کافی شاپ شوی گربه
پیورینا وان توجه تعداد زیادی از افراد را به کافیشاپ گربه شماره یک خود در منطقه جنوب شرقی نیویورک جلب نمود. مردم در اطراف ساختمانی که این کافیشاپ در آن قرار داشت جمع میشدند تا از کافیشاپ، شیرینیها، ساندویچ و گذراندن زمان با گربهها استفاده کنند. بهتر از همه، هر گربه حاضر در کافیشاپ برای سرگرمی در دسترس بود و این کار سبب شد تا چندین گربه در منازل مشتریان کافیشاپ برای خود جایی پیدا کنند.
تاجر عریان
انریکو فرر، تاجر ایتالیایی میخواست که توجه جامعه را به برخی از دشواریهای تجار و کسبه ایتالیایی جلب نماید.. فرر یک گروه مجازی، شرکت فعال در زمینه پوشاک را راه اندازی کرد. در یک اقدام برجسته روابط عمومی او یک آگهی یک صفحهای را در روزنامه میلان با این عنوان به چاپ رساند: کاپیتان، «هر روز در ایتالیا، یک تاجر برای تجارتش، در معرض خطر از دست رفتن لباسش قرار میگیرد». تصویر این آگهی هم عکس بدون لباس فرر است.
چالش سطل یخ ایالاس
برای چندین ماه، این چالش بر رسانه اجتماعی سیطره داشت و سبب معروف شدن ایالاس و همچنین پول سازی برای آنها شد. آنچه که به صورت یک چالش در میان گروهی از دوستان آغاز شد، خیلی زود در سطح فضای مجازی مطرح شد و به سرعت ویدئوهایی بسیار زیادی از چالش سطل آب یخ بازیگران معروف در سطح فضای مجازی منتشر شد. در پایان، این سرگرمی مبلغ 115 هزار دلار آمریکا را برای موسسه تحقیقاتی ایالاس به ارمغان آورد، و سبب شناخت افراد بسیار زیادی از اهداف بشردوستانه این موسسه در سطح جهان گردید.
کمپین تیندر جهت پیدا کردن صاحب برای سگها
تیندر برای چندین بار به صورتهای متفاوت مورد توجه قرار گرفته است، اما این شاهکار روابط عمومی قطعاً بسیار عالی است. اپلیکیشن قرار ملاقات تیندر اخیراً با گروه سوشال تیز (Social Tees)، گروهی برای نجات حیوانات، مشارکت و همکاری داشته است تا از این طریق سرپناهی را برای سگهای آواره و بیخانمان پیدا نماید. اگرچه به عقیده بسیاری از کاربران تیندر، این کار ابلهانه بود، اما تعداد بسیاری بیشتری از کاربران به تحسین این کار پرداختند و از این طریق برای چندین سگ صاحب و سرپناه پیدا شد.
برگر مغرور گروه برگر کینگ
گروه برگر کینگ در رژه افتخار سن فرانسیسکو، از طریق قرار دادن برگرهای بزرگ پیچیده شده در کاغذهای رنگارنگ یک عبارت حاکی از شجاعت را بیان کرد که عبارت بود:«ماهیت درونی ما یکسان است». این اقدام بدین دلیل مورد تحسین قرار گرفت که در صنعت مربوطه برای نخستین بار صورت گرفته بود.
هریک از شاهکارهای مذکور به شکلی خاص به یاد ماندنی است و توجه جامعه را به خود جلب کرده است. در واقع آنچه که این اقدامات روابط عمومی را برجسته میسازد این است که آنها خلاق و بدیع هستند. و سبب شدهاند که مردم با یک شرکت یا تجارت ارتباط برقرار کنند و این نقشی است که روابط عمومی در بهترین حالت خود ایفا میکند.