وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

خواص خوراکیها به زبان روایات

امام علی فرمودند: اگر در سر سفره غذا نمک نباشد، ملائکه حاضر نمى شوند

 

درمان با نمک

در کتاب کافى ، هشام بن سالم ، از امام صادق (علیه السلام ) نقل مى کند که پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) به على (علیه السلام ) فرمود: ((یا على ! غذا را با نمک شروع کن و با نمک ختم نما؛ زیرا اگر کسى چنین کند، از هفتاد و دو نوع بلاء و بیمارى، از قبیل جنون و جذام و برص، در امان خواهد بود.))


حضرت على (علیه السلام ) فرمود: ((ابتداى غذا نمک بخورید، اگر مردم مى دانستند نمک چه خاصیتى دارد، هر آینه به جاى داروهاى مجرب دیگر، آن را انتخاب مى کردند.))

همچنین فرمود: ((اگر در سر سفره غذا نمک نباشد، ملائکه حاضر نمى شوند؛ زیرا شروع کردن غذا با نمک، باعث صحت بدن مى شود.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((اگر کسى همراه اولین لقمه غذا، نمک بخورد، لکه هاى سیاه و سفید صورت را برطرف مى سازد(849).))

درمان با حلیم
در کتاب کافى از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است که فرمود:

امیرالمؤ منان (علیه السلام ) فرمود: ((بر شما باد! خوردن حلیم، چرا که آدمى را به مدت چهل روز در عبادت، با نشاط مى کند و این همان مائده اى است که بر رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) نازل شده است .))

در کتاب عده، از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است که فرمود: ((یکى از پیامبران از ضعف بدن و عدم توانایى در جماع، به خداوند شکایت کرد. خداوند او را به خوردن حلیم فرمان داد.))

در حدیثى دیگر، آن حضرت فرمود: ((روزى رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) از درد کمر به خداوند شکایت کرد، خداوند او را به خوردن حلیم فرمان داد.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: روزى جبرئیل بر من نازل شد و مرا به خوردن حلیم دستور داد، تا این که نیرویم براى عبادت بیشتر شود و قوه باه را بیافزاید(850).))


درمان با عسل
در کتاب ((کافى )) و ((عده )) آمده است : امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((مردم به هیچ چیز مانند عسل ، درمان نشده اند)).

از ابى الحسن (علیه السلام ) نقل شده است که فرمود: ((به هیچ بیمارى به اندازه عسل ، از چیز دیگرى شفا و درمانى ندید.))

از ابى الحسن (علیه السلام ) نقل شده است که فرمود: ((هر کسى در امور جنسى ناتوان گشت ، خوردن مخلوط عسل با شیر براى او نافع است .))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((هر کسى خواهان تقویت نیروى حافظه است ، عسل میل کند.))

همچنین ایشان در حدیثى دیگر فرمودند: ((بهترین آشامیدنیها، عسل است ، زیرا محافظ است و سردى سینه را از بین مى برد))

امام کاظم (علیه السلام ) به نقل از پدرانش ، از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) نقل مى کند و مى فرماید: ((عسل موجب شفاى هر بیمارى مى باشد، باد را مى شکند و تب بر است (851).)) 

خواص خوراکیها به زبان روایات

 مردم به هیچ چیز مانند عسل ، درمان نشده اند

 
درمان با شیر
ابى الحسن اصبهانى مى گوید: نزد امام صادق (علیه السلام ) بودم ، مردمى به او عرض کرد: فدایت شوم ! در خود احساس ضعف مى نمایم . امام (علیه السلام ) فرمود: ((بر تو باد خوردن شیر! چرا که موجب رشد گوشت بدن مى شود و استخوان ها را محکم مى گرداند.))

امام باقر (علیه السلام ) فرمود: ((شیر گوسفند سیاه ، بهتر از شیر گوسفند قرمز و قهوه اى و شیر گاو قهواى بهتر از شیر گاو قرمز است .))

منافع و زیانهاى پنیر
یکى از یاران امام صادق (علیه السلام ) در کتاب کافى نقل مى کند و مى گوید: مردى از امام صادق (علیه السلام ) راجع به پنیر پرسید. ایشان فرمود: ((بیمارى زا است و هیچ خاصیت درمانى ندارد)) امام همین که موقع شام شد، آن مرد بر امام صادق (علیه السلام ) وارد شد و مشاهده کرد که بر سر سفره آن گرامى پنیر وجود دارد، عرض کرد، هنگام روز، راجع به پنیر از شما سوال نمودم ، فرمودید: بیمارى آور است و فائده درمانى ندارد، اما حالا مى بینم بر سر سفره شما وجود دارد حضرت فرمود: ((در روز، زیان آور است اما هنگام شب نافع و براى قوه باه مفید مى باشد.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: اگر پنیر و گردو با هم باشند، هر کدام سود درمان کننده اى دارند. اما اگر از یکدیگر جدا شوند، هر کدام زیان و بیمارى مى آورند.))

در کتاب دعوات راوندى آمده است که امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((پنیر، غذایى خوب است ، نفس آدمى را خوشبو مى کند. غذاى خورده شده را هضم مى نماید و غذایى را که بعدا خورده مى شود، گوارا مى سازد(852))).  

خواص خوراکیها به زبان روایات

  اگر پنیر و گردو با هم باشند، هر کدام سود درمان کننده اى دارند

 
درمان با سرکه
در کتاب کافى ، ذکر شده است که امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((سرکه ، باعث تقویت عقل مى شود.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) و امام صادق (علیه السلام ) فرمودند: ((خانه اى که در آن سرکه باشد، فقیر نمى شود.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((سرکه انگور، جانوران شکم را نابود مى سازد و دهان را محکم مى گرداند.))

همچنین فرمود: ((سرکه ، قلب را روشن مى سازد.))

باز هم مى فرماید: ((سرکه ، لثه را محکم مى کند، جانوران داخل شکم را مى کشد و باعث تقویت عقل مى شود(853).))

درمان با زیتون و روغن آن
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: روغن زیتون بخورید، و به بدن بمالید که از درخت مبارکى مى باشد.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((زیتون قوه باه را زیاد مى کند.)) حضرت (علیه السلام ) در جایى دیگر فرمودند: ((زیتون ، باد بدن را از بین مى برد(854).))

درمان با جو
در کتاب مکارم ، از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است که فرمود: ((غذاى رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) نان جو، حلوایش خرما و خورشتش زیتون بود.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((اگر خدا، سراغ داشته که در غذاى دیگر بیشتر از جو، شفادهندگى باشد، جو را غذاى پیامبران قرار نمى داد(855).))

درمان با برنج
زراره مى گوید: دایه حضرت موسى بن جعفر (علیه السلام ) را مشاهده نمودم که به دهان آن حضرت برنج مى گذاشت و اصرار داشت که حتما بخورد. متاءثر شدم و به حضور امام صادق (علیه السلام )، پدر آن بزرگوار، شرفیاب گشتم ، آن گرامى فرمود: ((گمان مى کنم از رفتار دایه ابى الحسن موسى (علیه السلام )، متاءثر گشته اى ؟)) عرض کردم : ((آرى ! پدر و مادرم به فدایت .)) فرمود: ((برنج ، غذاى خوبى است . روده را باز کرده و فراخ مى سازد. بواسیر را درمان مى کند و ما بر مردمان عراق ، غبطه مى خوریم که برنج و آب سرد مى خورند؛ چرا که این دو، روده ها را فراخ کرده و بواسیر را درمان مى سازند.))

خالد بن نجیح مى گوید: از دل درد به امام صادق (علیه السلام ) شکایت نمودم . به من فرمود: ((برنج را بشور، سپس آن را در سایه ، خشک کن بعد از آن ، مقدارى بکوب ، هر روز از آن ، به اندازه اى که مى توانى بخور!))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((سرور غذاهاى دنیا و آخرت ، گوشت و برنج است .))

 خواص خوراکیها به زبان روایات

 سرور غذاهاى دنیا و آخرت ، گوشت و برنج است

 
درمان با عدس و نخود
در کتاب کافى ، به نقل از امام رضا (علیه السلام ) آمده است : ((نخود، براى درد کمر بسیار مفید است .)) امام صادق (علیه السلام ) در کتاب کافى مى فرماید: امیرالمؤ منین على (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن عدس ، رقت قلب مى آورد و اشک را جارى مى گرداند.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: روزى یکى ، از قساوت قلب به رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) شکایت کرد، آن گرامى فرمود: ((بر تو باد خوردن عدس ! چرا که باعث رقت قلب و جارى شدن اشک مى گردد.))

درمان با باقلا
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن باقلا، باعث جلوگیرى از پوکى استخوان ، زیادى و تقویت مغز و تولید خون مى گردد.))

همچنین فرمودند: ((باقلا را با پوستش بخورید، که باعث تقویت و دباغى معده مى شود.))

ایشان در جایى دیگر فرمودند: ((خوردن باقلا، هیچ گونه بیمارى و مرضى نمى آورد، بلکه شفا دهنده است (856).))

درمان با انگور
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((یکى از پیامبران از غم و اندوه به خداوند شکایت کرد. خداوند سبحان به او دستور داد تا انگور بخورد.))

همچنین فرمودند: ((وقتى طوفان و باران نوح پایان یافت و جسدهاى مرده پدیدار شد، حضرت نوح (علیه السلام ) منظره را مشاهده نمود، به شدت غمگین گشت و اندوهگین گردید. در این موقع خداوند متعال به وى وحى فرمود: انگور سیاه بخور تا غم و اندوهت فرو نشیند(857).))

درمان با انار و فواید آن
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هر کس یک دانه انار بخورد، این دانه انار در مقابل ، شیطان وسوسه را به مدت چهل روز بیمار مى گرداند.))

عبداللّه بن سنان مى گوید: از امام صادق (علیه السلام ) شنیدم که فرمود: ((بر شما باد خوردن انار شیرین ! زیرا اگر یک دانه از آن وارد معده شود، یک بیمارى از بدن ، از بین مى رود و شیطان وسوسه را نابود مى سازد.))

در کتاب عده ، به نقل از خراسانى آمده است : ((خوردن انار شیرین ، قدرت جماع را افزوده و نوزاد را زیبا مى کند.))

صالح بن عقبه مى گوید: از امام صادق (علیه السلام ) شنیدم که مى فرمود: ((انار را با پیه آن بخورید؛ زیرا معده را دباغى کرده و ذهن آدمى را نیرو مى بخشد.))

در جایى دیگر فرمودند: ((انارى نیست ، مگر آن که در آن ، دانه اى از بهشت باشد. هر گاه دانه اى از انار افتاد و یا پرتاب شد، آن را بخورید. چنین دانه اى در هر معده اى وارد شود، قطعا آن را چهل روز نورانى خواهد ساخت و شیطان وسوسه را دور خواهد کرد.))

همچنین ایشان فرمودند: ((به کودکان خود انار بخورانید؛ زیرا موجب رشد سریع آنها مى گردد.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هر کس هنگام خوابیدن انار بخورد، تا صبح از شر در امان است (858).))  

خواص خوراکیها به زبان روایات

هر کس هنگام خوابیدن انار بخورد، تا صبح از شر در امان است

  
درمان با سیب
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن سیب ، معده را خوشبو مى سازد.))

امام کاظم (علیه السلام ) مى فرمود: ((براى سیب ، منافع زیادى وجود دارد. نافع سم ، جادو، دیوانگى و بلغم مى باشد و چیزى سریعتر از آن در درمان سود ندارد.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود که امیرالمؤ منین (علیه السلام ) فرمود: ((سیب بخورید، چرا که باعث قوى شدن معده مى شود.))

ایشان فرمودند: ((اگر مردم مى دانستند که سیب چه خواصى دارد، بیماران خود را هرگز با غیر از سیب درمان نمى کردند.))

باز هم در جایى دیگر مى فرمایند: ((به بیماران تب دار خود، سیب بدهید بخورند، که چیزى سودمندتر از سیب وجود ندارد.))

ابن بکیر مى گوید: روزى در مدینه ، خون دماغ شدم . از امام صادق (علیه السلام ) پرسیده شد که چه چیزى خون دماغ را بند مى آورد، فرمود: ((به او آب سیب بدهید.)) بعد از آن که نوشیدم ، خونریزى دماغم قطع شد. هر گاه مار یا عقرب یکى از مردم را نیش مى زد، مى فرمود: ((به او آب سیب بدهید.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در وصیتى به حضرت على (علیه السلام ) یکى از چیزهایى را که باعث فراموشى مى شمارند، خوردن سیب ترش است .

ابى بصیر مى گوید: از امام باقر (علیه السلام ) شنیدم که مى فرمود: ((هر گاه اراده کردى که سیب بخورى ، قبل از خوردن ، آن را بو کن . اگر چنین کردى ، تمام بیماریها را از بدن تو خارج مى کند(859)...))

درمان با به
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هر کس یک دانه به بخورد، خداوند سبحان چهل روز حکمت را از سر زبان او جارى خواهد ساخت .))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) به جعفر فرمود: ((یا جعفر! به بخور که باعث تقویت قلب است و ترسو را شجاع مى کند.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هر کس به را ناشتا بخورد، فرزند او زیبا چهره مى شود.))

ایشان فرمودند: ((به غم و اندوه را مى زداید؛ همانگونه که دست ث عرق پیشانى را مى زداید.))

امام صادق (علیه السلام ) به نقل از پدرانش ، به نقل از امیرالمؤ منان حضرت على (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن به ، قدرت مرد را مى افزاید و ضعف او را مى زداید.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((خوردن به ، دل را زنده و بخیل را سخاوتمند و ترسو را شجاع مى سازد.))

در جایى دیگر فرمودند: ((یا على ! هر کس سه روز ناشتا، به خورد، ذهنش ‍ صاف ، تمام وجودش سرشار از حلم و علم مى شود و از کید شیطان و سربازانش در امان خواهد ماند.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((به بخورید و به دیگران نیز هدیه کنید؛ زیرا که چشمان را روشنى مى بخشد و محبت را در قلب وارد مى کند. آن را به باردارانتان بدهید؛ چرا که موجب زیبایى فرزند مى شود.))

و در روایت دیگرى مى فرماید: ((موجب نیکو شدن اخلاق و خوى فرزندانتان مى گردد.))

امام رضا (علیه السلام ) فرمود: ((بر شما باد خوردن به ! چرا که موجب زیادى عقل مى شود.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هر کس ناشتا به بخورد، خود و فرزندان آینده اش ، زیبا صورت مى شود(860).))

درمان با گلابى
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((بر شما باد خوردن گلابى ! که به اذن خدا، قلب را جلا مى دهد و دردهاى بدن را آرام مى سازد.))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن گلابى ، معده را دباغى و قوى مى کند. گلابى با به ، یک خاصیت دارد که با شکم سیر خورده شود، سودش ‍ بیشتر از شکم خالى است ، هر کس دچار ناراحتى قلب شود باید از آن بخورد و جانشین غذا نیز مى باشد.))

مردى از درد قلب و گرفتگى آن به امام صادق (علیه السلام ) شکایت نمود، آن حضرت به او فرمود: ((گلابى بخور خوب مى شوى (861).))

 

درمان با انجیر
امام رضا (علیه السلام ) فرمود: ((انجیر، بوى بد دهان را مى برد، استخوانها را محکم مى سازد، موجب رویش مو مى شود، درمان بیماریها است و با آن ، نیاز به دارو نیست .))

سپس افزود: ((انجیر شبیه ترین میوه به میوه هاى بهشتى مى باشد.))

امیرمومنان على (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن انجیر، موجب نرمى مزاج مى شود و براى بادهاى قلنجى مفید است ، پس از آن به اندازه بخورید و در خوردن آن افراط نکنید.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((انجیر را به صورت تازه و خشک شده بخورید؛ چرا که باعث زیادى قوه باه و درمان بواسیر و نقرس ‍ مى گردد(862).))

درمان با خربزه
امام رضا (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن خربزه به صورت ناشتا، باعث فلج شدن مى گردد، پناه بر خدا.))

امیرمؤ منان (علیه السلام )، به نقل از پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((خربزه بخورید که آب آن ، رحمت است و شیرینى آن ، از شیرینى بهشت مى باشد.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((خربزه ده صفت دارد: غذا، آب ، شوینده مثانه ، سرمابر، گل خوشبو، شستشو دهنده شکم ، مقوى و زیاد کننده قدرت جماع و باطراوت کننده صورت و پوست مى باشد(863).))

درمان با کاسنى
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((کاسنى ، سرور سبزیجات است .))

ایشان به مردى فرمود: ((بر تو باد خوردن کاسنى ! چرا که قدرت جماع و آمیزش را افزوده و جنین را نیکو مى گرداند و طبع آن گرم است و موجب مى شود فرزند در رحم مادر، پسر باشد.))

یکى از صالحین مى گوید: بعضى اوقات ، برخاستن براى اقامه نماز شب ، براى من دشوار مى شد و این امر باعث ناراحتى من شده بود. در خواب امام زمان (عج ) را دیدم که فرمود: ((بر تو باد خوردن کاسنى ! با خوردن آن ، این کار به خواست خداوند بر تو آسان مى گردد.)) خوردن آن را زیاد نمودم ، خداوند این کار را برایم آسان نمود(864).

درمان با تره
از امام صادق (علیه السلام ) درباره تره سئوال شد، فرمود: ((آن را بخورید؛ زیرا که در آن چهار خاصیت است : بوى دهان را خوشبو مى کند، بادشکن است ، درمان کننده بواسیر و جذام نیز مى باشد(865).))

درمان با کاهو
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((بر شما باد خوردن کاهو! زیرا که خون را صاف و پاکیزه مى گرداند.))

ایشان فرمودند: ((بر تو باد خوردن کاهو! زیرا باعث قطع شدن خونریزى مى شود.))

امیرالمؤ منین (علیه السلام )، به نقل از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم )، فرمود: ((کاهو بخور! زیرا خواب آور است و غذا را هضم مى کند(866).))

خواص خوراکیها به زبان روایات  بر شما باد خوردن کاهو! زیرا که خون را صاف و پاکیزه مى گرداند

 
درمان با کدو
در کتاب عده ، از امام باقر یا امام صادق (علیهما السلام ) آمده است که فرمودند: ((کدو، عقل و نیروى عقلى را زیاد مى کند.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((اگر خواستید طبخ و آشپزى کنید، بیشتر کدو بخورید، زیرا که قلب محزون را شاد و مسرور مى گرداند.))

ایشان به حضرت على (علیه السلام ) فرمودند: ((کدو بخور! که هر کس ‍ بخورد، چهره اش زیبا و نیکو مى گردد. کدو، غذاى من و پیامبران قبل از من مى باشد(867).))

درمان با هویج
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((خوردن هویج ، براى کلیه مفید و مقوى جنسى است .))

همچنین مى فرماید: ((هویج براى قلنج و بواسیر نافع مى باشد و نیز براى جماع مفید است (868).))

درمان با شلغم
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هیچ کس نیست ، مگر آن که در او ریشه جذام باشد، پس آن را با شلغم ذوب کنید(869).))

همچنین شلغم ، قوه بینایى را زیاد و غرایز جنسى را تقویت و ادرار را نیز زیاد مى کند(870).

درمان با بادنجان
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((بادنجان زیاد بخورید؛ چرا که براى طبیعت سودائى ، بسیار نافع است .))

ایشان فرمودند: ((بادنجان سرخ شده و بورانى را بخورید؛ چرا که از بیمارى جذام جلوگیرى مى کند و درمان است .))

در جایى دیگر فرمودند: ((بادنجان را زیاد بخورید، آن هم هنگام بارور شدن درخت خرما، چرا که درمان کننده هر دردى است : چهره را بشاش و نورانى ، رگها را نرم و قدرت جماع را نیز زیاد مى سازد(871).))

درمان با پیاز و سیر
ایشان فرمودند: ((پیاز، نفس دهان را خوشبو مى کند و غم را مى زداید و نیروى جنسى را تقویت مى کند.))

ایشان فرمودند: ((پیاز، بیمارى و ناخوشى را از بین مى برد، رگها را قوى مى گرداند، قدرت پاها را بالا مى برد، نیروى جنسى را افزایش مى دهد و تب بر است .))

حضرت (علیه السلام ) در جایى دیگر مى فرماید: ((پیاز بخورید، که در آن سه خصلت است : دهان را خوشبو مى کند، لثه را محکم مى گرداند، قوه باه را زیاد مى کند و پوست صورت را شفاف مى سازد.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((اگر وارد شهر جدیدى شدید، از پیاز آن شهر بخورید که از بیمارى وبا، مصون خواهید شد.))

از امام صادق (علیه السلام ) راجع به منافع سیر، پیاز و تره سؤ ال شد، فرمود: ((خوب است خام خورده شوند.))

رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((سیر بخورید، و خود را با آن درمان سازید، چرا که درمان کننده هفتاد بیمارى است .))

درمان با سیاهدانه
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((در سیاهدانه ، شفاى هر بیمارى است ، اما از آن براى تب ، سردرد، ورم چشم و درد معده و هر دردى استفاده مى کنیم و به وسیله آن از خدا شفا مى گیریم .))

درمان با گوشت کبوتر
امام محمد باقر (علیه السلام ) فرمود: ((گوشت کبوتر، گوشت بابرکتى است . آن را به آدم مبتلا به یرقان ، بخورانید و بریان کنید(872).))


درمان با خرما
پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((خرما را ناشتا بخورید که کرمهاى شکم را مى کشد(873).))

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((زنانتان را در حاملگى خرما بدهید، تا فرزندانتان زیبا شوند(874).))

خواص خوراکیها به زبان روایات  خرما را ناشتا بخورید که کرمهاى شکم را مى کشد

  
درمان با گوشت بره
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((هر کس دچار ضعف قلب و بدن است ، باید گوشت بره با شیر بخورد.))

درمان با کشمش
پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((بر شما باد به کشمش ! که سودا را برطرف مى کند و بلغم را مى خورد و تن را سالم و اخلاق را نیکو مى کند و اعصاب را قوى کرده و ضعف و بیمارى را از بین مى برد.))

درمان با سنجد
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((سنجد، گوشت آن گوشت ، پوستش ‍ پوست و هسته اش استخوان را مى رویاند. با این حال ، کلیه ها را گرم و معده را شستشو و پاکیزه میگرداند و نگهدار انسان از بواسیر و قطره ، قطره آمدن بول است . ساقها را نیرومند و عرق جزام را ریشه کن مینماید(875).))

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی