وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

بیشتر جانداران ویتامین c را خود می سازند اما بدن انسان به گونه ای عمل می کند که باید این ویتامین را در طول روز از موادی که مصرف می کند بدست بیاورند.ویتامین c هم بصورت طبیعی در منابع گیاهی و جانوری موجود است و هم بصورت مصنوعی و قرص.
نتیجه تصویری برای ‫ویتامین c‬‎
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ میزان ویتامین C توصیه شده برای هر فرد بالغ حدود 110 میلی گرم در روز است ولی بسیاری از متخصصان معتقدند این میزان کافی نیست و باید 200 تا 250 میلی گرم ویتامین C در روز دریافت کرد.

1- ورزشکاران
برای فردی که روزانه 1000 کالری می سوزاند 100 میلی گرم و برای فردی که 2300 کالری می سوزاند 210 میلی گرم ویتامین C لازم است. بدن ورزشکاران اکسیژن بیشتری نیاز دارد و مصرف اکسیژن به معنی تولید بیشتر رادیکال های آزاد است. ویتامین C در از بین رفتن این رادیکال ها و پیشگیری از عوارض آنها کمک می کند.

2- افراد سیگاری
ویتامین C به دفع فلزات سنگین ناشی از مصرف سیگار کمک می کند. آژانس ملی امنیت و بهداشت مواد غذایی به افراد سیگاری توصیه می کند روزانه میزان مصرف ویتامین C خود را 20 درصد افزایش داده و به 130 میلی گرم برسانند.
افراد سیگاری باید بیشتر ویتامین c مصرف کنند زیرا نیکوتین موجود در سیگار چرخه ی بدن را مختل می کند و نیاز به ویتامین سی برای مقاومت دندان ها و بدن بیشتر احساس می شود.

3- زنان باردار
گرچه بدن خانم های باردار به ویتامین B9، ید، زنیک و امگا3 بیش از ویتامین C نیاز دارد اما دریافت این ویتامین نیز می تواند به جذب آهن کمک کند. استفاده از ویتامین C خطر زایمان زودرس در زنان بادرار را کاهش می دهد.

4-سالمندان
ذخایر آهن بدن سالمندان معمولا غنی است. در این گروه سنی بهتر است ویتامین C را در وعده ای مصرف کرد که همراه آن گوشت نباشد.

مازاد این ویتامین از طریق ادرار دفع می شود و مشکل ساز نیست. مصرف بالای مرکبات و میوه های حاوی ویتامین C، ادرارآور است و به همین دلیل توصیه می شود برای پیشگیری همراه با غذا مصرف شود.

درست است که اضافه این ویتامین از راه ادرار دفع می شود. اما مصرف خیلی زیاد آن باعث تکرر ادرار، سنگ کلیه و اسهال می شود. همچنین مصرف زیاد این ویتامین به صورت دارو باعث بروز اختلالات گوارشی، خطر ابتلا به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و اعتیاد بدن به مقدار زیاد مصرف این دارو می شود.

نظرات (۱)

سلام اگر خواستید cafeh.blog.ir رو دنبال کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی