وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

خواص گریپ فروت؛ ۹ فایده منحصر بفرد این میوه ترش و دوست‌داشتنیگریپ‌ فروت خواص اعجاب‌انگیزی برای سلامتی دارد. از آنجایی که این میوه مثل انگور به صورت دسته‌ای و معمولا چند عدد روی یک شاخه می‌روید، به آن گریپ‌ فروت (میوه‌ی انگوری) می‌گویند. گریپ فروت اولین بار در جنوب آمریکا کشف شد و به نظر می‌رسد حاصل پیوند پرتقال و دارابی باشد که البته از نظر اندازه از هر دوی این مرکبات بزرگ‌تر است و عطر و طعم تندی دارد.

گریپ‌ فروت سرشار از ویتامین C است. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C سیستم ایمنی بدن را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت می‌کند، به‌ همین خاطر اگر مثلا سرما بخورید، مصرف گریپ‌ فروت کمک می‌کند سرماخوردگی‌تان زیاد شدید نباشد و در کوتاه‌مدت آن را از سر بگذرانید. گریپ‌فروت را از وسط نصف کنید یا پوست بکنید، از خیر قشر سفیدی که دور تا دور گوشت آن را پوشانده است بگذرید و به سراغ ماده‌ی مغذی داخل آن بروید.

با ما همراه باشید تا درباره‌ی خواص گریپ فروت بیشتر بدانید.

خواص گریپ فروت در تقویت سیستم ایمنی

مقادیر قابل توجه ویتامین C به پیشگیری از سرماخوردگی و مبارزه با آن کمک می‌کند. برخی شاخص‌ها نیز بیانگر این حقیقت است که ویتامین C از بدن در برابر سرطان دهان و معده محافظت می‌کند. به علاوه گریپ‌ فروت با رادیکال‌های آزادی که باعث بوی بد دهان می‌شوند مقابله می‌کند و باید بدانید که سرطان، سکته‌ی مغزی و حملات قلبی نیز با این رادیکال‌های آزاد مرتبط هستند.

۲. از سنگ کلیه پیشگیری می‌کند

سنگ کلیه معمولا حاصل تجمع ذخایر کلسیم است. سنگ کلیه، یا خود به خود از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود یا توسط پزشک عمل سنگ‌شکن صورت می‌گیرد و سنگ‌‌های خُرد شده از طریق ادرار دفع می‌شوند. سنگ کلیه قطعا بیماری دردناکی است؛ یکی از بزرگ‌ترین فوایدِ نوشیدن یک لیتر آب‌ گریپ‌ فروت در روز، تأثیر آن روی دفع سنگ کلیه از طریق مجاری ادرار است.

۳. چربی‌سوز طبیعی است

اینکه گریپ‌ فروت چربی‌ها را می‌سوزاند شایعه نیست! تحقیقات علمی نشان می‌دهد چربی‌سوزی یکی از توانایی‌های شگفت‌انگیز این میان‌وعده یا صبحانه‌ی اعجاب‌آور است. خوردن نصف یک عدد گریپ‌ فروت یا نوشیدن یک لیوان از آب این میوه قبل از هر وعده‌ی غذایی بسیار سودمند است. افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، در ۱۲ هفته تقریبا ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

۴. باعث افزایش سوخت‌وساز بدن یا همان متابولیسم می‌شود

خواص گریپ فروت در افزایش متابولیسم بدن

گریپ‌ فروت سرعت سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اگر افزایش سوخت‌وساز بدن با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد به کاهش حدود ۱ کیلوگرم وزن در هفته کمک می‌کند. از طرف دیگر به علت افزایش متابولیسم، بدن حتی در زمان استراحت هم به چربی‌سوزی خود ادامه می‌دهد. این امر باعث می‌شود سریع‌تر وزن کم کنید و راحت‌تر به وزن ایده‌آل خود ‌برسید؛ و البته این کاهش وزن به سلامتی شما آسیب نمی‌رساند.

۵. کبد را پاک‌سازی می‌کند

گریپ‌ فروت با پاک‌سازی سموم بدن به سلامت کبد کمک می‌کند و نوشیدن آب گریپ‌ فروت یا خوردن آن باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشیم. تحقیقات نشان داده است سم‌زدایی از کبد در بهبود و کاهش علائم بیماری‌های مزمن مثل: افسردگی، گرفتگی عضلات و سردرد‌های مزمن مؤثر است. سموم خطرناکی اطراف ما وجود دارد که برای سلامتی مضر هستند؛ یک تصفیه‌کننده‌ی خوب مثل گریپ‌ فروت می‌تواند به از بین بردن برخی از این سموم کشنده کمک کند.

۶. از بدن در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کند

این میوه‌‌ی سرشار از آنتی‌اکسیدان در برابر حمله‌ی عوامل سرطان‌زا که در کمین پروستات هستند از بدن محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که این میوه حتی قادر است سلول‌های آسیب دیده در سطح DNA را بازسازی ‌کند. سرطان پروستات، سرطانی شایع در مردان است و طبق آمار دومین علت اصلی مرگ‌ومیر مردان بعد از سرطان ریه به شمار می‌آید. قطعا، پیروی منظم از یک رژیم غذایی سالم در مبارزه و پیشگیری از این بیماری مؤثر خواهد بود.

۷. در پیشگیری از سرطان ریه مؤثر است

تحقیقات نشان می‌دهد گریپ‌ فروت از ابتلا به سرطان ریه پیشگیری و با آن مبارزه می‌کند. مصرف روزانه ۳ لیوان آب گریپ فروت اثرات سوءِ مصرف دخانیات را کاهش می‌دهد. این میوه آنزیم‌هایی را در بدن فعال می‌کند که با این بیماری مرگبار مبارزه می‌کنند. آنچه گریپ‌ فروت صورتی نامیده می‌شود (گریپ‌ فروت بر حسب رنگ گوشت آن به سه دسته‌ی سفید، صورتی و سرخ تقسیم‌بندی می‌شود) در پیشگیری از سرطان ریه نقش مؤثرتری دارد.

۸. کلسترول بد را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهند که LDL یا کلسترول بد، با مصرف منظم گریپ‌ فروت تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و از این لحاظ گریپ‌ فروت سفید از نوع توسرخ آن مفیدتر است. تری گلیسیرید که شکل دیگری از کلسترول بد محسوب می‌شود نیز، با مصرف گریپ‌ فروت تا ۱۷درصد کاهش می‌یابد. خواص گریپ‌ فروت در بیماران مبتلا به کلسترول بالا تنها پس از یک ماه گنجاندن آن در رژیم غذایی مشاهده می‌شود.

۹. به پیشگیری از بیماری‌های لثه کمک می‌کندخواص گریپ فروت در پیشگیری از بیماری های لثه

دانشمندان دریافته‌اند که مصرف روزانه دو عدد گریپ‌ فروت می‌تواند از بروز آسیب‌های ناشی از بیماری‌های لثه جلوگیری یا روند گسترش بیماری را طولانی کند. علاوه بر این هنگامی ‌که گریپ‌ فروت را به رژیم غذایی‌مان اضافه می‌کنیم، رادیکال‌های آزاد که در بروز بیماری‌های مختلف دخالت دارند، تشکیل نمی‌شوند؛ این موضوع اهمیت زیادی دارد چون لثه‌های تحلیل‌رفته یا بیماری‌های لثه که تشخیص داده ‌نشوند ممکن است به سرطان دهان منجر شوند. همچنین بیماری‌های لثه می‌توانند باعث آسیب‌های قلبی شوند.

برگرفته از: lifehack

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی