وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

وبگاه عالی نیوز

در صورت دسترسی به اینترنت؛ آدرس را کلیک فرمایید

آخرین اخبار از خبرگزاریها:
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف:

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجةالله عليهم: ... و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث ما مراجعه كنيد؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۲۰:۴۲ - آفیس 365 برای کسب‌و‌کارها
    جالب بود
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۱۹:۲۵ - کناف سقف
    عالی

تخم‌مرغ منبع خوبی ازپروتئین،ویتامین و املاح ضروری برای بدن بشمارمی‌رود.ازاین‌روگزینه‌ خوبی برای تقویت جسم وبهبودسلامت محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین و املاح ضروری برای بدن بشمار می‌رود. مصرف یک عدد از این ماده خوراکی ارزان و همیشه در دسترس ۳ تا ۵ درصد از انرژی موردنیاز برای هر فرد بالغ در یک روز را تامین می‌کند. ازاین‌رو گزینه‌ خوبی برای تقویت جسم و بهبود سلامت محسوب می‌شود.تقریبا نیمی از پروتئین این ماده خوراکی در سفیده آن قرار دارد. همچنین ویتامین B2 و چربی و کلسترول (کمتر از زرده)، سلنیوم، ویتامین D، B6، B12 و مواد معدنی همانند زینک، آهن و مس هم در این بخش وجود دارد.


زرده تخم مرغ حاوی کالری و چربی بیشتری نسبت به سفیده است. همچنین منبع خوبی برای ویتامین های A، D، E،K، کلسترول، لسیتین و ویتامین های محلول در چربی است.همان طور که می دانید، در باور ما ایرانی ها، تخم مرغ نشانه‌ی باروری، رشد و زایش خوبی‌ هاست و به همین خاطر، سر سفره هفت‌سین به عنوان سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید از آن استفاده می شود.با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم تا مطالعه ادامه مطلب با این ماده خوراکی بیشتر آشنا شوید.

 

مغز تحت حفاظت «کولین» قرار می‌گیرد

فسفولیپید که نقش اساسی در ارتباط‌های نرمال سلول‌های مغزی دارند از کولین تشکیل شده‌اند. فسفولیپیدها در واقع اجزای اصلی سازنده غشای سلولی هستند. کولین نیز جزئی از ویتامین‌های گروه B است. این ماده برای سوخت‌ساز چربی ضروری است و در مسیر سوزاندن چربی‌ها هم مصرف می‌شود.

 

مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که کولین یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده سلول‌های مغزی است. این ماده در خوراکی‌هایی همچون دل و جگر گاو، گل‌کلم، خیار، بادام زمینی و تخم‌مرغ یافت می‌شود. در نتیجه اگر شما روزی دو عدد تخم‌مرغ میل کنید، به مقدار کافی کولین وارد بدنتان می‌شود.البته، لازم است یادآوری کنیم که دریافت بیش از حد کولین هم مضر است و سبب از بین‌رفتن حافظه می‌شود.

 

بینایی فرد به لطف «لوتئین» واضح و دقیق می‌شود

تحقیقات اخیر ثابت کرده‌اند که زرده تخم‌مرغ مملو از ماده‌ای موسوم به لوتئین است. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به وضوح و شفافیت هرچه‌بیشتر دید انسان کمک شایانی می‌کند. کمبود این ماده سبب تخریب و از بین‌رفتن بافت چشم می‌شود. از این‌رو، برای مقابله با بیماری‌های چشمی و همچنین بیماری‌های مهلکی مثل سرطان و تنگی عروق و ترمیم پوست توصیه می‌کنیم تا این آنتی‌اکسیدان را در برنامه‌غذایی خود بگنجانید.

لوتئین، رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

 

«ویتامین D» به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند

اگر قرار است بین مصرف روغن ماهی و تخم‌مرغ آب‌پز یکی را انتخاب کنید، توصیه اکید داریم که گزینه دوم را برگزینید. با اینکه میزان ویتامین D موجود در هر دو ماده یادشده با هم برابر است. اما دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند که اگر مرغ‌ها با مواد مغذی تغذیه شوند، ویتامین دی موجود در تخم‌مرغ افزایش خواهد یافت.

خوب است بدانید که ویتامین D به جذب هرچه‌بهتر کلسیم در بدن و استحکام بخشیدن به دندان‌ها و استخوان‌ها کمک بسیاری می‌کند.

 

ویتامین «ب کمپلکس» از پوست، مو و کبد محافظت می‌کند

بیوتین، ویتامین B12 و پروتئین‌های مغذی و قابل هضم برای تقویت و ترمیم پوست و مو بسیار موثر و مفید هستند. فسفولیپیدهای موجود در تخم‌مرغ هم به از بین‌رفتن سموم از کبد انسان کمک می‌کنند.

 

تخم‌مرغ در کاهش خطرات ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی نقش دارد

برخلاف تصور عموم، کلسترول موجود در تخم‌مرغ به میزان متعادلی فسفاتید در خود دارد بنابراین برای سلامت بدن انسان هیچ ضرر و خطری ندارد. حتی این ماده مانع تولید بیش از حد کلسترول در بدن هم می‌شود. بعلاوه، باید بدانید که تخم‌مرغ حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به کاهش میزان تری‌گلیسیرید کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد.

 

تخم‌مرغ به «کاهش وزن» کمک می‌کند

دانشمندان آمریکایی اخیرا گفته‌اند اگر شخصی رژیم غذایی سبک خود را با مصرف تخم‌مرغ برای صبحانه همراه کند، دو برابر سریع‌تر از آنچه انتظار دارد، لاغر خواهد شد. صرف تخم‌مرغ برای صبحانه کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و در نتیجه غذای کمتری در طول روز مصرف خواهید کرد.



مصرف تخم‌مرغ خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کولین که برای سلول‌های مغز حیاتی است، در کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز نقش بسیار موثری دارد. بر اساس نتایج علمی بدست آمده، زنانی که در دوران بلوغ خود هر روز حداقل یک تخم‌مرغ مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا ۱۸ درصد کاهش خواهند داد.

علائم سرطان سینه می‌تواند شامل توده در سینه، تغییر در شکل سینه، گودی پوست، ترشح مایع از نوک سینه، یا پوسته شدن قسمتی از پوست باشد.



تخم‌مرغ در بسته شدن «نطفه سالم» نقش موثری دارد

ویتامین‌های B در شکل‌گیری هورمون‌های جنسی نقش موثری دارند. ویتامین B9 که به‌نام فولیک اسید هم آن را می‌شناسیم، در شکل‌گیری سلول‌های قرمز خون و لوله‌های عصبی بدن جنین نقش مهم دارد و از عقب‌افتادگی ذهنی جنین پیشگیری خواهد کرد. به همین خاطر بسیار مهم است که زنان از سه ماه قبل و در طول بارداری خود فولیک‌اسید مصرف کنند.

شما می‌توانید این ماده را با مصرف تخم‌مرغ به بدن خود برسانید. هر یک عدد تخم‌مرغ متوسط حاوی ۷٫۰ میکروگرم ویتامین است.

 

روند پیری را کُند می‌کند

دانشمندان هلندی در تحقیقات اخیر خود متوجه شده‌اند، کسانی که هر روز تخم‌مرغ مصرف می‌کنند نشانه‌های کمتری از پیری در چهره‌شان مشخص می‌شود. بر اساس این مطالعه علمی، بیشتر چروک‌های صورت ۸۷ درصد از زنان بین ۳۵ تا ۴۰ ساله که هر روز تخم‌مرغ مصرف می‌کردند، از بین رفته و پوستشان صاف شده است. در مردان نیز، چروک‌های دور چشم به مقدار قابل ملاحظه‌ای برطرف شده است.

بنابراین، کسانی که می‌خواهند علائم پیری را از صورت خود حذف کنند، می‌توانند با راهکار ساده و خوشمزه‌ای همچون مصرف روزانه تخم‌مرغ به هدف خود نائل شوند.

 

روزیاتو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی