وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

اگر این حقیقت را که جلاتو متعلق به کشور ایتالیاست را کنار بگذاریم، ساده است که فکر کنیم جلاتو همان بستنی است.

ولی اینطور نیست.

۳ تفاوت مهم بین این دو دسر منجمد وجود دارد:

۱) بستنی چاق کننده تر است.

در قانون آمریکا اینطور آمده است که بستنی باید حداقل ۱۰% چربی داشته باشد. بله، بستنی در قانون تعریف شده است(چه کسی این را می دانست؟). ولی جلاتو لازم نیست از این قانون پیروی کند؛ بنابراین تنها با شیر و بدون هیچ خامه ای تهیه می شود. عموما جلاتو حاوی ۳٫۸% چربی است. با توجه به این موضوع، جلاتو انتخاب بهتر و سالم تری نسبت به بستنی است.

۲) در بستنی هوای بیشتری نفوذ می کند.

همان قانونی که اظهار دارد ۱۰% بستنی باید چربی باشد، معتقد است که ۵۰% درصد بستنی می تواند هوا باشد. وقتی بستنی در هوا کره سازی می شود حجم آن افزایش می یابد، هرچند که طبق قانون مذکور این افزایش حجم با محدودیت همراه است. جلاتو نسبت به بستنی غلیظ تر است، چون آرام تر کره سازی می شود، و این بدین معناست که هوای کمتری در آن نفوذ می کند.

۳) بستنی در دمای کمتری سرو می شود.

قبل از اینکه بستنی سرو شود، در یک فریزر بسیار سرد قرار می گیرد و درنتیجه سفت می شود. جلاتو این فرآیند را طی نمی کند؛ بنابراین به هنگام سرو شدن مثل بستنی خیلی سرد نیست. به همین دلیل است که جلاتو بافت نرم تری دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی