وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

سرداب و شبستان امامزاده روح‌الله(ع) در میدان امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد و علاقه‌مندان همه روزه می‌توانند ضمن زیارت این آستان مقدس از فضای آن استفاده کنند.

 

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بازسازی سرداب و شبستان امامزاده روح الله(ع) واقع در میدان امام خمینی(ره) تهران به پایان رسید و این محل برای استفاده زائران افتتاح شد.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه ۳ تهران با اشاره به تکمیل طرح عمرانی بقعه امامزاده روح الله(ع) درباره جزئیات آن به فارس گفت: در این امامزاده 2 شبستان با 800 مترمربع زمین و هزار و 350 مترمربع زیربنا در 2 طبقه ساخته شد، ضمن اینکه با بازگشایی درب ورودی این امامزاده از خیابان باب همایون به روی زائران علاقه‌مندان می‌توانند ضمن زیارت، از امکانات تعبیه شده و قرائت نمازهای جماعت بهره‌مند شوند این در حالی است که زائران پیش از این تنها یک ساعت در هفته امکان بازدید و زیارت از امامزاده را داشتند.

 

 به گزارش فارس امامزاده روح الله(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) می‌باشد.مرقد مطهر این امام‌زاده جلیل‌القدر از بقاع متبرکه قدیمی تهران بوده که مطابق تاریخ مندرج بر روی کتیبه سردر قدیمی بقعه، تاریخ ساخت آن به سال 1311 هجری قمری (1272 هجری شمسی) بر می‌گردد.

طبق کتب تاریخی و نسب شناسی مانند تحفة الازهار (صفحه 161) و سراج الانساب (صفحه 90) این امامزاده بزرگوار اوائل قرن دهم هجری قمری در این مکان مقدس شهید و به خاک سپرده می‌شود.

 

 با توجه به این که بین سال‌های 1340 تا 1350 هجری شمسی احداث ساختمان مخابرات در قسمت شمالی این آستان مقدس آغاز گردید، عملاً بقعه مطهر جزئی از محوطه ساختمان مذکور شده و با توجه به شرایط امنیتی، اجازه تردد به زائرین جهت ورود به بقعه مطهر داده نمی‌شد.

پس از انقلاب اسلامی نیز با توجه به بمب‌گذاری منافقین کوردل در ساختمان مخابرات، شرایط امنیتی ادامه یافته و زائرین تنها در روزهای دوشنبه و آن هم به مدت چند ساعت اجازه حضور در بقعه را می‌یابند.

با تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری شرکت مخابرات در سال 1390 این بقعه مطهر از ساختمان مخابرات منفک شده و کلنگ زنی طرح جامع عمرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه انجام و در ابتدای ماه مبارک رمضان سال 1393 فاز اول آن به بهره برداری رسید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی