالی را در مجموع یک روحانی عالم و روشنفکر می‌دانم ولی رویکردی مانند آنچه درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی ابراز کردید برایم قابل هضم نیست و معتقدم عده‌ای را از دین گریزان می‌کند و انسان را به یاد اقدامات کلیسای کاتولیک در قرون وسطی می‌اندازد که منجر به گریز مردم اروپا از دین شد.»

این واکنش سریع علی مطهری نشان داد که او همچنان تک ستاره درخشان مجلس شورای اسلامی است. او هم در مجلس نهم و هم این روزها در مجلس دهم نقش مثبتی را بازی می‌کند. در کنار علی مطهری البته مسعود پزشکیان نیز نقش مهمی در مجلس دهم دارد و می‌شود گفت این دو بار اصلی مجلس را به دوش می‌کشند.

علی مطهری به واسطه پدر شهیدش ایت‌الله مطهری وارد فضای سیاسی کشور شد و بسیاری او را به جای علی مطهری، فرزند مطهری خطاب می‌کردند و بر این باور بودند وی تمام اعتبارش را از پدرش بدست آورده است و خود به تنهایی دارای شخصیت مستقلی نیست. بسیاری از ناظران سیاسی در دهه 80، مطهری را نیز مانند دیگر آقازاده‌ها، کسی می‌دانستند که با نام پدر پله‌های ترقی را طی کرده است.

علی مطهری اما به سرعت مسیر خود را از نام پدر جدا کرد و تبدیل به یک سیاستمدار مستقل در ایران شد. این استقلال باعث شد تا دیگر برخی حتی فراموش کنند او فرزند یکی از بنیانگذاران اصلی جمهوری اسلامی است.

علی مطهری این روزها یکی از متفاوت‌ترین سیاستمداران ایران است.

مواضع او در سال‌های اخیر به ویژه در ماجرای حصر، سوال از احمدی نژاد، ایستادگی در برابر دلواپسان، باعث شده است علی مطهری تبدیل به بلندگوی افرادی شود که بر این باور هستند صدایشان در این جامعه شنیده نمی‌شود.

علی مطهری اما در زمینه فرهنگی و مسائل مرتبط به آن همچنان نگاه‌های رادیکالی دارد و از بسیاری از اصول‌گرایان اصول‌گرا تر است. این تفاوت دیدگاه علی مطهری نشان از استقلال سیاسی او دارد. کسی که در مسائل سیاسی یک نگاه دارد و در مسائل فرهنگی نگاه دیگر.

نایب رییس دوم این روزهای مجلس شورای اسلامی می‌تواند لقب یکی از جذاب‌ترین سیاستمداران ایران را برای سال‌های مختلف به خود اختصاص دهد. کسی که بسیاری بر این باور هستند همچنان نماینده ترین نماینده مجلس شورای اسلامی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی