وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

قم- ایرنا- سوم جمادی الثانی سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوی نمونه و اسوه حسنه است، بانویی که اسوه پاک زنان بشریت، گوهر گرانبهای عصمت،میوه قلب نبی، کوثر نور، محبوبه یکتا، مظهر نور خدا و آیت عظما بخش کوچکی از صفات بزرگ ایشان است.

به گزارش ایرنا، در دورانی که انسان ها برای پیمودن راه تکامل و رسیدن به سعادت وکمال، نیازمند الگوهایی کامل، بی نظیر و اسوه حسنه هستند و آسیب ها و مشکلات اجتماعی و بحران های هویت اخلاقی، انسان معاصر را در خود احاطه کرده است، مراجعه به ابعاد مختلف زندگی بزرگ بانوی جهان اسلام یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند راهگشای مشکلات جهان بشریت باشد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در 20 جمادی الثانی پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود. از لقب های ایشان می توان به «زهرا، صدیقه، طاهره، بتول، راضیه و مرضیه» اشاره کرد و «ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها» از جمله کنیه های آن حضرت به شمار می رود.
دفاع از ولایت حضرت علی(ع) بعد از رحلت حضرت محمد(ص) یکی از فعالیت های مهم اجتماعی سیاسی آن حضرت می باشد که پایداری و استقامت در راه خدا و دفاع از امام زمان خود، الگویی بی نظیر برای نسل امروز ما می باشد. خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در تاریخ زبانزد است.

*دیدگاه اساتید حوزه علمیه قم در مورد حضرت فاطمه زهرا (س)

**آیت الله سید محمد سجادی استاد برجسته حوزه علمیه قم در این زمینه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یک انسان استثنایی در عالم وجود و از برگزیدگان در نزد خداوند متعال بودند، همه ابعاد زندگی شخصی، اخلاقی، ایمانی و عبادی ایشان منحصر به فرد بود.
وی ادامه داد: چیزی که امروز بانوان و خانواده های ما باید از آن حضرت درس بگیرند صبر و قناعت حضرت فاطمه زهرا (س) بود، با وجودی که ایشان فرزند پیامبر اسلام (ص) و همسر حیدر کرار بودند ولی ساده ترین زندگی را برای خود برگزیده و در خانه مانند سایر زنان بچه داری، خانه داری و همسرداری می کردند.
وی بیان داشت: ایشان در همه سختی ها و مشکلات با حضرت علی (ع) همراه بودند، امتیاز خاصی برای خود قائل نشدند، امروز خانواده های ما باید به سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) مراجعه کنند و بدانند از چنین خانواده هایی شخصیت هایی مانند امام حسن و امام حسین (ع) متولد خواهد شد.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از سختی های امروز خانواده های ما ناشی از توقعات نابجا و غیرضروری و برگرفته از الگوهای غیراسلامی است، مردم ما باید سنت های غلط را کنار گذاشته و به سمت سبک زندگی اسلامی پیش بروند.
آیت الله سجادی بیان داشت: گاهی زندگی های تجملاتی و ساختمان های مجلل وجود دارد ولی در آنها نشانی از آرامش روح و روان نیست و این ناشی از دور شدن از آن الگوهای اصیل اسلامی است، هر کس به حضرت فاطمه زهرا (س)توسل و توجه کند و او را مقتدای خود قرار دهد مس وجود او طلا خواهد شد.

**حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناصری سفیر سابق ایران در واتیکان و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:انسان به صورت ذاتی نیازمند الگو و اسوه های کم نظیر است و حضرت زهرا (س) یک مدل و الگوی موفق دینی و آسمانی برای بشریت امروز بویژه بانوان می باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه دو گروه از این الگوگیری خود را محروم می کنند، یک گروه، کسانی هستند که می گویند حضرت فاطمه زهرا (س) مربوط به 14 قرن پیش است و نمی تواند برای نسل امروزی الگو باشد، این در حالی است که تقوا، ادب و همسرداری و همه ابعاد شخصیتی حضرت، زمان بردار نیست به گونه ای که گاندی از امام حسین (ع) الگوگیری کرده است.
ناصری خاطرنشان کرد: گروه دیگر، برخی متدینان هستند که می گویند ما کجا و حضرت زهرا(س) کجا، این را به معنای رابطه عرش و فرش می دانند، در حالی که ما در زمینه تقوا، تدین، رفتارهای اجتماعی، هوش سیاسی و اخلاق عملی می توانیم از آن حضرت الگو بگیریم.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از بحران های اجتماعی و اخلاق خانواده را می توان با الگوگیری از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) درمان کرد و اینها کلید واژه های اخلاق اسلامی و راه های برون رفت از بحران های اخلاقی می باشد.
ناصری خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) درد دین داشته و با استفاده از هوش سیاسی بالا به خوبی در زمان خود از اسلام و ولایت دفاع کردند.

**حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این زمینه گفت: حضرت زهرا (س) یک انسان کاملی بود که در همه ابعاد الگوی امت اسلامی بلکه جهان است و ایشان در علم، تعلیم و تربیت، تبلیغ و پاسخگویی به شبهات بسیار خوب عمل کرده و می تواند راهنمای جامعه بشری امروز باشد.
وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، جبرائیل امین، برخی احکام را در اختیار حضرت فاطمه (س) قرار می داد، در عبادات چنان خالصانه بود که خداوند به فرشتگان،حضرت زهرا (س)را مایه مباهات می فرمود.
وی گفت: سیره زندگی حضرت زهرا(س) این بوده که پیوسته در فکر و اندیشه دیگران بودند و در اجتماع و مسائل سیاسی اجتماعی حضور قابل توجهی داشتند.
رجبی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) درحمایت از ولایت تمام هستی خود را فدا کرد و امروز ایشان می تواند در این زمینه الگوی بی نظیری برای مردان و زنان ما باشد.
وی تصریح کرد: در ابعاد خانواده، تربیت فرزندان صالح، حجاب و عفاف، حضرت زهرا (س) یک الگوی نمونه است و باید سیره حضرت در این ابعاد با بیان بسیار خوبی تبیین و به جهانیان عرضه شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی