وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

دانشمندان دریافته اند تاثیر فاصله گرفتن ماه از زمین موجب چرخش کندتر سیاره خاکی و در نتیجه طولانی تر شدن روزها در آینده می شود.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  مطالعه جدید که در "مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم" منتشر شده، حاکی از آن است که 1.4 میلیارد سال قبل، روز زمینی فقط 18 ساعت بود. این موضوع تا حدی به این دلیل بود که در آن دوران، ماه به زمین نزدیک تر بود و این امر شیوه چرخش زمین به دور محور خود را دستخوش تغییر کرده بود.

 

هم اکنون ماه در حال فاصله گرفتن از زمین با سرعت 3.82 سانتی متر در سال است و این بدین معناست که ظرف 200 میلیون سال آینده هر روز زمینی معادل 25 ساعت خواهد بود.به گفته "استیون میرز"، پروفسور علم زمین در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن، این موضوع به این خاطر است که حرکت زمین تا حدی توسط اجرام پیرامون آن مانند سیارات دیگر و همچنین ماه تعیین می شود که به آن نیرو وارد می کنند.

 

ایجاد هر تغییری در این نیرو می تواند به نوبه خود موجب ایجاد تغییرات در مداری شود که در آن زمین به دور خورشید حرکت می کند؛ این امر همچنین ممکن است موجب بروز تغییر در چرخش زمین و حرکت آن به دور محور خود شود.

 

این تغییرات که چرخه های Milankovich نام دارند، مکان توزیع نور خورشید بر روی زمین و بنابراین ریتم های آب و هوایی کره خاکی را تعیین می کنند. چنین ریتم هایی را می توان در فسیل های صخره ای شناسایی کرد که صدها میلیون سال قدمت دارند.طی میلیارد ها سال، زمان بر روی زمین تا حد قابل توجهی تغییر کرده چون منظومه شمسی دارای اجرام متحرک زیادی از جمله سیارات دیگری است که به دور خورشید می چرخند.

 

تغییر در فسیل های صخره ای می تواند حاکی از تغییر در چرخش زمین در میلیاردها سال قبل باشد و این امر به دانشمندان در ترسیم چگونگی حرکت آن در خلال زمان کمک می کند. با این حال، علمی ترین شیوه ها نیز نمی توانند دقت لازم برای چنین گسست زمانی (از میلیاردها سال قبل تا کنون) را ارائه دهند.

 

محققان در مطالعه جدید از شیوه ای جدید موسوم به astrochronology استفاده کردند؛ این روش، در واقع ابزاری آماری است که نظریان نجومی را به مشاهدات زمین شناسی مرتبط می کند تا دانشمندان بتوانند با کمک آن، تغییرات آب و هوایی زمان های کهن را کشف، تاریخ منظومه شمسی را بازسازی کرده و همزمان گذشته زمین را بررسی کنند.

 

بهداشت نیوز

نظرات (۱)


۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!
با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

آدرس ها:

http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی